Doneaza 2 euro prin SMS la 8848 pentru a ne ajuta sa facem unul dintre cele mai importante lucruri pe care le putem face pentru copii. Sa ascultam si sa punem capat suferintei oricarui copil aflat in pericol.

11 ani, 1.826.838 de apeluri, 13.459.200 de minute de consiliere oferite, 39.291 de cazuri in care a fost necesara si interventia institutiilor abilitate. Acesta este bilantul general al activitatii Asociatiei Telefonul Copilului. In perioada ianuarie 2012 - octombrie 2012, telefonul copilului a sunat de 122.808 ori. 72,48% din numarul total de apeluri inregistrate au fost din partea copiilor, 15,56% din partea parintilor, 11,96% din partea altor persoane ingrijorate pentru siguranta unor copii.

Cazurile inregistrate si in acest an la Telefonul Copilului 116 111 sunt tot mai tulburatoare, dar vestea cea buna este aceea ca, la numai un APEL distanta, ele isi pot gasi rezolvarea. Exista, totusi, si un regret.....Consultantii 116 111 ar fi putut sa preia mai multe strigate de ajutor daca ar fi fost mai multi la capatul celalalt al firului. Da, avem nevoie de mai multi consultanti. Din ce in ce mai multi!

Anul acesta, Asociatia Telefonul Copilului, Kanal D si Europa FM raspund nevoilor copiilor printr-un nou demers de sprijin fata de singura linie de asistenta pentru copii si parinti la nivel national, 116 111. Apelul comun este indreptat catre toti romanii care doresc sa se implice pentru ca fiecare strigat de ajutor sa primeasca un raspuns la celalalt capat al firului, la primul apel. Printr-un singur SMS la 8848 in valoare de 2 euro putem face diferenta intre un raspuns de la primul apel si un ton ocupat, pentru ca fiecare apel pierdut poate insemna pierderea sansei de a schimba in bine viata unui copil.

Numarul de SMS 8848, apelabil incepand de astazi, va fi activ pana la data de 31 decembrie.

Pentru ca toti copiii, parintii si alte persoane ingrijorate pentru viata unor copii, care suna la Telefonul Copilului sa primeasca un raspuns, relansam astazi campania "UN APEL PIERDUT, O COPILARIE PIERDUTA", intr-un concept unic, in care un post de televiziune, Kanal D si un post radio, Europa fm isi unesc eforturile nu numai prin promovarea timp de 2 luni a posibilitatii de a sustine cauza „telefonul copilului” printr-un SMS la 8848, ci si printr-un maraton comun, acela al gandurilor bune catre toti copiii care au nevoie de ajutor, la data de 30 noiembrie 2012, de Sfantul Andrei.
Numarul beneficiarilor tuturor serviciilor oferite de Asociatia Telefonul Copilului s-a dublat in acest an -  33.252, fata de 16.612 inregistrati anul trecut. 

In anul 2012 intalnirile directe cu copiii au reprezentat, pe langa activitatea serviciului 116 111, o componenta esentiala a activitatii Asociatiei Telefonul Copilului. Astfel, in contextul adancirii crizei financiare, asistentii sociali si psihologii s-au intalnit cu 29.914 copii din aproape toate regiunile tarii, mediul rural, zonele dezavantajate, ceea ce reprezinta o crestere de 156,04% fata de anul precedent (11.683). Copiii au beneficiat de activitati educative si cadouri personalizate, constand in rechizite, dulciuri si uniforme.

Totodata, copiii au constientizat scopul serviciului si, in acelasi timp, urgenta pentru situatiile altor copii, ceea ce a condus la scaderea apelurilor test in perioada ianuarie 2012 – octombrie 2012 cu un procentaj de 16,15% fata de anul 2011.

Numarul cazurilor de abuz sexual asupra copilului sesizate la 116 111 a inregistrat o crestere de 43,62% (respectiv 135 de cazuri) fata de anul 2011 cand s-au inregistrat 94 de astfel de situatii; cu sprijinul asistentilor sociali si psihologilor organizatiei au fost adoptate cele mai bune solutii pentru stoparea abuzului si inlaturarea efectelor negative produse de situatia traumatizanta, iar cu sprijinul institutiilor abilitate agresorii sunt condamnati pentru faptele savarsite.

In perioada ianuarie  – octombrie 2012, 3.635 dintre cazurile inregistrate au necesitat interventia institutiilor abilitate pe de o parte, iar pe de alta parte consilierea si monitorizarea continua a specialistilor Asociatiei Telefonul Copilului. 45% dintre acestea au fost cazuri grave de abuz asupra copilului. Formele de abuz sesizate cel mai des au fost: 39,61% molestare fizica, 28,03% neglijare, 14,45% abuz emotional si 9,00% abuz sexual asupra minorilor, exploatare prin munca, tentative de suicid in randul copiilor, privare de libertate, trafic de minori.

Starea emotionala a copiilor la inceputul apelului a fost identificata de specialistii Asociatiei Telefonul Copilului astfel: 32,12% dintre copii simteau tristetea, 22,15%  frustrarea si depresia, 17,04% singuratatea, 14,72% apasarea, 13,97% frica. Tristetea si singuratatea au fost identificate la copiii care au apelat 116 111 din nevoia de comunicare, in timp ce frustrarea, depresia si frica s-au manifestat in principal la copiii care fie aveau dificultati de relationare in familie, fie erau victimele violentei in familie sau in unitatile de invatamant.

Copiii acceseaza tot mai mult noile cai de comunicare din mediul online, ceea ce a condus la o crestere a cazurilor inregistrate cu un procentaj de 102,56% fata de anul 2011 (316 cazuri inregistrate in acest an, fata de 156 inregistrate anul trecut).

Cererile de ajutor sunt tot mai complexe si mai numeroase, astfel Telefonul Copilului trebuie sa-si extinda atat infrastructura, cat si echipa de specialisti pentru a putea prelua toate cererile de ajutor ale copiilor, iar acest lucru nu este posibil fara sprijinul tot mai multor sustinatori.

„Kanal D se dedica pentru al doilea an cauzei copiilor aflati in dificultate, dar si parintilor care au nevoie de consiliere specializata. Numarul tot mai mare de apeluri catre Telefonul Copilului si cazurile extreme inregistrate ne determina sa continuam demersul astfel incat tot mai multi copii sa stie ca oricand, acolo, la Telefonul Copilului este cineva care ii asculta, ii intelege, nu-i judeca si gaseste solutii pentru orice problema. Avem speranta ca exemplul nostru va fi preluat si de alte companii, care au resursele necesare pentru a asigura accesul oricarui copil aflat intr-o situatie de risc la serviciul care ii este dedicat, Telefonul Copilului”,a declarat Maria Popescu, Communication & PR Manager Kanal D. 

"In fiecare an eforturile noastre de a ajunge la cati mai multi copii, de a-i ajuta sunt rasplatite prin numarul tot mai mare de cazuri rezolvate. Faptul ca acei copii care au nevoie de ajutor stiu sa ne sune este motivatia pentru a continua sa mergem pe acest drum zi de zi. Fiecare copil merita sa fie ajutat si avem nevoie de sustinerea Dumneavoastra pentru a fi acolo, pentru ei, la linia 116 111 in fiecare zi, de la primul apel. Un apel ratat poate insemna o copilarie distrusa. Vrem sa raspundem fiecarui apel. Pentru ca un copil salvat este un copil fericit. Va invitam astfel sa deveniti si de aceasta data aliatii copiilor fara copilarie, printr-o donatie de 2 euro la numarul de SMS 8848!”a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului

Acesta este un nou bilant semnificativ care determina organizatia noastra sa mearga mai departe si sa gaseasca resursele necesare pentru a raspunde tuturor cererilor de ajutor semnalate.

Atat copii, cat si vedete Kanal D vor fi si in acest an ambasadorii maratonului tv „UN APEL PIERDUT, O COPILARIE PIERDUTA”, atat in studiourile Kanal D, cat si in studiourile Europa FM, respectiv la locul de joaca Zorky’s Planet din AFI Palace Cotroceni – de unde vor avea loc transmisii live la data de 30 noiembrie 2012.

Vedetele Kanal D: Simona Patruleasa, Cristian Sabbagh, Silvia Ionita, Virgil Iantu, Cristina Cioran, Paula Chirila, Ernest, Gabriel Coveseanu, Viorica Manole, Madalin Ionescu, Oana Roman vor fi purtatorii de cuvant ai tuturor copiilor care au nevoie de ajutor.

„Exista prea multi copii care sufera de singuratate, nestiuti de nimeni, care se simt neintelesi si care nu au cu cine sa vorbeasca despre problemele lor. De asemenea, exista si cazuri foarte dramatice, in care copii

sunt amenintati, loviti si exploatati. Multe intamplari tragice ar putea fi evitate daca victima sau martori ai abuzului ar apela la numarul de telefon 116 111. Este foarte important ca la acest numar sa raspunda specialistii de la Telefonul Copilului inca de la primul apel, astfel incat cazurile sa poata fi preluate si sa nu se ajunga la consecinte dezastruoase”, a declarat Cristina Cioran.

„La Telefonul Copilului 116 111 raspund asistenti sociali, psihologi, oameni pregatiti sa se intervina corect in situatii dintre cele mai delicate. Exista copii care suna la acest numar din simplul motiv ca nu au cu cine sa vorbeasca, copii carora nu li se acorda timp. Dar suna la Telefonul Copilului si micuti maltratati sau aflati in pragul sinuciderii, pentru care este vitala o interventie foarte rapida. Avem nevoie de sprijinul vostru pentru ca toti copiii care au nevoie de ajutor sa gaseasca un raspuns la celalalt capat al firului. Printr-un SMS la 8848 putem schimba in bine viata copiilor nostri”,a declarat Simona Patruleasa.

Postul de radio Europa FM s-a alaturat campaniei “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”, iar ambasadorii acestei cauze vor fi George Zafiu si Vlad Petreanu - realizatorii emisiunii Desteptarea, alaturi de Radu Constantinescu, pe care il puteti asculta in fiecare zi in emisiunea “Drum cu Prioritate”.

"Toti copiii au dreptul la o copilarie fericita. Au dreptul sa fie, intr-adevar, copii. Din pacate, nu intotdeauna au parte de o casa primitoare, de o familie care sa-i intampine cu bratele deschise. Exista copii abuzati, copii pentru care cuvantul ”copilarie” practic nu pare sa se fi inventat. Ei au nevoie de ajutorul nostru. De aceea am vrut sa ma alatur acestei campanii. Existenta acestei linii - Telefonul Copilului 116 111 -  le poate schimba viata, iar noi suntem datori sa-i ajutam", a declarat George Zafiu.

Multumim partenerilor care s-au alaturat demersului nostru: Libertatea, Libertatea pentru femei, AFI Palace Cotroceni, Zorky’s Planet, RATB.
Contam si in cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentantilor mass media si le multumim tuturor pentru asigurarea constanta  a vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.

***
Despre Asociatia Telefonul Copilului

Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde copiilor si parintilor la linia de asistenta gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protectiei drepturilor copilului. Apelul este gratuit, oferit de Romtelecom si Cosmote. Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei  www.telefonulcopilului.ro.

Despre Kanal D
Kanal D Romania este parte din Dogan Media International – subsidiara grupului Dogan Yayin Holding (DYH), lider pe piata de media in Turcia. DYH are in portofoliul sau cele mai importante publicatii din Turcia, printre care  "Milliyet" si "Fanatik", 7 posturi TV (printre care Kanal D si CNN Turk), statii radio si case de productie audio, video si print. In anul 2011, Kanal D s-a pozitionat pe locul trei in topul televiziunilor din Romania. www.kanald.ro