The Institute este, prin toate proiectele pe care le desfășoară an de an, un promotor al iniţiativelor bune şi un liant între sute de organizaţii implicate activ în societate. Din dorința de a ajuta, a pornit Reciproc, o platformă prin care își propune să aducă împreună reprezentanţi ai sectorului neguvernamental, reprezentanţi ai companiilor, agenţiilor de comunicare, presă, designeri și arhitecți pentru a lupta împotriva Covid-19.
 
Platforma este dedicată entităţilor, nu persoanelor fizice. Pentru că este nevoie de un sistem de organizare pentru gestionarea nevoilor, persoanele fizice în nevoie sau care pot ajuta sunt rugate să se adreseze separat entităţilor în măsură să le preia solicitările. Vor intra în acest grup membri care au calitatea de reprezentanţi ai unor entităţi pentru care îşi desfăşoară activitatea. The Institute a identificat mai multe tipuri de nevoi pe care să se axeze, astfel încât să nu se suprapună peste eforturile altor organizaţii care luptă pentru aceeaşi cauză în această perioadă:
Nevoia de comunicare: pentru ONG-uri care au nevoie de materiale de creaţie, platforme online de comunicare, spaţii media pentru a-şi promova programele despre Covid-19 către publicul larg;
Nevoia de produse şi servicii: pentru o comunitate specifică de care un anumit ONG se îngrijeşte (pot fi produse sau servicii din portofoliul companiilor, spaţii media ale companiilor sau ale presei/publisherilor sau servicii specifice pe care un designer, de exemplu, le poate pune la dispoziţie);
Nevoia de resurse umane: de la grupuri de voluntari de care beneficiază un ONG şi pe care le poate activa pentru nevoi specifice până la reprezentanţi ai unor entităţi care nu fac parte din linia întâi şi care îşi pot dona un anumit număr de ore de lucru pe zi şi expertiza în beneficiul altora supraaglomerate în perioada aceasta;
Nevoia de transport, livrare, distribuire de produse: nevoie ce poate fi rezolvată doar de cei care nu fac parte din categoriile de risc, gestionată direct de către asociaţii avizate, pentru comunităţi specifice.

Vor fi permise pe grup două tipuri de postări, semnalizate prin hashtaguri specifice, respectiv #cerere și #ofertă:
• De solicitare de ajutor pentru unul dintre palierele de mai sus sau alt tip de nevoi. Se postează solicitarea şi se aşteaptă răspunsuri cu posibile soluţii;
• De oferire de ajutor pentru unul dintre palierele de mai sus sau alt tip de nevoi. Se postează oferta cu ajutorul posibil şi se aşteaptă răspunsuri cu nevoi care pot fi rezolvate prin tipul de ajutor oferit;
• Entităţile implicate iau apoi legătura direct şi gestionează schimbul.