GSC: Din ce an a inceput Alexandrion Group proiectele de CSR?

A.R.: Primele activitati de implicare sociala coincid cu aparitia companiei Alexandrion in Romania la inceputul anilor '90. Inca de atunci, managementul companiei si-a dorit o implicare activa in comunitate crezand cu tarie in necesitatea de a fi alaturi de cei aflati in nevoie. Daca la inceput am fost mai mult un finantator pe parcurs am inceput sa dezvoltam proiecte proprii de responsabilitate sociala.
Un moment important pentru noi l-a constituit anul 2003, cand s-a infiintat Fundatia Alexandrion Group si cand am lansat prima campanie de prevenire a consumului de alcool la volan din industria romaneasca de bauturi alcoolice.

GSC: In ce consta prezenta companiei Alexandrion Group pe piata reciclarii, a productiei si comercializarii hartiei?

A.R.: In 2007, am lansat proiectul "Gandeste. Recicleaza!" care se desfasoara si la ora actuala in Ploiesti si, cu sprijinul  World Vison, in 12 comunitati din judetul Ialomita. Ploiestiul reprezinta acasa pentru doua din companiile grupului: Alexandrion si Cahiro (producator de materiale din hartie reciclata). Cahiro a reprezentat un partener important in derularea proiectului nostru preluand intreaga cantitate de maculatura stransa de la scolile participante.





GSC: Toate programele de responsabilitate sociala au fost preluate de catre fundatie sau in paralel cu aceasta compania Alexandrion Group desfasoara propriile proiecte de CSR?

A.R.: Din 2003 Fundatia Alexandrion Group a preluat coordonarea activitatilor de responsabilitate sociala ale companiei. E drept insa, ca avem proiecte ce tin strict de CSR, respectiv de specificul companiei (ex: Don’t drink and drive) si atunci e normal ca acestea sa fie sub umbrela companiei.

GSC: Care sunt partenerii care va sprijina in diferite programe ale Fundatiei Alexadrion sau in proiectele de CSR ale companiei?

A.R.: In decursul timpului am avut mai multi parteneri in programele noastre: companii din cadrul grupului, distribuitorii Alexandrion, institutii, organizatii non-guvernamentale etc. Cred ca cei care au facut intotdeauna diferenta au fost angajatii, ei au mereu idei, initiative, dorinta de a se implica in activitati de voluntariat si de a fi alaturi de cei in nevoie. Intotdeauna este molipsitor entuziasmul lor.    

GSC: Care au fost cele mai importante proiecte derulate de Fundatia Alexandrion Group in 2008?

A.R.: Aniversarea unui an de derulare a programului “Gandeste. Recicleaza!” ne-a adus rezultate promitatoare: 25 de scoli participante, 20 t de hartie reciclata - echivalentul a 487 de copaci salvati si carti in valoare de 13.000 RON pentru bibliotecile scolilor participante. Acest program a fost continuat pe tot parcursul anului 2008 si speram ca in aprilie, cand vom implini doi ani de proiect, sa avem rezultate cel putin la fel de frumoase precum cele de anul trecut.   

Un alt proiect important a fost lansarea unui program de burse "Bursele Aristotel", program care s-a adresat copiilor angajatilor din cadrul grupului nostru de firme si celor ai angajatilor distribuitorilor Alexandrion. Din acest an « Bursele Aristotel » devine un program ce se va derula la nivel national.

GSC: Care este specificul proiectelor pe care le deruleaza fundatia?

A.R.: Conform statutului Fundatia Alexandrion incearca sa sprijine copilul in orice situatie s-ar afla el, fie ca provine dintr-o familie aflata in dificultate sau se afla in grija statului, fie ca e bolnav sau are un handicap, fie ca e talentat si/sau are rezultate scolare deosebite. Protectia mediului, educatia si dezvoltarea comunitatilor in care ne desfasuram activitatea reprezinta, de asemenea, o prioritate.

GSC: Care este cel mai amplu program pe care l-a desfasurat fundatia pana acum si care a fost impactul asupra beneficiarilor?

A.R.: "Gandeste. Recicleaza!" ca si mecanism si beneficii cred ca este cel mai complex program al nostru, chiar daca in decursul timpului, am avut activitati ce s-au derulat la nivel national. In acest program sunt implicate 25 de scoli din municipiul Ploiesti si din 12 comunitati din judetul Ialomita.

Mecanismul programului este urmatorul: distribuim materiale educative cu privire la reciclare hartiei, materiale ce pot fi folosite in cadrul orelor de educatie ecologica, copii din cadrul scolilor participante strang maculatura, fundatia preia aceasta hartie si o vinde companiei Cahiro. Suma astfel obtinuta este dublata de catre fundatia Alexandrion si de acesti bani se achizitioneaza carti pentru biblotecile scolilor.




Astfel, intr-un an, s-au diminuat cu 20,5 t cantitatiile de deseuri reciclabile aruncate la groapa de gunoi, comunitatea a constientizat rolul pe care il are fiecare individ in diminuarea deseurilor, scolile au fost transformate in centre de diseminare a informatiei in ceea ce priveste reciclarea, in general, si reciclarea hartiei, in particular. Consideram ca am contribuit la educarea ecologica a celor implicati direct in campanie (elevii si profesorii) si, indirect, a comunitatilor locale din care acestia fac parte, cu privire la necesitatea reciclarii si am dotat bibliotecile scolilor participante, innoind si completand astfel fondul de carte scolara.

GSC: Compania Alexandrion Group si Fundatia Alexandrion Group colaboreaza cu vreo organizatie neguvernamentala? Cum se face selectia ONG-urilor pe care decideti sa le sustineti?

A.R: Intotdeauna am considerat sectorul non-profit ca avand un potential deosebit fie ca este vorba de ceea ce ne poate oferi atunci cand ne devin parteneri in cadrul unor proiecte proprii fie ca, sustinandu-i, ajung sa ofere servicii unice, si de calitate.
In general, am sustinut activitati si proiecte ale unor ONG-uri sau institutii care ne-au impresionat prin eficienta cu care utilizau fondurile, entuziasmul si pasiunea cu care isi faceau treaba oamenii si unicitatea serviciilor lor in comunitatile din care faceau parte.