Campania sustine singura linie de asistenta pentru copii, la nivel national, din Romania

“Mama spune ca cine nu aduce bani in casa, nu mananca”
“Mi-e frica sa ma intorc acasa! Am fugit si nu vreau sa ma mai intorc!”
“Uneori acasa e ca la camera de tortura…”
 “Mai bine ma omor decat sa ma intorc acasa! Oricum nu-i pasa nimanui de mine!”

Acestea sunt numai cateva dintre zecile de mii de mesaje relatate de copii la Telefonul Copilului, 116 111. Cererile de ajutor sunt tot mai numeroase, Telefonul Copilului trebuie sa-si extinda programul de lucru pentru a putea prelua toate apelurile copiilor, iar acest lucru este imposibil fara suplimentarea numarului de specialisti si fara extinderea infrastructurii.

De Mos Nicolae, Asociatia Telefonul Copilului si Europa FM lanseaza maratonul radio „PIERDUT”, prin care adreseaza milioanelor de romani rugamintea de a dona prin SMS la 876* suma de 2 euro si de a veni astfel in sprijinul copiilor singuri, tristi, neintelesi, neglijati, discriminati sau respinsi, care nu au pe nimeni sa-i asculte.

Nevoia tot mai mare de sprijin a celor mici, exprimata la Telefonul Copilului, a condus la declansarea celei de-a doua editii a campaniei „PIERDUT”, de data aceasta sub forma unui maraton radio derulat pe 6 decembrie la Europa FM  si ale carui rezultate ar putea asigura accesul cat mai multor copii la 116 111.

Maratonul radio „PIERDUT”, initiat de Asociatia Telefonul Copilului si Europa FM invita toti ascultatorii postului Europa FM sa se implice in a asigura fiecarui copil dreptul de a fi ascultat.

Numarul de SMS 876, apelabil din ziua de Sfantul Nicolae, va fi activ pe tot parcursul lunii decembrie, iar campania va promova posibilitatea de a dona prin intermediul mai multor canale de comunicare media.

"Menirea noastra este de a-i ajuta pe copiii care se afla in situatii de risc. Faptul ca numarul lor este din ce in ce mai mare ne-a determinat sa initiem acest maraton radio, pentru a facilita accesul la 116 111 al tuturor celor care au nevoie de ajutor. Speram ca toti cei care ne vor auzi sa ni se alature in acest demers si sa putem trage in acelasi timp un semnal de alarma pentru cei care ar trebui sa aiba grija de copii. Chiar daca traim vremuri de criza, nimic nu justifica nepasarea, delasarea si ignorarea situatiei copiilor. Problemele lor de astazi vor fi  problemele noastre de maine, daca nu le vom rezolva acum," a declarat Cristina Liberis, Presedinte al Consiliului Director, Asociatia Telefonul Copilului.
 
“La Telefonul Copilului, anul 2010 a adus o crestere de 44,73% a numarului cazurilor grave de abuz asupra copilului, fata de anul 2009. Totodata, numarul cazurilor in care atat parinti, cat si copii vorbesc despre probleme finaciare si lipsa unui trai decent a crescut in anii 2009 – 2010 cu 170%. Nevoia pentru serviciile noastre este tot mai mare, de aceea, impreuna cu Europa FM invitam publicul larg sa ni se alature, printr-o donatie de 2 euro la numarul de SMS 876. Impreuna putem transforma nefericirea tot mai multor copii fara copilarie in zambet”a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

„Europa FM si Asociatia Telefonul Copilului au mai colaborat cu succes in decursul anilor, iar acum s-a ivit o noua ocazie de a ne uni fortele pentru binele copiilor. Este dreptul oricarui copil sa creasca si sa se dezvolte intr-un mediu protejat si ne dorim ca alaturi de Asociatia Telefonul Copilului si de ascultatorii Europa FM sa-i ajutam macar pe unii dintre ei,” a declarat Marius Furdui, Director Adjunct, Europa FM.

In anul 2010, Asociatia Telefonul Copilului s-a implicat in organizarea a 12 proiecte si campanii dedicate copiilor si a interactionat cu peste 12.000 de copii, beneficiari ai serviciilor, proiectelor si campaniilor oferite de organizatie, inregistrand astfel o crestere de aproape 50% comparativ cu anul trecut.

De la inceputul anului, consilierii Asociatiei Telefonul Copilului au raspuns in total la aproape 40.000 de apeluri, iar 13.000 dintre acestea au fost din partea copiilor. Aproape 3.000 dintre cazurile inregistrate au necesitat interventia institutiilor abilitate, iar 44,73% dintre acestea au fost cazuri grave de abuz asupra copilului. Rata abuzului asupra copilului, conform bazei de date a Asociatiei Telefonul Copilului, a atins cea mai mare crestere comparativ cu oricare dintre cei 9 ani de existenta ai organizatiei – 1.270 de astfel de cazuri inregistrate in acest an, spre deosebire de anul 2008 in care numaram 296 de cazuri, iar anul trecut, 828. Cea mai des intalnita forma de  abuz asupra copilului este neglijarea (40%), urmata de cazuri de molestare fizica (34%), precum si abuz emotional, exploatare prin munca, cazuri de abuz sexual, tentative de suicid in randul copiilor.

In anul 2010, Asociatia Telefonul Copilului s-a confruntat si cu o crestere de peste 37% fata de anul precedent a cazurilor de consiliere psihologica. 50% dintre copiii care au beneficiat de consiliere psihologica au apelat 116 111 din nevoia de comunicare - se simt singuri, neintelesi, nu reusesc sa mai relationeze cu parintii, nu isi pot face prieteni, iar greutatile financiare ale familiei ii afecteaza, in primul rand, pe ei. Aceasta perioada este cea mai grea pentru copiii ai caror parinti sunt plecati in strainatate, iar sarbatorile sunt cele mai triste pentru aceia dintre ei ai caror parinti nu se pot intoarce in tara.

De asemenea, daca in anul 2008 la Telefonul Copilului s-a inregistrat un numar de numai 23 de solicitari de sprijin financiar si material, in anii 2009 – 2010, numarul acestora a crescut la 8.193, enuntand atat saracia, cat si lipsa unui trai decent. In acest context, Asociatia Telefonul Copilului a organizat intalniri directe cu aproape 10.000 de copii, care au beneficiat de activitati educative si cadouri personalizate, constand in rechizite si dulciuri.

Acesta este un bilant care determina organizatia noastra sa mearga mai departe si sa gaseasca resursele financiare necesare pentru a raspunde tuturor cererilor de ajutor semnalate.

Contam si in cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentantilor mass media si le multumim tuturor pentru asigurarea constanta a vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.

*876 - numar apelabil din retelele Cosmote, Orange, Vodafone, serviciu oferit gratuit; nu se percepe tva

116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.  


***           

Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-20.00, Asociatia Telefonul Copilului pune la dispozitia copiilor si parintilor linia de asistenta gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protectiei copilului. Un numar total de 1.533.921 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului in perioada 21 noiembrie 2001 – 30 noiembrie 2010, iar dintre acestea au fost identificate 29.482 de cazuri valide.

Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro.