Fundatia Sensiblu organizeaza in perioada 25 noiembrie - 10 decembrie cea de a VII-a editie a campaniei V-Days – 16 Zile de Activism Impotriva Violentei Domestice sub sloganul „Violenta in familie deformeaza realitatea”.  In perioada ianuarie - octombrie 2010 au fost inregistrare la nivelul capitalei peste 400 de cazuri de violenta in familie, comparativ cu doar 36 inregistrate in 2009.  In Bucuresti, de la inceputul anului si pana in prezent au fost ucise de sot, tata sau fiu opt femei*.

In primele zece luni ale anului in curs au fost denuntate in Romania, in medie, 4 cazuri de violenta in familie la fiecare 24 de ore, ajungand astfel la un numar de 1382 de cazuri. Aproximativ 100 de persoane au fost ucise de un membru al familiei din ianuarie pana in octombrie 2010.In 2009 au fost inregistrate la nivel national 1948 de cazuri de infractiuni savarsite intre rude cu violenta. Fenomenul violentei domestice a curmat anul trecut viata a 115 persoane. **

In cadrul campaniei „Violenta in familie deformeaza realitatea” pe site-ul www.nuepoveste.ro vizitatorii sunt martorii unei zile din viata unei femei, victime a violentei domestice. Ei nu vor vedea femeia, nici barbatul, ci doar efectele psihologice ale unei vieti intr-un mediu violent. O femeie careia i se repeta in fiecare zi cat este de urata, proasta si inutila, ajunge sa creada fiecare cuvant. “Nu o judeca. Mai intai intelege-o si dupa aceea invata sa o ajuti”, acesta este mesajul pe care Fundatia Sensiblu doreste sa il transmita.

“Deciziile acestor femei pot parea surprinzatoare pentru noi, cei care privim din afara. Ele nu reactioneaza la aceiasi stimuli, acestea se privesc pe sine intr-o oglinda care deformeaza si, prin urmare, perceptia unui simplu privitor poate fi cu totul diferita. Incearcam, prin campania din acest an, sa aratam aceasta realitate deformata pentru a forta publicul sa isi puna intrebari inainte de a folosi un cliseu: “e vina ei pentru ca sta cu el”, spune Cristina Horia, Director Executiv Fundatia Sensiblu.

In fiecare zi, timp de 16 zile, vor fi publicate pe www.nuepoveste.ro povestile adevarate ale unor femei care au gasit puterea sa vada realitatea asa cum este ea si sa aleaga o viata normala departe de cel care le agresa, psihic sau fizic. Site-ul ofera, de asemenea, informatii detaliate despre cum sa recunosti semnele unui partener violent, care este legislatia in aceste cazuri, ce poti face si unde te poti duce cand esti implicat in astfel de situatii.

Este pentru prima oara cand in cadrul campaniei, nu doar oamenii vor purta panglica alba, simbolul luptei impotriva violentei domestice, ci si o cladire de birouri. City Business Center o sa “poarte”, pe tot parcursul celor 16 zile de activism, simbolul campaniei, o panglica alba de 16 m inaltime. In fata cladirii City Business Center din Str. Nerva Traian Nr. 3 Fundatia Sensiblu organizeaza, azi, 25 noiembrie, de la ora 19:00, o seara de veghe cu candele pentru femeile care si-au pierdut viata in urma agresiunilor din familie.  

 “Fundatia Sensiblu a mai organizat astfel de activitati pentru victimele violentei domestice si este trist ca suntem nevoiti sa le repetam aproape in fiecare an. Cel mai recent caz, al femeii din Brasov este cu atat mai trist, cu cat evenimentul s-a petrecut in public. Poate daca exista un gest de aparare din partea privitorilor, soarta acesteia era alta si implicit a celor patru copii care au ramas fara mama. Ne asteptam sa ni se alature in aceasta initiativa zeci de persoane si de organizatii non-guvernamentale” spune Cristina Horia, Director Executiv Fundatia Sensiblu.

Campania din acest an pune accent pe realitatea distorsionata a femeilor victime ale violentei domestice. Astfel, cu ajutorul B2B Advertising, au fost branduite cu stickere care deformeaza imaginea, oglinzile din lifturile a sase cladiri de birouri din Bucuresti. Sediile Pepsico din Bucuresti si din tara s-au alaturat initiativei.

Partenerii campaniei din acest an sunt Politia Capitalei, Centrul de Informare ONU, B2B Advertising, City Business Center, Pepsico, Boots, Cosulatul Statelor Unite ale Americii la Bucuresti si site-ul 121.ro.


# # #

Despre Fundatia Sensiblu
Fundatia Sensiblu este o organizatie non-guvernamentala si non-profit infiintata in mai 2002. Un an mai tarziu Fundatia Sensiblu s-a lansat oficial ca furnizor de servicii sociale prin programul Casa Blu, prin care ofera asistenta femeilor si copiilor victime ale violentei domestice. In 2009, 376 de femei si copii abuzati in familie au primit consiliere psihologica, juridica si sociala. In acest an, un numar total de 107 femei si 115 copii au beneficiat de adapost si de sprijinul Fundatiei Sensiblu.


CONTACT:
GMP PR
Ana-Maria Constantinescu
anamaria.constantinescu [at] gmp.ro