Sâmbătă, 3 iulie 2010, s-a desfăşurat a cincea acţiune de responsabilizare şi  curăţenie din cadrul priectului „Grătar curat 2010” desfăşurat de Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau. Acţiunea a avut loc în judeţul Hunedoara, la Lacul Cinciş, şi a beneficiat de sprijinul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, a Oficiului pentru Gospodărirea Apelor şi a Gărzii de Mediu Hunedoara. 90 de voluntari au transmis participanţilor la picnic mesajul „Un grătar bun este un grătar curat” şi au strâns peste 400 de saci de gunoaie. Proiectul va continua în acest sfârşit de săptămână în judeţul Constanţa, la Popas Fântâniţa.

„Grătar curat 2010” este un proiect de conştientizare şi responsabilizare demarat de Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau, marcă a Heineken România la sfârşitul lunii mai. Până în luna august, voluntarii MaiMultVerde şi reprezentantii Golden Brau desfăşoară activităţi de conştientizare şi curăţenie în zone de picnic din toată ţara. Este cunoscut faptul că în urma activităţilor de picnic rămân cantităţi impresionante de gunoi, iar eforturile autorităţilor şi organizaţiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a păstra aceste zone de petrecere a timpului liber curate. Astfel, proiectul „Grătar curat 2010” îşi propune să informeze şi responsabilizeze participanţii la picnic despre importanţa păstrării curăţeniei în aceste zone naturale de petrecere a timpului liber.

90 de voluntari au răspuns apelului MaiMultVerde şi au ajutat la curăţarea lacului Cinciş. Acţiunea a fost susţinută de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), Oficiul pentru Gospodărirea Apelor (OGA) şi Garda de Mediu Hunedoara. Cele patru bărci ale ISU au fost folosite pentru a aduna gunoaiele de pe lac şi a ajunge în locurile mai greu accesibile de pe uscat. Voluntarii au adunat peste 400 de saci de gunoaie de pe spaţiul verde din jurul lacului şi de pe lac, echivalentul a aproximativ patru tone de gunoaie. De asemenea, ei au şi discutat cu picnicarii despre importanţa păstrării curăţeniei în zonele naturale şi le-au dat saci pentru gunoaie.

Acţiuni de informare a picnicarilor au mai avut loc şi în Pădurea Făget, Cluj, şi la Constanţa, Popas Fântâniţa.

Până acum, în cadrul proiectului au mai avut loc acţiuni de responsabilizare în judeţul Argeş, la Valea Vâlsanului, în Bucureşti, Pădurea Snagov, la Cluj-Napoca, Pădurea Făget, şi la Râmnicu Vâlcea, Baraj Nord, zone foarte cunoscute de petrecere a timpului liber. În cadrul acestor acţiuni, s-au implicat 240 de voluntari care au adunat 10,5 tone de gunoaie.

    Proiectul va continua în judeţele Gorj (Cheile Sohodolului), Arad (Pădurea Ceala), Bacău (Parcul Gherăieşti) şi Bucureşti, Pădurea Pustnicu, în fiecare sfârşit de săptămână până în 8 august. La fiecare acţiune vor participa voluntari MaiMultVerde şi reprezentanţi Golden Brau care vor împărţi saci participanţilor la picnic, le vor explica importanţa păstrării curăţeniei în zonele naturale şi vor aduna gunoaiele. În zonele unde acest lucru e posibil, prin parteneriate cu autorităţile locale se vor colecta selectiv deşeurile colectate: plastic, hârtie şi sticlă, ulterior acestea fiind valorificate de firmele de salubrizare locale.

„Nu ne aşteptam să fim atât de mulţi voluntari, am ajuns să epuizăm chiar şi sacii pe care îi aveam la noi. 400 de saci de gunoaie este o cantitate mare, asta dovedeşte că există interes pentru voluntariatul de mediu, ceea ce ne bucură, dar şi că activităţile de week end ale picnicarilor lasă urme în natură. De această dată, am reuşit să curăţăm zona, dar sperăm că, pe viitor, eforturile noastre nu vor rămâne fără ecou”, a declarat Tiberiu Nistor, voluntar MaiMultVerde la acţiunea de curăţenie.

„Ieşitul la grătar în weekend este pentru români un sport naţional. Îndemânarea, răbdarea, cele mai bune preparate şi o bere făcută bine sunt ingredientele esenţiale. Însă pe lângă acestea, un grătar cu adevărat reuşit înseamnă obligatoriu să laşi în urmă un loc curat. Acesta este motivul pentru care Golden Brau, „berea grătarului” în România, împreună cu MaiMultVerde au demarat o campanie de promovare a unui comportament responsabil la grătar”, arată Andrei Cazacu, Brand Manager Golden Brau.     

 

Informaţii suplimentare:
Anamaria Bogdan, Manager comunicare MaiMultVerde,
email: anamaria.bogdan@maimultverde.ro, tel.: 0755 224816


Note pentru jurnalişti
1. Asociaţia MaiMultVerde, organizaţie neguvernamentală, nonprofit şi de protecţie a mediului, are misiunea de a construi o nouă cultură a voluntariatului pentru mediu în România. În primii doi ani de funcţionare, 2008 şi 2009, MaiMultVerde a lucrat cu peste 11.000 de voluntari, a plantat 383.700 puieţi, a strâns 262 de tone de deşeuri, a deschis primul centru de închiriat biciclete din Bucureşti, Cicloteque, a derulat două campanii naţionale de informare şi educaţie şi a organizat prima gală de strângere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde în primii doi ani a depăşit 1.800.000 de euro. Fondurile au fost obţinute din sponsorizări oferite de marile companii din România.

Informaţii la zi despre MaiMultVerde şi proiectele desfăşurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro.

2. Golden Brau face parte din portofoliul companiei Heineken România. Berea Golden Brau este recunoscută la nivel internaţional pentru calitate, fiind premiată cu şase medalii de aur la prestigioasa competiţie Monde Selection din Bruxelles.