Proiect pilot desfasurat sub dezideratul “Sa facem din sectorul 1 Bucuresti un spatiu al coresponsabilitatii sociale!”

Blocaje in trafic, claxoane intermitente, cozi la semafoare, autobuze arhipline, soferi stresati, pietoni grabiti, motociclisti vitezomani, toate descriu tabloul cotidian al vietii in oras. Numarul de masini la nivel mondial este in continua crestere, depasind 1 miliard. In Bucuresti cele cca 1,2 milioane de masini ating limita pe care o poate accepta infrastructura orasului.

Ce consecinte are stresul din trafic asupra vietii nostre? Care sunt principalele motive ale stresului urban? Cum putem sa ne imbunatatim viata in oras?

Asociatia CRIES in parteneriat cu Asociatia Reper 21, Activi pentru Viitor, Asociatia Concept Urban, Asociatia Progenies, Asociatia Start Focus si Asociatia Profesionala a Transportatorilor APT lanseaza campania photovoice “Stres Urban”, cu scopul de a reduce agresivitatea traficului urban din Bucuresti.
 


Inscriere
Orice bucurestean care se simte afectat de stresul din trafic poate participa la campanie

Inscrierea se face pe pagina Facebook a campaniei prin publicarea unei fotografii realizate cu camera foto sau cu telefonul. Fotografia trebuie sa surprinda un moment tensionat din trafic si sa fie insotita de un mesaj descriptiv.

Cei 15 participanti vor fi selectati de un juriu format din reprezentanti ai organizatiilor care au initiat campania.

Data limita de inscriere este vineri, 4 aprilie, ora 24h.

Metoda
Photovoice este o metoda de educatie nonformala prin care un grup restrans de oameni fotografiaza pe o anumita tema, se intalnesc si dezbat despre subiect, isi creeaza o poveste comuna, organizeaza o expozitie si invita persoane cheie la eveniment pentru a gasi solutii. Atentie, nu este un atelier de fotografiere, photovoice-ul utilizeaza fotografia ca mijloc de comunicare a unor probleme societale

Beneficii
Campania dureaza o luna, timp in care vom realiza:
•    o sesiune de formare privind metoda photovoice
•    o sedinta foto cu un fotograf specializat despre tehnica fotografica
•    trei sesiuni de fotografiere in oras, la orele de aglomeratie in trafic 
•    un vernisaj cu fotografiile si o dezbatere pe tema agresivitatii in trafic (30 aprilie 2013)
•    animarea unei pagini Facebook ai caror protagonisti sunt cetatenii implicati in campanie
 
Context
Campania Stres Urban se desfașoara in cadrul proiectului Rolul dialogului social in dezvoltarea incluziunii sociale active (2010-2013). Sectorul 1 București este unul din cele 8 centre de implementare a proiectului, dezvoltandu-se in acest sens un Grup Local de Acțiune. Obiectivul principal al proiectului se referă la implicarea cetatenilor in definirea participativa a bunastarii sociale și initierea unor demersuri pilot, care sa faciliteze ameliorarea vietii in sectorul 1 Bucuresti.
In exprimarea criterilor de bunastare pentru sectorul 1 Bucuresti, au fost implicati un numar de 271 de cetateni, din 21 de grupuri omogene, care s-au exprimat liber referitor la modul in care definesc ideea de viata buna si principalele piedici cu care se confrunta.

In topul 5 al indicatorilor de bunastare, cu cele mai multe raspunsuri exprimate de catre cetateni se gaseste si indicatorul Politete, Respect, Toleranta – care a colectat 4,47% din totalul de raspunsuri exprimate de catre cetateni. O problema semnificativa care a fost exprimata in acest sens se refera la agresivitatea in trafic.

Mai multe informatii despre proiect pot fi obtinute la www.dialogsocial.cries.ro.

Coordonator proiect
Cristiana Bobarnac, Asociatia REPER21
Cristiana.bobarnac@reper21.org