Child Helpline International - reteaua globala de servicii „telefonul copilului” sarbatoreste astazi, 17 mai 2013, pentru al saptelea an consecutiv Ziua Internationala a Telefonului Copilului. Child Helpline International este alianta internationala care reuneste 173 de organizatii membre din 142 de state din intreaga lume, alianta in care Romania este reprezentata de Asociatia Telefonul Copilului.

„La data de 17 mai, in intreaga lume, sarbatorim realizarile remarcabile si daruirea tuturor serviciilor telefonul copilului – membre ale aliantei Child Helpline International. Ascultand vocea copiilor, avem speranta ca vom hrani si vom sustine o generatie responsabila, puternica si informata despre drepturile ei”,a declarat Nenita La Rose, Director Executiv - Child Helpline International

In ultimul deceniu, serviciile „telefonul copilului” de pretutindeni au inregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri, respectiv 450 de apeluri din partea copiilor si tinerilor in medie pe zi. Cele mai frecvente situatii in care copiii apeleaza serviciul care le este dedicat raman: abuzul si violenta, relationarea cu colegii / prietenii, relationarea cu parintii, probleme psiho-sociale. Cea mai des intalnita grupa de varsta a copiilor care apeleaza „telefonul copilului” este 13 – 15 ani. De asemenea, fetele continua sa contacteze intr-un numar mai mare linia telefonica gratuita spre deosebire de baieti.

“Pana in anul 2001 serviciul telefonul copilului nu a existat in Romania. Astazi, insa aproape ca nu mai face fata unui numar atat de mare de apeluri din partea copiilor si adolescentilor: fie ca vorbim despre nevoia de comunicare, relationarea cu parintii, abuzul emotional, abuzul fizic, neglijarea, incalcarea dreptului la educatie, exploatarea prin munca, abuzul sexual, automutilare si tentative de suicid in principal in situatii in care parintii sunt plecati in strainatate, solicitari de informatii referitoare la prestatiile sociale de care pot beneficia familiile lor pentru imbunatatirea traiului zilnic. Asistentii sociali si psihologii Asociatiei Telefonul Copilului, care se afla la capatul celalalt al firului se intalnesc asadar zi de zi cu o realitate cruda, dar au si satisfactia a zeci de mii de cazuri de incalcare a drepturilor copilului, care si-au gasit rezolvarea printr-un simplu apel la numarul de telefon gratuit. Numai anul trecut Asociatia Telefonul Copilului a raspuns la 116 111 unui numar de 138.104 apeluri, iar un procentaj de 74,35% este reprezentat de apeluri din partea copiilor”, a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului; Deputy Regional Representative Europe - Child Helpline International

Ziua Internationala a Telefonului Copilului a devenit an de an o ocazie importanta pentru serviciile „telefonul copilului” din intreaga lume pentru a evidentia rolul fundamental pe care il au in promovarea si protectia drepturilor copilului. Ziua Internationala a Telefonului Copilului este guvernata in acest an de tema „incurajarea si responsabilizarea copiilor si tinerilor”.

Serviciile „telefonul copilului” ofera copiilor si tinerilor posibilitatea de a comunica in deplina confidentialitate si ii ajuta sa depaseasca problemele cu care se confrunta, incurajandu-i totodata sa preia controlul asupra propriilor destine. Serviciile „telefonul copilului” asculta, ofera consiliere specializata si indruma copiii catre

servicii de asistenta sociala relevante pentru acele situatii care impun interventie in regim de urgenta. Numarul apelurilor catre serviciile „telefonul copilului” continua sa creasca. Acest lucru demonstreaza faptul ca linia telefonica de asistenta gratuita reprezinta un instrument de sprijin vital intr-o lume in schimbare.

Nu in ultimul rand, serviciile „telefonul copilului” atrag atentia permanent asupra problemelor la zi cu care se confrunta copiii, prin intermediul campaniilor de educare si constientizare desfasurate.
Multumim tuturor reprezentantilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului, totodata le multumim pentru asigurarea vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.   

116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul
Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.

***                              
Asociatia Telefonul Copilului

Cu o experienta de 11 ani si jumatate in domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111, numar armonizat european. In perioada 21 noiembrie 2001 – 30 aprilie 2013, un numar total de 1.876.510 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 41.958 de cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote. Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro

Child Helpline International
Child Helpline International numara 173 de organizatii membre din intreaga lume si activeaza astfel in 142 de tari pentru a oferi sprijin si suport copiilor care au nevoie de protectie. Child Helpline International utilizeaza tehnologii de comunicare si informationale in masura sa le permita si copiilor marginalizati sa obtina ajutor.
http://www.childhelplineinternational.org