Problemele cu care se confrunta copiii din Romania variaza de la nevoia de comunicare cu parintii (72%); tristete si singuratate (38%); probleme afective cauzate de divortul parintilor (32%); probleme sentimentale (19%). Numarul cazurilor de abuz asupra copilului inregistrate de Asociatia Telefonul Copilului la numarul 116 111, pus la dispozitie impreuna cu Romtelecom, a crescut ingrijorator, de la an la an, in medie cu 98,55% in ultimii trei ani.

Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom implinesc in acest an, zece ani de parteneriat pentru apararea drepturilor copiilor din Romania. Prin linia telefonica 116 111 pusa la dispozitie gratuit de Romtelecom in reteaua sa, Asociatia Telefonul Copilului lupta impotriva incalcarii drepturilor copiilor din Romania si ofera consiliere si indrumare copiilor si parintilor deopotriva. Din 2001, Asociatia a preluat aproape 1,7 milioane de apeluri totalizand 12.000.000 minute de consiliere. Durata medie a unui apel a fost de 10-20 de minute. Procentajul de 74,50% al copiilor care revin cu telefon la 116 111 arata increderea pe care acestia o au in specialistii Asociatiei si nevoia reala pe care o deservesc.

Pe durata celor 10 ani de activitate, statisticile Asociatiei Telefonul Copilului indica un numar mult mai mare de apeluri primite din judete precum Iasi, Constanta, Bacau, Vaslui, Galati, Teleorman, Bucuresti (Sector 5), Ilfov.

Totodata, un procent mai mare este aferent apelurilor receptionate din mediul rural – 48,72%, in timp ce la nivel urban statisticile indica o proportie de 38,31%.

Grupele de varsta care apeleaza cel mai des la asistenta si indrumarea oferite de consilierii Asociatiei Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani - 32,53% si 13-15 ani  - 34,31%.

Asociatia Telefonul Copilului lucreaza impreuna cu Romtelecom inca de la infiintare, compania sustinand-o financiar, oferindu-i infrastructura necesara de call center si linia gratuita de apel in reteaua sa. Pentru a sarbatori o decada de parteneriat, cele doua entitati vizeaza stabilirea unui record prin realizarea fotografiei cu cele mai multe zambete de copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri solutionate de Asociatia Telefonul Copilului impreuna cu autoritatile abilitate.

„Suntem multumiti pentru ca am reusit sa intervenim pentru solutionarea unui numar impresionant de cazuri, alaturi de autoritatile abilitate. Este, insa, ingrijoratoare rata de crestere a numarului de abuzuri inregistrate – vorbim de dublare de la an la an – si nu putem scapa din vedere cazurile care nu au ajuns la cunostinta noastra, dar in care dorim sa ne implicam. Avem girul beneficiarilor nostri – 74,50% dintre copiii care ne-au apelat revin cu noi apeluri la noi – ceea ce inseamna ca eforturile pentru a ajunge la cat mai multe cazuri sunt mai mult decat justificate. Multumim Romtelecom pentru sprijinul acordat in toti acesti ani, sprijin fara de care acest serviciu nu ar fi putut exista. Ramanem aici pentru toti copiii, indiferent de problema cu care se confrunta”, a declarat Catalina Florea, Director Executiv al Asociatiei Telefonul Copilului.

„Am sustinut in toti acesti ani acest proiect pentru ca s-a dovedit cu adevarat necesar pentru atat de multi copii din toata tara. Dupa 10 ani de parteneriat intre Romtelecom si Asociatia Telefonul Copilului, rezultatele nu ne pot decat bucura, stiind ca am fost alaturi de copiii din Romania si ca pentru multi dintre cei care au apelat 116 111 viata s-a imbunatatit”, spune Cristina Popescu, Director Comunicare Romtelecom.


# # #

Despre Asociatia Telefonul Copilului
Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde copiilor si parintilor la linia de asistenta gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protectiei drepturilor copilului. Linia este oferita gratuit de Romtelecom in reteaua sa si din 2009 gratuit in reteaua Cosmote. www.telefonulcopilului.ro

Despre Romtelecom
Romtelecom este unul dintre cei mai importanti operatori de pe piata de comunicatii din Romania, cu aproximativ 4,9 milioane RGU la sfarsitul celui de-al doilea trimestru din 2011. In ultimii ani, Romtelecom s-a pozitionat drept un furnizor de solutii complete de comunicatii, intarindu-si pozitia pe piata de internet de mare viteza si televiziune si dezvoltandu-si constant serviciile IT&C. Brandul Romtelecom este recunoscut pentru implicarea activa in societatea romaneasca, sustinand proiecte din zone diferite, de la arta, sport, filantropie, la evenimente sociale, educatie, sanatate si media.
www.romtelecom.ro