YouthBank încheie cel de-al treilea an de existență în comunitatea clujeană cu 17 proiecte finanțate, 35.000 RON “investiți” în ideile liceenilor, 20 de licee implicate, 100 elevi dornici să schimbe ceva în comunitatea lor.

Ajunși la finalul celei de-a treia ediții a programului, echipa YouthBank Cluj a dorit să marcheze acest moment printr-un eveniment public, având alături de ei partenerii programului, finanțatori, susținători, cadre didactice și prieteni ai programului. Vedetele evenimentului au fost însă cei 100 de liceeni care au răspuns în acest an provocării de a aduce o schimbare în comunitatea clujeană prin intermediul celor 17 proiecte care au fost susținute financiar din fondul YouthBank.

Flavia Gherman, coordonatorul proiectului “Bălcescu se gândește la viitor” – un proiect ce și-a propus realizarea unui film de promovare a învățământului superior clujean – spunea despre experiența YouthBank: “Pe parcursul desfăşurării proiectului am întâmpinat multe dificultăţi, însă rezultatul final a fost unul mai bun decât cel la care ne aşteptam iniţial. Cu siguranţă a meritat efortul! Datorită acestor obstacole ce au intervenit am învăţat să lucrăm  în echipă, să ne susţinem reciproc, am învăţat să rezolvăm o problemă foarte mare într-un timp foarte scurt, am învăţat ce înseamnă cu adevărat un proiect, de la gândirea lui până la realizarea acestuia. A fost o experienţă nouă pentru unii dintre noi, dar pe care cu siguranţă toţi am repeta-o dacă am mai avea ocazia.”. Prin proiectul amintit, echipa formată din elevi ai Liceului Teoretic Nicolae Bălcescu au reușit să mobilizeze din comunitate 16.000 RON pentru un copil bolnav de leucemie.

“BRD este o instituţie care, prin natura meseriei pe care o practică, este în centrul progresului economic şi social al României, iar YouthBank este unul dintre programele care dau măsura implicării noastre în comunitate. Ne bucurăm că am contribuit, pentru al treilea an consecutiv, la succesul programului şi pentru faptul că am putut aduce ceva bun în viaţa clujenilor”, a spus Bianca Dordea, directorul de comunicare al BRD – Groupe Société Générale.

Cei care au trecut marți prin Parcul Central, au avut ocazia să cunoasc㠓povestea” celor 17 proiecte finanțate în acest an din fondul YouthBank, prin intermediul unei expoziții de fotografii și de la membrii echipelor care au implementat proiectele. Totodată, au aflat cu ce se laudă programul YouthBank Cluj după 3 ani de existență: susţinerea a 49 de iniţiative ale liceenilor clujeni, finanţări acordate în valoare totală de peste 60.000 RON, implicarea a peste 300 de liceeni – provenind din mai bine de 30 de licee clujene – în implementarea de proiecte cu impact în comunitate, organizarea celor două ediții ale Festivalului Cultural Miraje, și nu în ultimul rând, se poate laudă cu mulți prieteni și susținători din rândul clujenilor.

YouthBank Cluj, program implementat în plan local de Fundaţia Comunitară Cluj în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale, este administrat de către un grup de tineri cu vârste cuprinse între 16 şi 19 ani, si urmăreşte constituirea, promovarea şi administrarea într-o manieră transparentă a unui fond special destinat proiectelor implementate - de către liceeni - pentru dezvoltarea comunităţii locale. YouthBank oferă acestor tineri cadrul pentru dezvoltare personală şi pentru dobândirea abilităţilor de lider, comunicare şi management financiar.

Găsiţi detalii complete despre programul YouthBank şi proiectele finanţate din acest fond pe site-ul www.youthbank.ro!

***
Fundaţia Comunitară Cluj are misiunea de a îmbunătăţi viaţa locuitorilor din zona Cluj prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative de dezvoltare locală. Fundaţia Comunitară contribuie la oferirea de şanse egale locuitorilor din zona Cluj şi la dezvoltarea locală. Menţionată ca unul din obiectivele de dezvoltare comunitară în “Strategia de dezvoltare a Municipiului Cluj-Napoca”, Fundaţia Comunitară Cluj este una din primele iniţiative de acest gen din România şi se numără printre cele 1400 de Fundaţii Comunitare active în peste 51 de ţări de pe toate continentele.

***
BRD – Groupe Société Générale este a doua bancă a României după totalul activelor. Acţionarul majoritar al BRD este Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro. BRD este o bancă universală care oferă servicii atât populaţiei, cât şi companiilor. Instituţia de credit are peste 2,6 milioane clienţi şi 935 de agenţii în toată ţara.    
În 2008, banca a primit trei distincţii importante, fiind aleasă Banca Anului în România de publicaţiile financiare internaţionale Euromoney, The Banker şi Global Finance. BRD derulează de peste 10 ani proiecte de responsabilitate socială, implicându-se în domeniile: cultură, educaţie, sport, social-umanitar şi protecţia mediului.

Simona Şerban
Director executiv Fundaţia Comunitară Cluj
Tel: +40-264-434.618
Fax: +40-264-434.619
Email: simona.serban@fundatiacomunitaracluj.ro   
www.fundatiacomunitaracluj.ro 

Adina Ana Cristea
Coordonator program YouthBank Cluj
Tel: +40-264-434.618, +40-747-925.544
Fax: +40-264-434.619
Email: adina.cristea@fundatiacomunitaracluj.ro
www.youthbank.ro

Traian Traicu
Manager Relaţii publice şi Evenimente, BRD – Groupe Société Générale
Tel.: +40-722-642-661 / Email: traian.traicu@brd.ro