Evenimentul se va desfasura in Bucuresti, sambata 28 septembrie 2013 intre orele 9:00 si 18:00, la Scoala Generala Nr. 1 „Sfintii Voievozi” din str. Atelierului nr. 25, Sector 1 (in spatele hotelului IBIS Gara de Nord), Bucuresti.

Conferinta are ca scop realizarea unei analize comune, facuta de toti participantii, a modului in care se pot depasi in acest moment barierele existente si cum se pot valorifica in viitor experientele valoroase acumulate, pentru a continua si dezvolta implementarea de practici cat mai incluzive in activitatea scolara.

In mod special s-a ales inceputul de an scolar pentru desfasurarea acestei dezbateri in cadrul careia se vor prezenta realizarile, rezultatele unor studii si cercetari privitor la aplicarea modelului scolii incluzive. De asemenea participantii vor identifica impreuna cai si solutii de incurajare a schimbarii reale a educatiei scolare, in favoarea copiilor, scolii si societatii romanesti in ansamblul ei.

La eveniment vor participa reprezentanti ai Ministerului Educatiei Nationale, ai Ministerului Municii, Familiei, Protectiei Sociale si persoanelor Varstnice, parinti si copii, cadre didactice, reprezentanti ai unor ONG-uri, asociatii de parinti si media.

In cadrul conferintei Grupul Roman pentru Educatie Incluziva (GREI) isi va prezenta activitatea si se va lansa lucrarea editata de RENINCO: „Educatia incluziva in gradinita: dimensiuni, provocari si solutii” care se va distribui gratuit membrilor asociatiei.
Mai multe detalii despre program si organizatori in paginile atasate
 
***
Reteaua Nationala de Informare si Cooperare pentru Integrarea in Comunitate a Copiilor si Tinerilor cu Cerinte Educative Speciale - RENINCO, a fost fondata in anul 1998 si reuneste asociatii, institutii de educatie si protectie sociala, precum si membri persoane individuale din intreaga tara care doresc sa sprijine si să promoveze integrarea si incluziunea sociala si educationala a copiiilor si tinerilor cu cerinte educative speciale(CES). 
Prin reteauna RENINCO promovam schimbarea perceptiilor sociale si a atitudinilor referitoare la copiii si tinerii cu cerinte speciale, intarim puntile de legatura intre parinti si profesionisti, cautam caile de colaborare eficienta intre institutii si profesionisti, oferim informatii, materiale si consiliere pentru cei interesati, sprijinim lucrul in echipa si schimbarea noastra a tuturor. 
RENINCO elaboreaza manuale, studii si cercetari care vin in ajutorul specialistilor si parintilor si este membru fondator al Consiliului National al Dizabilitatii din Romania.
 
World Vision este o organizatie crestina, care desfasoara programe de interventie umanitara de urgenta, de dezvoltare comunitara si advocacy punand in centrul activitatii bunastarea copilului. Organizatia se concentreaza asupra muncii cu copiii, familiile si comunitatile rurale, in scopul depasirii saraciei si nedreptatii. Inspirata de valori crestine, fundatia lucreaza cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasa, etnie sau gen. 
World Vision Romania face parte din parteneriatul World Vision International prezent in aproape 100 de tari din intreaga lume.  In 23 de ani de prezenta in Romania, organizatia a desfasurat programe pentru mai mult de 350.000 de copii si adulti, in 394 de comunitati din 8 judete. 
World Vision Romania crede in dreptul la sanse egale pentru copiii de la sate si de la oras si de aceea in comunitatile rurale unde este prezenta desfasoara programe de dezvoltare comunitara pe termen lung cu focus pe educatie si reducera abandonului scolar, sanatate si protectia copilului, agricultura si dezvoltare rurala, angajament civic si crestin. Copiilor li se faciliteazã astfel accesul la conditii de viata mai bune prin dezvoltarea durabila a comunitatii in care traiesc. Prin proiectele noastre, ne concentram pe transformarea comunitatilor si membrilor acestora pentru a realiza o viata implinita pentru fiecare copil.
 
 
Despre Scoala Generala Nr. 1 “Sfintii Voievozi” 
Este una dintre scolile unde pot invata copii cu dizabilitati fizice fiind un model de buna practica in incluziunea scolara a copiilor cu dizabilitati.