AIESEC Bucureşti a organizat în perioada 19-21 martie 2012 un eveniment de excepţie adresat studenţilor fără experienţă. Cele două zile de conferinţă au avut loc la YPC Cafe, prima cafenea dedicată asociațiilor non-profit din România şi respectiv în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.

Agenda evenimentului s-a axat pe teme precum descoperirea drumului în carieră, consiliere profesională, construirea unui CV şi prezența la interviu. Networking-ul, discuţiile şi dezbaterile incitante în cadrul cărora studenţii s-au implicat cu întrebări şi argumente au făcut sesiunile mai captivante şi pline de energie. De asemenea, toate cunoştinţele acumulate în cadrul workshopurilor au fost puse în practică pe parcursul simulărilor de interviu în care studenţii au avut ocazia să participe la interviuri reale, cu intervievatori experimentaţi care au încercat să le arate ce presupune mai exact un interviu la companii precum Praktiker, Carrefour sau WNS.

Spre surpriza recrutorilor, studenÅ£ii au avut întotdeauna un răspuns la întrebările adresate, ba chiar unele complexe, bine argumentate. Pe lângă acestea, au existat şi multe nelămuriri cu privire la ce răspunsuri ar fi potrivite în timpul unui interviu sau ce trebuie menÅ£ionat într-un CV. Dintre acestea, principalele au fost reprezentate de problema salariului, dacă angajatorii apelează la social media pentru a afla mai multe despre viitorii lor posibili angajaÅ£i sau cum te asiguri de calitatea serviciilor unei companii. Mai mult,participanții au dorit sa afle care este motivul pentru care unele persoane sunt chemate la un interviu după o lungă perioadă de timp, deşi aplică pentru mai multe joburi  sau dacă este indicat să alegi joburi corelate cu ceea ce încerci tu să găseşti sau din contră să încerci o largă diversitate de meserii pentru a afla ce-Å£i place cu adevărat. Acestea şi multe altele au menÅ£inut treaz  interesul studenÅ£ilor şi s-au dovedit a fi adevărate provocări pentru angajatorii mereu gata să le răspundă.

Companiile prezente la eveniment  s-au apropiat repede de participanÅ£i şi au reuşit să le deschidă orizonturile şi să îi convingă de faptul că orice job şi-ar alege, reuşita porneşte din interiorul lor. Atâta timp cât le place ceea ce fac şi au încredere în ei, drumul lor profesional va fi încununat cu succes. Iar aşa cum le-a dezvăluit şi Mihaela Feodorof în cadrul sesiunii de consiliere, pentru aflarea oricărui secret, chiar şi cel legat de reuşită profesională, trebuie ca fiecare dintre noi să îşi răspundă la nişte întrebări.

Facilitarea legăturii dintre companii şi studenÅ£i a fost realizată de Denisa Ghiţă şi Bogdan Anghel, membri AIESEC cu experienţă de vicepreşedinte şi respectiv coordonator al echipei naÅ£ionale de traineri. Echipa de organizare a pregătit  alături de Student Employment Sevice, ECDL şi Money Express multe premii acordate în urma unor întrebări recapitulative cu privire la temele discutate şi la modul în care studenÅ£ii s-au descurcat în cadrul simulărilor de interviu. Mai mult, evenimentul a avut o mulÅ£ime de parteneri care s-au implicat activ în  atingerea scopului proiectului, acela de a facilita legătura student-angajator. Printre aceştia se numără: BIC, Ambition, Coca-Cola, Vel Pitar, Zile şi NopÅ£i, Money Express, Smartfinancial, BrandInfo ÅŸi ArtSpirit.

Dovada faptului că evenimentul a fost un adevărat succes constă în declaraţia uneia dintre participante, Andreea Mihaela Osiac, care a trimis comitetului de organizare al proiectului următoarele rânduri:

Dragă Lucia şi dragi organizatori, vreau să vă felicit pentru organizarea minunată şi ireproşabilă pe care aţi făcut-o în acest proiect. M-am simţit foarte bine şi pot spune cu mâna pe inimă că am reuşit să fiu mai încrezătoare în mine şi astăzi am reuşit să găsesc răspunsuri la nişte întrebări la care nu prea avea cine să îmi răspundă. Mă bucur că există şi oameni ca voi care cred în potenţialul tinerilor din România şi se luptă pentru ca noi toţi să avem un viitor mai bun în ţara noastră.

Sunteţi o adevărată sursa de inspiraţie şi vă mulţumesc.

Cu drag, 

Andreea Mihaela Osiac