In perioada 13-21 august, Alexandria va reintra pe harta culturala a Romaniei gratie Festivalului National de Teatru Tanar Ideo Ideis. Ajuns la cea de-a saptea editie, Ideo Ideis face un pas inainte si, pe langa obiectivul sau de baza, acela de a le oferi liceenilor din Romania oportunitatea de a fi implicati intr-un proces de educatie alternativa, isi propune sa acorde o mai mare atentie componentei de responsabilitate sociala si devine „Eveniment Responsabil”.

Anul acesta, echipa de organizare a inscris evenimentul in demersul de Responsabilizare Sociala demarat de Societal (retea nationala de ONG-uri), si, ca urmare a angajamentului sau, editia cu numarul VII va purta marca “Eveniment responsabil”. Aceasta marca a fost creata de catre Societal pentru a oferi recunoastere organizatorilor de evenimente care isi propun si reusesc sa indeplineasca criteriile Responsabilitatii Sociale  (grija fata de mediu, echitatea sociala, buna guvernanta) in aceeasi masura in care stiu sa-si delecteze publicul.

Urmariti interviul realizat de Societal cu echipa festivalului Ideo Ideis.
 
 
Concret, echipa Ideo Ideis si-a asumat o serie de indicatori de Responsabilitate Sociala ce vor fi monitorizati pe parcursul organizarii si desfasurarii festivalului. Interventia planificata vizeaza patru domenii: protectia mediului, dezvoltarea sociala, dezvoltarea economica si buna guvernanta.

”Cred ca nimeni nu s-ar fi gandit ca Ideo Ideis va ajunge la editia VII. Nici macar noi. Campania de comunicare de anul acesta, semnata de prietenii nostri de la Rusu+Bortun Brand Growers, atinge un punct important si anume responsabilitatea pe care Ideo Ideis o are in prezent. Aceasta responsabilitate este impartita intre contributia la implementarea unui sistem de educatie alternativa la nivel national si impactul pe care un astfel de eveniment il poate avea, in timp, asupra unei comunitati in care activitatile culturale sunt aproape inexistente. Incercam sa ne asumam aceasta responsabilitate si sa o ducem mai departe chiar daca, uneori, drumurile par blocate. Ideo Ideis creeaza, in interiorul unei directii clare, un context fericit, deschis si prietenos pentru ca oamenii sa fie impreuna, iar atunci cand acest lucru se intampla rezultatele pot fi extraordinare.", a declarat Alexandru Ion, co-director al Festivalului.

La fel ca si in anii anteriori, agenda Festivalului National de Teatru Tanar Ideo Ideis din Alexandria include, pe langa competitia de teatru a celor noua trupe de liceeni, ateliere de teatru tanar (coordonate de absolventi UNATC), masterclassuri de dramaturgie (sub coordonarea Mihaelei Michailov) si coregrafie (coordonate de Mihaela Zamfirescu, Carmen Cotonafa si Lorette Enache), Cinemateca Tarzie (speakeri: Andrei Gorzo si Tudor Giurgiu), Seara Povestitorilor (speakeri: Serban Tiganas - presedintele Ordinului Arhitectilor din Romania, Cristian Lascu - redactor-sef National Geographic Romania si binecunoscutul violonist Alexandru Tomescu), spectacole pentru copiii (invitat special: Marian Ralea) si doua masterclass-uri sustinute de catre juratii festivalului, Medeea Marinescu, Andi Vasluianu, Marius Manole, Vlad Zamfirescu si Catalin Stefanescu si de catre presedintele de onoare al festivalului, Marcel Iures.
In plus, Ideo Ideis continua traditia de a aduce in comunitate spectacole de teatru profesionist de la cele mai importante teatre din București. Anul acesta festivalul va gazdui spectacole de la Teatrul de ComedieCrize, Teatrul Tineretului din Piatra Neamt - OO! ( regia: Alexandru Dabija) și Familia TOT (regia: Victor Ioan Frunza).
 
 
 
Pentru mai multe detalii, va rugam accesati www.ideoideis.ro.

Organizator: Asociatia T.E.T.A
Parteneri: Primaria Municipiului Alexandria, Consiliul Judetean Teleorman, UNATC ”I.L.Caragiale”, Festivalul International de Film Next, Godot, Muzeul Judetean Teleorman, Asociatia D`avent, Asociatia Catalactica, , BORTUN OLTEANU, Societal, Conciato, Liceul Pedagogic "Mircea Scarlat", Casa de Cultura a Sindicatelor Alexandria.

Proiect finantat de: AFCN

Sponsori: Coca-Cola Hellenic, Glade, Teldrum, Eurocar, Proinvest, Edelweiss, Eurosiloz

Campanie: Rusu+Bortun Brand Growers

Parteneri media: Radio Guerrilla, Decat o Revista, The Institute, BeWhere, Liternet.ro, metropotam.ro, thechronicle.ro, Arte&Meserii, sub25, IQads
Co-producator: TVR2