Asociatia MaiMultVerde si Golden Brau au demarat duminica, 17 iulie 2011, actiunile de curatenie din cadrul proiectului „Gratar Curat 2011”, printr-o actiune de responsabilizare a picnicarilor si de curatenie in Padurea Garboavele, judetul Galati. 30 de voluntari MaiMultVerde au transmis participantilor la picnic mesajul „Un gratar bun este un gratar curat” si au strans aproximativ 60 de saci de gunoaie. Proiectul va continua duminica, 24 iulie, la Snagov, langa Bucuresti.
 
„Gratar curat 2011” este un proiect de constientizare si responsabilizare a grataragiilor si picnicarilor derulat de Asociatia MaiMultVerde si Golden Brau. Este cunoscut faptul ca in urma activitatilor de gratar si recreere in natura raman cantitati impresionante de gunoi, iar eforturile autoritatilor si organizatiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a pastra curate aceste zone de petrecere a timpului liber. In 2011, activitati de informare si responsabilizare, la care vor participa voluntari MaiMultVerde si reprezentanti Golden Brau, vor avea loc la Snagov (Complex Astoria), Iasi (Padurea C.A. Rosetti), Galati (Padurea Garboavele), Braila (Padurea Lacul Sarat), Arad (Padurea Ceala), Dolj (Padurea Bucovat).
 
In actiunea de curatenie din Padurea Garboavele s-au implicat 30 de voluntari galateni care au adunat 60 de saci de deseuri. Ei au impartit saci de gunoi participantilor la activitatile de recreere, le-au explicat importanta pastrarii curateniei in zonele naturale si au adunat gunoaiele lasate de acestia in urma.
 
„De ani de zile ecologistii ii arata cu degetul pe picnicari pentru ca lasa in urma lor munti de gunoaie. Din punct de vedere educativ, valoarea acestei strategii este nula. Nu vei schimba niciodata pe cineva daca-l vei face sa se simta inferior. Prin proiectul "Gratar curat" vrem sa ne imprietenim cu picnicarii si grataragii si sa le aratam ca lucrurile pot fi facute si altfel. Spre binele nostru, al tuturor”,
a spus Dragos Bucurenci, presedintele Asociatiei MaiMultVerde.  
 
„Proiectul Gratar Curat  este unul din putinele pentru care rezultate mai bune inseamna cifre mai mici. Ne dorim ca de la an la an sa raportam o scadere a cantitatii de deseuri adunate, cat si o imbunatațire semnificativa a aspectului si calitatii zonelor vizate de activitatile de petrecere a timpului liber. Prin programul Gratar Curat, Golden Brau doreste sa impartaseasca experienta berii consumate responsabil din toate punctele de vedere. Vrem sa oferim cel mai potrivit context pentru savurarea unei beri facute cu grija: un gratar curat, intr-un mediu primitor”, a declarat Ana-Maria Tasu (Muresan), Corporate Relations Manager, Heineken Romania.
 
Proiectul „Gratar curat 2011” se va incheia la inceputul lunii septembrie cu o cursa de plute din PET-uri la care vor participa voluntari din cele sase judete participante in proiect. Fiecare echipa, condusa de un coordonator, va construi o pluta din PET-urile adunate in cadrul actiunilor de curatenie cu care va participa la cursa organizata pe un lac din Bucuresti.
 
Gratar Curat este un proiect aflat la a doua editie. In anul 2010, 400 de voluntari ai Asociatiei MaiMultVerde si reprezentanti ai Golden Brau s-au implicat in actiunile de informare si responsabilizare a ”grataragiilor” si au adunat 17 tone de gunoaie din zonele naturale de petrecere a timpului liber.  
 
 
Note pentru jurnalisti
 
1. Asociatia MaiMultVerde este o organizatie neguvernamentala, nonprofit si de protectie a mediului, care are misiunea de a construi o noua cultura a voluntariatului pentru mediu in Romania. In primii trei ani de functionare, 2008 - 2010, MaiMultVerde a lucrat cu peste 15.000 de voluntari, a plantat peste 500.000 de puieti, a strans peste 300 de tone de deseuri, a deschis primul sistem de bike-sharing din Bucuresti, Cicloteque, a derulat mai multe campanii nationale de informare si educatie si a organizat prima gala de strangere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde in primii trei ani a depasit 2.500.000 de euro. Fondurile au fost obtinute din sponsorizari oferite de marile companii din Romania.
 
Informatii la zi despre MaiMultVerde si proiectele desfasurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro.
 
2. Golden Brau, una din marcile lider ale pietei, este marca a Heineken Romania din 2005. A devenit, in numai doi ani, una dintre cele mai cautate si bine vandute beri din Romania. Investitia facuta in aceasta marca a transformat-o in una dintre cele mai apreciate beri de pe piata romaneasca. Prima bere Golden Brau a fost produsa in fabrica din Craiova in 1998.
 
Calitatile si reteta originala au fost rasplatite de-a lungul timpului cu 7 medalii in cadrul competitiei internationale Monde Selection Bruxelles (2003, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011). Golden Brau este o bere cu gust echilibrat, facuta cu grija si atentie de maestri berari priceputi, experimentati, dedicati meseriei lor.

 

Informatii suplimentare:
Andreea Popescu, Asistent comunicare Asociatia MaiMultVerde                                     

Tel.: 0746 050011, email: andreea.popescu@maimultverde.ro