Cu un buget total de 60.220 euro, proiectul va avea ca punct principal infiintarea primului Centru pentru Managementul Organizatiilor Nonprofit (CMON) din Romania in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, alaturi de crearea unui curs online inovativ in format „open education”, destinat managerilor de ONG-uri, cu precadere. In plus, in cadrul CMON va functiona si prima biblioteca dedicata exclusiv sectorului neguvernamental, cu peste 100 de titluri, majoritatea greu accesibile in Romania. Crearea si gestionarea centrului amintit va da ocazia oricarei organizatii non-guvernamentale din Romania sa aiba acces atat la resursele legate de management (titlurile disponibile din biblioteca, workshop-urile si training-urile organizate), cat si sa detina o apartenenta inregistrata (tinand cont de faptul ca orice persoana din grupul-tinta va putea deveni in mod gratuit membru CMON prin inscriere electronica). 

Cursul interactiv in format MOOC (Massively Open Online Course) va fi centrat pe formarea de competente pentru managementul unei organizatii non-profit, iar in urma acestuia vor exista cel putin 50 de beneficiari absolventi. Sustenabilitatea acestui curs va fi realizata apoi prin includerea acestuia in oferta permanenta de servicii a ASE Bucuresti, oferit impreuna cu Asociatia Young Initiative, consolidand in acest fel parteneriatul dintre organizatiile non-guvernamentale si mediul universitar. Concomitent cu cele doua mari directii de dezvoltare, vor fi oferite servicii de formare si consultanta in domeniul recrutarii, selectiei si managementului voluntarilor, precum si al schimbului de bune practici  in regim de peer-to-peer learning la nivelul  managementului organizatiilor non-profit, pentru un numar de 45 de ONG-uri din Romania. Astfel, 90 de manageri de ONG-uri din Romania vor beneficia de 6 cursuri de formare si 6 seminarii dedicate schimbului de bune practici. 

Ulterior, CMON va functiona ca o platforma fizica unde ONG-urile vor putea organiza propriile evenimente gratuit, beneficiind de o sala complet dotata, raspunzand astfel la nevoia organizatiilor mici de spatii pentru derularea de activitati socio-educationale pentru beneficiarii acestora.

Problemele la care vine sa raspunda acest proiect tin in principal de lipsa unor mijloace, resurse, know-how si surse de profesionalizare a managementului ONG-urilor din Romania. Amintim aici datele prezentate in Atlasul Economiei Sociale, din 2014, prin care mentioneaza ca la nivelul anului 2012 aproape 70% dintre ONG-uri nu aveau niciun salariat, fapt ce reprezinta o amenintare considerabila la adresa sustenabilitatii organizatiilor non-profit. Mai mult, 10% din ONG-urile romanesti dispar anual. In acest context, CMON isi propune sa contribuie la consolidarea sectorului non-profit din Romania, oferind instrumentarul managerial profesionist care sa permita o crestere si o dezvoltare durabila a organizatiilor.

Nu in ultimul rand, CMON va facilita si va asigura contactul permanent intre manageri ai ONG-urilor, fosti sau viitori cursanti, astfel incat acestia vor putea sa pastreze constant legatura si sa dezbata, oricand au nevoie, diverse situatii manageriale intalnite. Dupa finalizarea proiectului, beneficiarii vor putea participa in continuare la seminariile si evenimentele organizate, unde vor putea propune teme de dezbatere si vor putea compara modalitatile de implementare a solutiilor teoretice prezentate in cadrul organizatiilor conduse.

Asociatia Young Initiative va publica periodic informatii referitoare la parcursul implementarii proiectului pe site-ul sau www.younginitiative.org si pe pagina de Facebook.

Proiect finantat prin granturile SEE 2009 – 2014, in cadrul Fondului ONG in Romania.
Continutul acestui comunicat de presa nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a granturilor SEE 2009-2014. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor comunicatului de presa. Pentru informatii oficiale despre granturile SEE si norvegiene accesati www.eeagrants.org.

Mai multe detalii:
Razvan-Victor Sassu,  manager proiect, razvan.sassu@younginitiative.org, 0040 727 334 743
Eliza Vas, asistent relatii publice si comunicare, eliza.vas@younginitiative,org, 0040 722 343 302

Despre Asociatia Young Initiative
Asociatia Young Initiative (AYI) este o organizatie non-profit, infiintata in 2009, care le ofera copiilor si tinerilor instrumentele educationale necesare pentru a se dezvolta personal si profesional, astfel incat sa contribuie eficient la construirea Romaniei de maine.