Ediţia 2022 a Internetics, un proiect iniţiat de The Institute şi susţinut de UniCredit Bank, a deschis pe 2 septembrie perioada de Call for Entries. Ȋnscrierile se pot face pânǎ pe 29 septembrie 2022, pe site-ul www.internetics.ro.

Competiţia este deschisă agenţiilor şi diviziilor de online, dar şi companiilor care dezvoltă proiecte în zona digitală ori sunt beneficiari ai campaniilor. Agenţiile şi companiile pot înscrie în competiţie lucrǎri derulate în perioada 1 septembrie 2021 – 31 august 2022.

În 2022, Internetics anunță un set de schimbări – în structura festivalului, a sistemului de puncte ce stabilește titlurile Agency of the Year și Digital Client of the year, cât și în procesul de jurizare.

Astfel, competiția păstrează cele trei categorii principale: Digital Platforms, Digital Strategies și Digital Campaigns, actualizând definițiile secțiunilor aferente fiecărei categorii. Aceste schimbări urmăresc ca structura festivalului să reflecte noile trenduri ale pieței, instrumentele de comunicare cel mai des utilizate, dar și specificul diverselor industrii.
De asemenea, o nouă categorie de sine stătătoare a fost adăugată în structura festivalului: Internetics Digital for Good – categorie susținută și inspirată de Gala Societății Civile. Prin acest demers, Internetics pornește o căutare de bune practici și exemple în care brand-uri comerciale s-au implicat în probleme sociale, folosindu-și platformele de marketing digital pentru a produce schimbări semnificative și cu impact în comunități sau asupra mediului înconjurător. Noua categorie este deschisă brand-urilor din toate industriile și va avea, în 2022, o perioadă de eligibilitate extinsă, astfel că vor putea intra în competiție proiecte și campanii din ultimii doi ani (21 august 2020 – 31 august 2022). Lucrările înscrise vor fi jurizate de o grupă dedicată de jurați, formată din specialiști în marketing digital și impact social.

Sistemul de puncte care stabilește cele două mari titluri ale competiției – Agency of the Year și Digital Client of the Year – a fost actualizat începând cu ediția 2022. Astfel, fiecare nominalizare va valora 2 puncte (cu un maxim de 10 puncte ce pot fi acumulate din nominalizări), fiecare Silver câte 4 puncte, fiecare Gold câte 6 puncte, indiferent de categoria în care acestea au fost obținute.
Trofeul Grand Prix, acordat prin evaluarea tuturor trofeelor de Gold din secțiunile categoriei Digital Campaign, se transformă anul acesta în BEST DIGITAL CAMPAIGN și va valora 8 puncte.
Ca urmare a acestor schimbări, se modifică și sistemul de departajare în caz de egalitate de puncte pentru cele două titluri, dar și taxa de participare, care devine unică, indiferent de secțiunea de concurs. Pentru 2022, noua categorie Internetics Digital for Good va avea un fee de înscriere special, iar trofeele Silver și Gold obținute aici nu vor fi luate în calcul pentru tilurile Agency of the Year și Digital Client of the Year.

Procesul de jurizare va implica patru grupe de jurați – câte o grupă pentru fiecare categorie a competiției: Digital Platforms, Digital Strategies, Digital Campaigns și Internetics Digital for Good. Jurizarea va avea loc în două runde online: o primă rundă de evaluare individuală a proiectelor, care va stabili nominalizații Internetics 2022, și o a doua rundă în care jurații fiecărei categorii se vor reuni pentru a stabili trofeele pentru fiecare secțiune. Dacă în anii precedenți, nominalizările erau stabilite tot în runda doi, pe baza unui prim shortlist, începând cu 2022, Președintele de juriu va seta threshold-ul fiecărei categorii, desemnând astfel nominalizații competiției.
Pentru procesul de jurizare au fost actualizate, de asemenea, definițiile criteriilor pe baza cărora se va face evaluarea proiectelor, cu patru principale și 3 secundare pentru secțiuni specifice, cu ponderi diferite în funcție de secțiune: Idea, Strategy, Content & Execution, Results, respectiv Functionality & Navigation, Design și Impact.

Calendar Internetics 2022:
- Înscrieri: 2-29 septembrie
- Evaluarea proiectelor înscrise: octombrie-noiembrie
- Anunțarea proiectelor nominalizate la Internetics 2022: noiembrie
- Festivitatea de Premiere Internetics 2022: noiembrie

***

Internetics
este un proiect THE INSTITUTE.

Partener principal: UniCredit Bank
Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro
Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro
Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST

Fondat şi organizat de The Institute, Internetics este un festival de marketing digital, care stabileşte standardele în comunicarea online din România. Festivalul premiazǎ cele mai bune campanii interactive, tehnologii, site-uri şi tool-uri de promovare online, încurajând totodatǎ creativitatea şi abordarea strategică. Prima ediţie Internetics a avut loc în 2001, încă de la începutul conturării industriei de online din România, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea acesteia.
WebsiteFacebookInstagram

The Institute inițiază și organizează evenimente culturale de 25 de ani, timp în care a construit o comunitate ce reunește întreprinzători, profesioniști și publicul industriilor creative și culturale din România. Prin ceea ce face, The Institute și-a propus să contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, creșterea și diversificarea audienței atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovarea întreprinzătorilor și profesioniștilor creativi pe plan național și internațional.
WebsiteFacebookInstagram