TechSoup Romania, impreuna cu Mediafax, Gandul si Ziarul Financiar au lansat  prima platforma din tara destinata campaniei 2 %, care integreaza o hartă interactiva a organizatiilor nonguvernametale din Romania si feedbackul contribuabililor. Aceasta vine atat in sprijinul organizatiilor nonguvernametale, care pot beneficia gratuit de un instrument de promovare, dar si in sprijinul tuturor care doresc sa redirectioneze 2 % din impozitul pe venit.
 
Harta interactiva a ONG-urilor, www.2lasuta.ro, dezvoltata de TechSoup Romania, prezinta ONG-urile din comunitatile locale, precum si de la nivel national într-un mod cat se poate de simplu si la indemana pentru utilizatori. Doar printr-un simplu click, contribuabilii pot descarca formularele 200 sau 230, precompletate cu datele ONG-urilor respective. Astfel, utilizatorii nu trebuie decat sa printeze formularul si sa mearga la administratia financiara de care apartin pana în data de 25 mai 2012 pentru a redirectiona 2% din impozit.
 
In prezent, baza de date de pe www.2lasuta.ro cuprinde peste 200 de ONG-uri, dar procesul de înscriere este deschis oricarei organizatii. Pentru a aparea pe harta interactiva, ONG-urile trebuie sa se inregistreze si sa treaca printr-un proces de verificare, derulat de TechSoup Romania. Astfel, contribuabilii au siguranta ca cei 2% din impozit vor fi redirectionati catre ONG-uri active si cu o reala contributie in domeniul in care isi dersfasoara proiectele
 
Cum inscriu un ONG
 
Pentru a inregistra un ONG pe harta interactiva trebuie:
1. Completat formularul de inscriere cu datele organizatiei pe care o reprezinta
2. Upload cu documentele de certificare (Certificat fiscal, Certificat de inregistrare in Registrul Asociatiilor şi Fundatiilor, Statutul organizatiei)
3. Bifat campul "Vreau sa fiu pe harta" cu Da
 
Toate informatiile ajung in baza de date TechSoup Romania şi sunt analizate in decurs de 2 zile lucratoare.
TechSoup Romania verifica informatiile oferite de organizatii, acest lucru constand in:
- verificarea site-lui şi a prezentei online a organizatiei: functionalitate, informatii la zi, informatii in concordanta cu datele specificate in formularul de aplicare
- verificarea datelor fiscale şi judiciare: organizatia trebuie sa aiba balanta şi bilantul la zi şi sa figureze in registrul national al ONGurilor
- verificarea concordantei dintre informatiile oferite despre activitatea organizatiei şi cea disponibila in statut sau pe diverse canale media in presa locala şi nationala
 
TechSoup Romania acorda o importanta sporita comunitatii. Acest lucru inseamna ca in momentul in care se inregistreaza o noua organizatie, TechSoup va solicita informatii suplimentare de la voluntari din teritoriu, membri ai comunitatilor respective, precum şi de la alte organizatii şi institutii care au colaborat cu organizatia aplicanta pentru a preintampina cazurile de inşelatorie sau frauda. in cazul in care organizatia nu a furnizat toate datele necesare sau este necesara solicitarea unor informatii suplimentare despre activitatea organizatiei, pot surveni intarzieri de 3 pana la 5 zile lucratoare.
TechSoup Romania işi rezerva dreptul de a nu permite accesul pe harta interactiva organizatiilor care nu indeplinesc criteriile enuntate mai sus.
 
De ce sa folosesc harta 2 % pentru alegerea unei organizatii nonguvernamentale
 
In anul 2011, doar 1.648.313 de contribuabili (25% din total) au redirectionat 2% din impozit catre ONG-uri. Deoarece poate fi la un proces birocratici si deloc facil in ceea ce priveste alegerea unei organizatii, am construit harta binelui din Romania, TechSoup  Romania si toti partenerii sai doresc sa contribuie la cresterea gradului de implicare al cetatenilor  prin intermediul  acestui nou instrument care faciliteaza intreg demersul de redirectionare
 
Astfel, un contribuabil care doreste sa sprijine un ONG astfel trebuie sa aiba in vedere cel putin tre aspecte referitoare la harta 2 %: 
 
 1. Incredere: poate avea incredere in organizatiile de pe hart・ au trecut printr-un proces de certificare auditat de KPMG. Increderea este una din problemele majore ale societatii civile din Romania. Contributia financiara sau de alta natura, este o investitie pe care persoana respectiva o face intr-o comunitatesi trebuie tratata ca atare. Harta binelui ii ofera "investitorului" posibilitatea de a alege din cateva sute de investitii sigure. Si acesta e un motiv suficient pentru a folosi platforma 2lasuta.
 
 2. Investitie in comunitatea din care face parte: este usor sa identifice organizatiile care produc o schimbare in comunitatea sa si astfel se asigura ca macar 2 procente din taxele pe care le plateste sunt investite in beneficiul sau si al celor dragi.
 
 3. FuncÅ£ionalitate: e simplu si rapid sa dea 2%, pentru ca harta genereaza automat formularele 200 si 230 cu datele organizatiei in care vrea sa investeasca.
 
Toti cei interesati de harta binelui si doresc sa afle toate informatiile necesare, pot accesa siteul www.2lasuta.ro . 
 
Despre TechSoup Romania
 
TechSoup este cea mai mare intreprindere sociala din domeniul tehnologic din lume, dezvoltandu-se de-a lungul timpului intr-un program, urias de donatii si training-uri pentru ONG-uri. Scopul sau este de a aduce 絈preuna reprezentanti ai comunitatii IT&C si mari donatori de hardware si software, de-o parte, si beneficiarii din sectorul non-profit, de cealalta parte. In Romania, TechSoup activeaza din 2009, a investit deja 絜 sectorul ONG peste 800 000 de dolari 絜 donatii si a facilitat sute de ore de mentorship IT, cu sprijinul unor parteneri importanti ca Cisco si Microsoft.
 
Despre Gandul.info, Mediafax.ro si ZF.ro
 
Site-urile Gandul.info,  Mediafax.ro si ZF.r fac parte din Mediafax Group, companie ce furnizeaza, prin intermediul mai multor platforme, cel mai diversificat continut media de pe piata din Romania, destinat atat companiilor, cat si utilizatorilor finali. Publisher cu un portofoliu ce cuprinde cel mai mare numar de branduri lider de piată, Mediafax Group ofera continut de interes general si informatii specializate avand ca public milioane de consumatori de presa scrisa si online. Produsele editoriale ale Mediafax Group acopera cele mai importante domenii de interes, de la business si social-politic la sport, divertisment si lifestyle, alaturi de nise precum auto, stiinta, gadgeturi si tehnologie.