Asociatia Tasuleasa Social si Coca-Cola HBC Romania au desfasurat in zona bazinului Negrisoara, judetul Suceava, o campanie de informare in randul localnicilor prin care au incurajat colectarea selectiva a deseurilor. Actiunea a avut loc vineri, 7 mai 2010, in cadrul proiectului Pasaportul Verde, si a fost sustinuta de Ministerul Mediului si Padurilorsi Parcul National Calimani.





In prima parte a zilei, 250 de angajati ai Coca-Cola HBC Romania, impreuna cu voluntarii Tasuleasa Social, au adunat 2.000 de saci de deseuri de pe malurile paraului Negrisoara. Voluntarii, insotiti de familiile lor, au venit din localitatile invecinate comunei Poiana Negri, dar si din orase precum Bucuresti, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Sibiu, Constanta, Ramnicu Valcea, Iasi, Galati, Piatra Neamt, Cluj, Deva, Oradea si Chisinau. Ei au dat un exemplu localnicilor si au strans gunoaiele de pe o portiune de 12 kilometri a paraului, iar deseurile au fost colectate selectiv.



In aceeasi zi, 50 de elevi de la liceul din Dorna Candreni, care au participat la un program de training sustinut de Tasuleasa Social, au mers din casa in casa si le-au vorbit localnicilor despre efectele dezastruoase ale depozitarii deseurilor in natura. Ei au impartit satenilor din Poiana Negri saci pentru colectarea separata a plasticului, care vor fi predati ulterior unui colector local. Localnicii au primit si un calendar pe care sunt notate zilele in care se va face colectarea. De asemenea, ei au fost anuntati ca in schimbul sacilor cu PET-uri si ambalaje reciclabile vor primi tichete insemnand valoarea plasticului colectat prin care vor beneficia de reducerea taxei de salubrizare, mecanism realizat in colaborare cu autoritatile locale.

La finalul actiunii, specialistii de la Centrul de Excelenta pentru Dezvoltare Durabila au realizat o analiza a deseurilor stranse de voluntari de pe malurile paraului Negrisoara care a demonstrat ca acestea provin din gospodariile rurale. „Analiza de deseuri ne-a aratat ca plasticul (folii, bidoane, PET-uri) reprezinta principala sursa de poluare, iar colectarea selectiva in zonele rurale este singura solutie de protejare a apelor“, a declarat Laura Sgarcitu, specialist in programe comunitare la Coca-Cola HBC Romania.„A fost un extraordinar exercitiu de colaborare intre colegii nostri, voluntarii Tasuleasa Social si reprezentantii Parcului National Calimani. Reprezentantii comunitatii locale au inteles valoarea initiativei si s-au aratat dornici sa sustina continuarea proiectului pe termen lung“.



Asociatia Tasuleasa Social, care a incercat sa dovedeasca in ultimii ani ca actiunile de ecologizare nu sunt suficiente, s-a concentrat pe partea educationala a proiectului. „Majoritatea raurilor de la noi din tara sunt folosite ca sisteme de salubrizare de catre cei din zonele rurale, iar puterea voluntarilor de a aduna gunoaie este mult depasita“, a declarat Alin Uhlmann-Useriu, presedinte Tasuleasa Social. „Este mai important ca 50 de elevi din zona sa le explice vecinilor, si chiar familiilor lor, care sunt consecintele aruncarii gunoielor in apa. Copiii sunt foarte eficienti atunci cand au in responsabilitate sa convinga pe cineva. Mai ramane ca cei care au fost informati sa ne ajute si sa foloseasca sacii pentru colectarea plasticului. Initiativa individuala este primul pas pentru a incepe cu adevarat colectarea selectiva a deseurilor“.

Despre Tasuleasa Social
Tasuleasa Social, infiintata in Bistrita, in urma cu noua ani, si-a propus sa schimbe mentalitatile tinerilor si sa arate ca acestia doresc sa se implice in probleme de mediu. Tinerii care au participat la actiunile asociatiei au fost pregatiti ca, la randul lor, sa desfasoare pe cont propriu activitati similare. Una dintre cele mai cunoscute campanii Tasuleasa Social a fost Verde 003, proiect la care au participat peste 2.200 de adolescenti si o serie de personalitati precum Ada Milea, Marcel Iures, Radu Naum, Amalia Enache, Catalin Stefanescu sau Ivan Pataichin.

Despre Coca-Cola HBC Romania   
Coca-Cola este una dintre primele multinationale care au investit in Romania. Chiar din anul intrarii pe piata, 1991, Sistemul Coca-Cola (alcatuit din Coca-Cola Romania si Coca-Cola HBC Romania) a aplicat principiul parteneriatului social, aratandu-si disponibilitatea de a se implica in actiuni menite sa sprijine si sa impulsioneze dezvoltarea unei societati educate si a unui mediu sanatos. Grupul Coca-Cola Hellenic, din care face parte Coca-Cola HBC Romania, a inclus in 2007 in strategia de afaceri conceptul de dezvoltare durabila. Astfel, directiile principale de responsabilitate sociala ale companiei sunt: perfectionarea angajatilor la locul de munca, protejarea sanatatii consumatorilor, conservarea si ocrotirea resurselor de apa si a climei, recuperarea si reciclarea ambalajelor.
 
Pentru mai multe fotografii si informatii suplimentare:
Laura Sgarcitu, specialist in programe comunitare la Coca-Cola HBC Romania
laura.sgarcitu@cchellenic.com

Elena Stancu, voluntar Tasuleasa Social
comunicare@tasuleasasocial.ro
0721 576 666

*Fotografiile sunt realizate de Cosmin Bumbut.