COMUNICAT DE PRESÃ

30.000 RON – valoarea fondului anual YouthBank pentru proiectele liceenilor clujeni

CLUJ-NAPOCA, 22 Ianuarie 2009 campania de strângere de fonduri derulatã în perioada Noiembrie-Decembrie 2008 a reprezentat un succes pentru echipa YouthBank, cei 15 liceeni reusind sã mobilizeze 10.000 RON din comunitatea clujeanã, cu ajutorul donațiilor individuale si cu sprijinul companiilor locale.

În cel de-al treilea an de implementare al programului, echipa YouthBank a decis sã creascã valoarea fondului pus la dispoziția liceenilor clujeni de la 15.000 RON la 30.000 RON, și implicit a finanțãrilor acordate, de la 1.000 RON la 3.000 RON. Astfel impactul și vizibilitatea proiectelor vor fi mai mari, împreunã cu responsabilitatea tinerilor care vor elabora și implementa proiectele finanțate din fondul YouthBank. Din acest motiv, și obiectivul campaniei de strângere de fonduri derulatã de membrii echipei YouthBank a fost unul mai îndrãzneț fațã de anul precedent, și anume mobilizarea a 10.000 RON din comunitatea clujeanã în perioada Noiembrie-Decembrie 2008.

Prin cele douã mecanisme pe care și le-au propus pentru acest an – Târgul de Crãciun YouthBank și Campania de Felicitãri marca YouthBank – tinerii bancheri au reușit sã strângã cei 10.000 RON, la care se adaugã 20.000 RON, contribuția partenerului principal al programului, BRD Groupe Societe Generale. Tinerii clujeni vor putea accesa acest fond începând cu luna februarie, când va fi lansat concursul de finanțare. Echipe formate din liceeni vor fi invitate sã își punã creativitatea la contribuție pentru a elabora și implementa proiecte cu impact în comunitate, proiecte sociale, ecologice, cu caracter educațional sau sportiv.

”Sunt foarte mândrã de rezultat, având în vedere cã echipa este formatã din liceeni și a trebuit sã ne ocupãm de toate detaliile campaniei în afara programului școlar. Chiar dacã aceastã etapã de strângere de fonduri a presupus mult efort, a meritat fiindcã nimic nu se comparã cu satisfacția lucrului bine fãcut.” Andreia Moraru, clasa a 10-a – Liceul Teoretic Nicolae Bãlcescu, membru YouthBank 2007-2009

În aceastã perioadã, programul YouthBank se aflã în etapa de cercetare localã. Membrii echipei și-au propus ca pânã la sfârșitul lunii ianuarie sã discute cu elevii din 8 licee clujene în cadrul unor grupuri de discuție și sã aplice un chestionar în alte 8 licee. Scopul acestui studiu este de identificare a nevoilor de finanțare prin programul de granturi derulat de YouthBank, precum și studierea comportamentului respondenților la nivelul implicãrii comunitare în programe și activitãți de diferite tipuri.

YouthBank Cluj se aflã în acest an la cea de-a treia ediție și este un program implementat în plan local de Fundația Comunitarã Cluj în parteneriat cu BRD Groupe Societe Generale. Administrat de cãtre un grup de tineri cu vârste cuprinse între 16 și 20 de ani, programul urmãrește constituirea, promovarea și administrarea într-o manierã transparentã a unui fond special destinat proiectelor implementate - de cãtre liceeni - pentru dezvoltarea comunitãții locale.

Gãsiți detalii complete despre programul YouthBank Cluj - rezultatele campaniei de strângere de fonduri, cercetarea localã în curs de derulare și concursul de finanțare ce urmeazã sã fie lansat – pe site-ul www.youthbank.ro!

***
Fundația Comunitarã Cluj are menirea de a îmbunãtãți viața locuitorilor din zona Cluj prin mobilizarea și distribuirea de resurse pentru inițiative de dezvoltare localã. Fundația Comunitarã Cluj va acționa ca un finanțator local și va identifica, promova și finanța inițiative și proiecte care contribuie la oferirea de șanse egale locuitorilor din zona Cluj și la dezvoltarea localã. Menționatã ca unul din obiectivele de dezvoltare comunitarã în Strategia de dezvoltare a Municipiului Cluj-Napoca, Fundația Comunitarã Cluj este una din primele inițiative de acest gen din România și se numãrã printre cele 1300 de Fundații Comunitare active în peste 40 de țãri de pe toate continentele.

***
BRD – Groupe Societe Generale este a doua bancã a României dupã totalul activelor. Acționarul majoritar al BRD este Grupul Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro. BRD este o bancã universalã care oferã servicii atât populației, cât și companiilor. Instituția de credit are peste 2,6 milioane clienți și peste 900 de agenții în toatã țara. Banca deruleazã de peste 10 ani proiecte de responsabilitate socialã, implicându-se în domeniile: culturã, educație, sport, social-umanitar și protecția mediului.

Simona Șerban
Director executiv Fundația Comunitarã Cluj
Tel: +40-264-406.388
Fax: +40-264-406.389
Email: simona.serban@fundatiacomunitaracluj.ro   
www.fundatiacomunitaracluj.ro 

Adina Ana Cristea
Coordonator program YouthBank Cluj
Tel: +40-264-406.388, +40-747-925.544
Fax: +40-264-406.389
Email: adina.cristea@fundatiacomunitaracluj.ro
www.youthbank.ro