close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Miscare si Culoare



| Organizator:
    Asociatia Sectia de Coregrafie
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Cu toate ca educatia artistica si culturala este importanta pentru orice copil, aceasta este slab
promovata in invatamantul public. Curricula scolara prevede doar o ora saptamanal pentru activitati fizice/practice si de educatie vizuala prin arta. Copiii din medii defavorizate au acces la arta numai in cadrul institutiilor de invatamant, dar in realitate scolile la care sunt inscrisi nu sunt implicate in actiuni culturale.
Tocmai aceasta ABSENTA A ARTEI DIN MEDIILE DEFAVORIZATE creeaza un teren fertil, lipsit de prejudecati artistice si inhibitii, cu potential al unor rezultate extraordinare.
Astfel, propunem o abordare a educatiei prin arta intr-un mod inovativ, ce cuprinde mai multe domenii de referinta, pornind de la specificul varstei beneficiarilor directi, satisfacand inainte de toate nevoia copiilor pentru joc si miscare.


| Scopul proiectului
    

Scopul proiectului consta in dezvoltarea unei metode educationale interdisciplinare in vederea derularii unui proiect durabil de educatie culturala in arta contemporana.



Obiective principale:
1. Stimularea nevoii copiilor pentru miscare si inventivitate prin intermediul tehnicilor de creatie artistica
2. Familiarizarea copiilor cu mediul artei contemporane
3. Promovarea diversitatii si a tolerantei prin interrelationarea colaborativa a copiilor din diferite categorii sociale
4. Crearea si diseminarea unui model nou de bune practici in educatia culturala.


Miscare si Culoare Miscare si Culoare Miscare si Culoare

| Aria geografica
    Bucuresti si Ilfov

| Rezumat
    Miscare si Culoare propune un nou tip de educatie culturala, care integreaza dimensiunea cognitiva cu cea emotionala, kinestezica si de constientizare a propriului corp ca instrument si ca subiect al exprimarii prin arta.

Porneste de la ideea ca toate artele se intrepatrund, ca domeniile stiintifice si tehnologia se interconecteaza cu arta, precum e lumea pentru care ii pregatim pe acesti copii sa devina adulti fericiti si bine integrati, acest puzzle - lumea contemporana. Ne-am propus in consecinta o abordare a educatiei prin arta intr-un mod ce cuprinde mai multe domenii de referinta, cu pornire de la specificul si nevoile proprii varstei, dar satisfacand inainte de toate nevoia copiilor pentru joc - inteles ca element cheie in dezvoltarea societatii si acumularea de cunostinte.
Pe parcursul intregului program copiii au luat contact prin fotografii si filme documentare cu forme ale artei cinetice, ale gestualismului abstract, action painting, precum si cu artisti contemporani ce integreaza propriul corp si miscarea in operele lor.
Copiii, sub indrumarea Irinei Cangeopol, artist vizual, profesor si specialist in educatie culturala, au experimentat desenul ca urma lasata de corpul lor in miscare, intelegand aspecte ale cinetismului corpului uman si exprimandu-se liber, in diferite tehnici, pe suprafete mari. Au invaţat sa faca figurine origami, ca punct de pornire pentru realizarea unor insalaţii sculpturale cinetice. Au pictat pe suprafeţe mari peisaje cosmice sau picturi gestualiste in comun, acompaniaţi de muzicieni adevaraţi. Au recompus o pictura celebra „jucand-o” cu propriile corpuri. Au conceput impreuna şi au ajutat la realizarea expoziţiei de la finalul atelierelor.
Concomitent, i-am pus pe copii in postura de public cultural.


| Date beneficiari
    - 40 de copii cu varste intre 6 si 12 ani din medii defavorizate si nu numai

| Date beneficiari
    - alti copii cu varste intre 6 si 12 ani; - tineri cu varste intre 16 si 23 ani interesati de arta contemporana, implicati sau nu in zona serviciilor sociale; - parinti; - publicul si profesionistii prezenti la evenimentele organizate; - colaboratorii si partenerii proiectului; - alti parteneri; - institutiile publice.

| Activitati
    I.Cele 12 laboratoare la muzeu, concepute sa creeze un cerc complet, care incepe cu un tur ghidat prin expozitiile curente de la MNAC si se finalizeaza cu conceperea propriei expozitii de arta contemporana la finalul atelierelor.
La finalul laboratoarelor echipa a panotat expozitia, al carei vernisaj a avut loc la MNAC in data de 07.09.2017.
II.Ieşiri cu copiii la vernisaje, lansari de carte, piese de teatru educativ.In general ne-am dorit ca acesti copii, pe langa rolul lor activ in cadrul atelierelor de creatie, sa se deprinda si cu postura de spectator al unor evenimente cultural-artistice si cu vizitarea muzeelor de arta in timpul liber.

III.Finisajul expozitiei si a programului educativ Miscare si Culoare a avut loc in data de 11.11.2017,fiind prilej pentru lansarea celor doua materiale:
Catalogul tiparit Miscare şi Culoare si montajul video cu imagini surprinse in timpul atelierelor

In cadrul finisajului am organizat o prezentare publica a programului educativ, in care au avut cuvantul atat membri ai echipei cat si reprezentanti ai institutiilor partenere si copii beneficiari ai programului.

Programul s-a incheiat cu vizite in institutiile de educatie cu copii din medii defavorizate partenere in program, Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu, Centrul de Plasament al Fundatiei the Door si Scoala Gimnaziala Sf. Silvestru pentru a inmana copiilor pachetele de lucru cu materiale de pictura si alte tehnici grafice exersate in cadrul laboratoarelor (12-14 noiembrie).


| Rezultatele proiectului
    a) Rezultatele

Cantitative:
* 40 de copii din medii diverse, cu acces la cultura sau fara au asimilat cunostintele, informatiile si experienta din cadrul proiectului
* aprox. 200 de persoane au intrat in contact direct cu proiectul prin intermediul evenimentelor publice
* min. 2000 de persoane au primit indirect informatii despre proiect prin intermediul
materialelor de promovare

Calitative:
* Receptarea cu sensibilitate si spirit critic a mesajelor artistic-vizuale in scopul formarii culturii artistice de baza
* Utilizarea de instrumente si tehnici variate specifice artelor vizuale
* Exprimarea prin limbajul artistic-vizual in contexte variate
* Promovarea diversitatii si tolerantei

b) Produsele
* produse artistice:

- 1 schema de clasificare a manifestarilor artistice
- 20 harti corporale ale emotiilor
- 20 planse cu cercul cromatic
- 1 desen colectiv non-figurativ
- 10 peisaje cosmice
- 20 portrete
- 5 picturi colaborative gestualiste
- 1 instalatie fotocolaj
- 21 figurine origami
- 10 instalatii sculpturale cinetice

* 1 expozitie publica a acestor produse artistice
* 1 album metodologic si documentar al proiectului, ilustrat
* 1 scurt material video documentar
* 30 buc. afise de promovare A3

c) Impactul

Asupra participantilor:

- imbogatirea spiritului de initiativa si imaginativ
- dezvoltarea curajului de a actiona si reactiona
- sporirea libertatii de gandire
- descoperirea propriei persoane si a respectului de sine.

Acestea vor duce la o crestere a gradului de interes pentru arta, respectiv dezvoltarea de public pentru arta si cultura.


| Bugetul
    56580

| Parteneri
    Muzeul National de Arta Contemporana, Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu, Scoala Gimnaziala Sf. Silvestru, Scoala Germana Zeppelin, Fundatia the Door, Muzeul Municipiului Bucuresti, Muzeul Theodor Aman, Asociatia istoria Artei, Asociatia Metru Cub- Resurse pentru Cultura, Teatrul Odeon, Centrul Educational Replika, Muzeul National de Istorie,

| Website proiect
    https://choreodep.com/projects/movementandcolour/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes