Pe 26 martie, de la 20:30, aproape 50 de orase din Romania vor stinge luminile pentru o ora, alaturandu-se campaniei Earth Hour, cea mai mare manifestare de mediu din istorie. Pentru acest an, WWF, organizatia care a initiat conceptul Earth Hour si care coordoneaza campania de cinci ani de zile, estimeaza ca sute de milioane de oameni din peste 5000 de orase din intreaga lume vor stinge luminile in mod simbolic.Totodata, in 2011 Earth Hour intra intr-o etapa noua: Beyond the Hour.

Earth Hour 2011- Mai mult decat o ora pentru planeta

Evolutia extrem de rapida a campaniei Earth Hour, de la un oras -Sidney- la 4500 de orase din 128 de tari, in numai 4 ani de zile, a dovedit ca exista sute de milioane de oameni care isi doresc sa se implice mai mult in rezolvarea problemelor de mediu actuale.

Astfel, noutatea editiei de anul acesta o constituie platforma speciala 60+, care permite sustinatorilor Earth Hour sa impartaseasca idei, povesti sau planuri despre cum aleg sa isi reduca impactul negativ asupra planetei. Platforma, accesibila la www.beyondthehour.org si reflectata si de logo-ul campaniei, s-a nascut in urma evolutiei campaniei Earth Hour, reflectata si de sute de povesti pe care oameni de rand, institutii sau mari companii le-au impartasit inca din 2007, cand a avut loc prima editie. Pentru ca aceste povesti au dezvaluit un numar mare de oameni care sunt pregatiti sa se implice mai mult si sa isi reduca impactul negativ pe care il au asupra planetei, Earth Hour – editia 2011- se va dedica reflectarii lor, fie ca ele vor veni din partea companiilor, a autoritatilor sau a oamenilor obisnuiti.

„In acest an, Ora Pamantului ne indeamna la actiune. Dincolo de gestul simbolic de a stinge lumina si de a ne alatura, in fapt si in spirit milioanelor de oameni care aleg astfel sa onoreze planeta care ne sustine viata, suntem provocati sa schimbam ceva in modul in care traim. Și sa o facem incepand de acum. Apa, energia, mancarea, masina, toate sunt lucruri pe care le folosim zilnic si al caror impact il putem modifica. Fiecare om, fiecare companie, fiecare oras care participa la Ora Pamantului poate contribui la aceasta schimbare. De aceea va incurajam sa incepeti in aceasta ora si sa continuati dincolo de ea, sa comunicati despre asta prietenilor, clientilor, cetatenilor, pentru ca exemplul sa contruiasca si sa inspire”, a declarat Luminita Tanasie, Directorul WWF in Romania.

Pana pe 26 martie, platforma Beyond the Hour, accesibila si de pe www.earth-hour.ro, site-ul campaniei din Romania, va centraliza toate aceste povesti si actiuni, care pot fi consultate de catre publicul larg.

Tot pe pagina www.earth-hour.ro, sustinatorii Earth Hour isi pot inscrie participarea la eveniment, pot accesa ghiduri speciale, cu idei de actiuni si evenimente specifice, pot descarca materiale de promovare si pot fi la curent cu ultimele noutati legate de Earth Hour in Romania si in intreaga lume.

Campania din Romania se va bucura, in continuare, de sprijinul lui Zoli Toth, Ambasadorul Earth Hour in Romania.

„Stim ca doar prin cantitatea de energie economisita pe durata evenimentului nu vom reusi sa salvam planeta, insa vom aduce oamenii mai aproape unii de altii si ii vom ajuta sa gaseasca solutii pentru a adopta un comportament cat mai prietenos cu mediul, in viata de zi cu zi”, a declarat Zoli Toth.

Earth Hour, cea mai mare manifestare de mediu din istorie

Earth Hour a aparut ca un raspuns la o intrebare simpla: cum ii putem determina pe oameni sa conştientizeze una din cele mai mari ameninţari actuale, schimbarile climatice? Replica a venit de la WWF Australia, concretizata intr-o campanie care promova un gest pe cat de simplu, pe atat de puternic: stingerea luminilor. Se intampla pe 31 martie 2007, la Sydney, cand 2 milioane de case şi sedii de companii australiene au stins luminile timp de o ora. Ora Pamantului.

In 2008, 50 de milioane de oameni au ales sa celebreze Earth Hour. In 2009, aproape un miliard de oameni din peste 4100 de oraşe de pe mapamond au stins lumina pentru a trimite liderilor lumii un mesaj puternic despre nevoia de acţiune impotriva schimbarilor climatice. In 2010, 4500 de orase din 128 de tari au participat la Earth Hour pe 27 martie, campania devenind, astfel, cea mai mare acţiune de mediu din toate timpurile.

Earth Hour in Romania
In 2009 Romania a participat pentru prima oara la campania globala in calitate de tara oficiala Earth Hour, la initiativa WWF, organizatia care coordoneaza de 4 ani campania globala. Pe 28 martie, intre 20:30 si 21:30, 2 milioane de romani au stins luminile in casele lor, conform datelor furnizate de Dispeceratul Energetic National. In 2010, Romania s-a angajat mai mult decat oricand in campania globala, dovada fiind miile de mesaje primite pe www.earth-hour.ro si prin retelele sociale, participarea a 37 de orase si a zeci de companii si organizarea de evenimente speciale in intreaga tara.

Parteneri in campania Earth Hour Romania 2011 sunt: Ogilvy&Mather Romania, Elevate, Star Management, ARCUB, Organizatia Nationala Cercetasii Romaniei, Mai Mult Verde, Green Revolution, Drumul Bicicletei, Let's bike it, Ciclopromenada Nocturna, Bate Șaua, Velo Bello,

Parteneri media: Europa FM, UTV, Zile si Nopti, Trilulilu, Ziare.com, Bio Planet, Good Food, CSR Romania, Photo Magazine, Connect.