IRSCA Gifted Education are placerea de a anunta parteneriatul incheiat cu Teatrul Studentesc “Podul”, Casa de Cultura a Studentilor Bucuresti in domeniul Educatiei copiilor cu abilitati inalte. Timp de 6 luni, studenti si tineri absolventi vor sustine dezvoltarea unui lot de 11 copii de 10-13 ani cu abilitati deosebite artistice in domeniul drama, arta teatrala, la nivel de excelenta. Partenreiatul va dura 6 luni timp in care copiii vor urma la Teatrul Studentesc “Podul” o pregatire intensiva in domeniul teatral cu activitati specifice.

Initiativa parteneriatului apartine talentatului tanar Visinel Balan, student la UNATC si totodata ambasador al copiilor cu abilitati inalte din 2009. Eforturilor sale generoase s-au adaugat implicarii cu multa daruire unor personalitati de seama precum Maestrul Catalin Naum si a unor tineri actori precum Mihai Munteniţă. Asociatia doreste sa multumeasca pe aceasta cale reprezentatilor Casei de Cultura a Studentilor pentru acest efort minunat care speram sa duca la lansarea unui parteneriat indelungat ce va asigura descoperirea si sustinerea profesionista a unor adevarate talente actoricesti in viitor.

IRSCA Gifted Education, asociatie non-profit, a lansat primul Centru pentru Copii cu Abilitati Inalte in sectorul 6, in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Sector 6. Centrul ia nastere prin primul Program de Inovatie Didactica 2010-2012 in sectorul 6, Bucuresti, un program unic in Romania, de descoperire si dezvoltare a inteligentelor multiple si a abilitatilor naturale ale copiilor.

Proiectul a implicat selectia a 1000 de copii cu abilitati deosebite, potrivit criteriilor furnizate de asociatie, testarea a 835 si selectia finala a 42 de copii cu abilitati inalte la o Scoala de Excelenta, care contine cursuri gratuite de dezvoltare personala care urmaresc dezvoltarea abilitatilor  lor naturale si a inteligentelor multiple.

Detalii despre proiect: www.giftededu.org/scoala-de-excelenta

De ce ii sustinem impreuna pe copiii cu abilitati inalte?

   1. Deoarece copiii cu abilităţi înalte au nevoi educaţionale speciale, recunoscute prin lege (Legea 17/2007) şi sunt un grup social vulnerabil;

   2. Cei mai mulţi nu ating succesul social sau profesional (50% dintre ei, potrivit cercetărilor internaţionale) datorita sistemelor care restrictioneaza dezvoltarea diferentiata;

   3. Este garantat “dreptul la o educație diferențiată, ca ansamblu de programe educaționale formale, nonformale şi informale, adecvate dezvoltării segmentului de populație reprezentat de tinerii supradotați, capabili de performanța înaltă, caracterizat prin nevoi particulare” (Art. 3 / Legea 17/2007);

   4. Pentru ca sunt averea noastra! „ Nici o națiune, nici o societate nu își poate permite să neglijeze copiii și tinerii cu cele mai mari potențiale aparținand poporului său. Vârfurile constituie o bogăție națională. ” - apl. Prof. Dr. phil. habil. Klaus K. Urban, Sonderpädagogische Psychologie, Institut für Sonderpädagogik (IFS), Philosophische Fakultät, Leibniz Universität, Hannover, ex Presedinte WCGTC - World Council for Gifted and Talented Children.