Asociatia MaiMultVerde si Golden Brau, marca a Heineken Romania, continua si anul acesta proiectul "Gratar curat" care urmareste constientizarea si responsabilizarea participantilor la activitatile de recreere in natura, in special gratar, despre importanta pastrarii curateniei in aceste zone naturale de petrecere a timpului liber.

In anul 2011, zonele incluse in proiectul Gratar Curat, sustinut de Golden Brau, sunt Snagov (Complex Astoria), Iasi (Padurea C.A. Rosetti), Galati (Padurea Garboavele), Braila (Padurea Lacul Sarat), Arad (Padurea Ceala), Dolj (Padurea Bucovat). Conform statisticilor, in aceste zone, se aduna zeci de mii de oameni anual pentru activitatile de petrecere a timpului liber.

In cadrul proiectului Gratar Curat 2011, voluntarii MaiMultVerde impreuna cu reprezentantii Golden Brau vor desfasura campanii de informare in zonele de petrecere a timpului liber cu scopul de a constientiza publicul cu privire la importanta comportamentului responsabil fata de mediu.

"Proiectul Gratar Curat  este unul din putinele pentru care rezultate mai bune inseamna cifre mai mici. Ne dorim ca de la an la an sa raportam o scadere a cantitatii de deseuri adunate, cat si o imbunatațire semnificativa a aspectului si calitatii zonelor vizate de activitatile de petrecere a timpului liber. Prin programul Gratar Curat, Golden Brau doreste sa impartaseasca experienta berii consumate responsabil din toate punctele de vedere. Vrem sa oferim cel mai potrivit context pentru savurarea unei beri facute cu grija: un gratar curat, intr-un mediu primitor", a declarat Ana-Maria Tasu (Muresan), Corporate Relations Manager, Heineken Romania.

"De ani de zile ecologistii ii arata cu degetul pe picnicari pentru ca lasa in urma lor munti de gunoaie. Din punct de vedere educativ, valoarea acestei strategii este nula. Nu vei schimba niciodata pe cineva daca-l vei face sa se simta inferior. Prin proiectul "Gratar curat" vrem sa ne imprietenim cu picnicarii si grataragii si sa le aratam ca lucrurile pot fi facute si altfel. Spre binele nostru, al tuturor", a spus Dragos Bucurenci, presedintele Asociatiei MaiMultVerde.   

Proiectul a fost lansat in cadrul unui eveniment desfasurat pe malul Lacului Baneasa, la Restaurantul Laguna Blu, la care au participat vedete ale postului de televiziune Antena 1: Razvan si Dani (prezentatorii emisiunii "Neatza cu Razvan si Dani"), Raluca Lazarut (prezentatoarea emisiunii SuperBingo Metropolis), Alexandra Badoi (prezentatoarea rubricii Vremea in cadrul Observatorului), Mihaela Calin (prezentatoarea Observatorului de la ora 06.00 la Antena 1), sustinatori ai proiectului, Silvian Ionescu, Comisar sef al Garzii de Mediu, parlamentarul Carmen Moldovan, initiator al Legii picnicului, reprezentanti ai partenerilor, jurnalisti si bloggeri.

Vladut, bucatarul emisiunii "Neatza cu Razvan si Dani" de la Antena 1 a prezentat si pregatit in fata invitatilor reteta unui gratar bun, el recomandand sa se foloseasca multe legume, nu doar carne si pe cat posibil produse romanesti, provenind din agricultura certificata ecologic sau cultivate la o distanta mica. Astfel, gratarul este foarte sanatos si are o amprenta redusa de dioxid de carbon, beneficii atat pentru mediu, cat si pentru sanatate.

Dragos Bucurenci a dezvaluit ingredientele unui gratar curat: folosirea unui suport pentru carbuni si lemne sau delimitarea spatiului pentru foc cu pietre, folosirea betisoarelor de metal si a unei vesele de lemn, metal sau portelan, care pot fi spalate si reutilizate. Plasticul de unica folosinta nu este recomandat deoarece nu este biodegradabil si nici nu poate fi reciclat. Dupa prepararea gratarului, locul trebuie curatat, iar daca exista resturi de la alte activitati mai vechi, vor fi adunate si acestea.

Gratar Curat este un proiect aflat la a doua editie. In anul 2010, 400 de voluntari ai Asociatiei MaiMultVerde si reprezentanti ai Golden Brau s-au implicat in actiunile de informare si responsabilizare a "grataragiilor" si au adunat 17 tone de gunoaie din zonele naturale de petrecere a timpului liber.