Participanti & Proiecte
GO-AHEAD WITH YOUR BEST DREAM
|
Organizator: Asociatia GO-AHEAD |
|
Sectiune: Educație și Învățământ |
Proiectul a pornit de la situația existentă în România în învățământul profesional și tehnologic (abandon și absenteism mari, lipsa implicării companiilor,stereotipuri asupra calității elevilor,elevi cu note foarte slabe de intrare,cu burse sociale și situații de defavorizare,dispariția interesului societății asupra meseriilor),dar și legată de lipsa orelor de consiliere și dezvoltare personală din sistemul educațional.
Nevoile elevilor cf studiului din 2022:
1 din 3 tineri se simte trist, supărat, rușinat sau obosit pt că a lucrat sau și-a sprijinit părinții;
1 din 4 nu discută cu părinții despre problemele lui;
1 din 10 nu vorbește cu nimeni despre propriul viitor;
1 din 2 nu a participat la programe de dezvoltare socio-emoțională
Ro se află pe primul loc în UE ca număr de nașteri în rândul adolescentelor.
| Scopul proiectului
Obiectiv 1: Creșterea ratei de participare la examenul de bacalaureat, continuarea studiilor și găsirea unui loc de muncă, reducerea numărului de absențe și creșterea nivelului de implicare, a stimei de sine și a motivației elevilor.
Obiectiv 2: Crearea unor echipe puternice la nivelul liceelor și dezvoltarea competențelor socio-emoționale a profesorilor.
Obiectiv 3: Desfășurarea unor campanii de conștientizare pentru îmbunătățirea opiniei publice despre ÎPT și necesitatea consilierii.
Obiectiv 4: Dezvoltarea comunității Dream pe termen lung prin creșterea numărului de membri la peste 30.0000



| Acoperire
Brașov, București, Dâmbovița, Neamț, Suceava, Ilfov, Harghita, Bacău, Satu Mare, Tulcea, Vâlcea, Hunedoara.
| Rezumat
În România, peste 334.000 de tineri urmează învățământul profesional și tehnologic, mulți dintre ei provenind din medii vulnerabile. Se confruntă cu absenteism, bullying, depresie, sărăcie, șomaj, trasee educaționale nepotrivite, consum de substanțe și relații toxice. În liceele tehnologice, diversitatea este prezentă în fiecare clasă, dar prejudecățile și stereotipurile îi fac pe mulți elevi să se simtă marginalizați.
Programul nostru sprijină dezvoltarea socio-emoțională a elevilor și profesorilor, contribuind la reducerea abandonului școlar, violenței, depresiei, consumului de droguri. Urmărim schimbarea percepției asupra învățământului profesional și tehnologic și promovăm importanța meseriilor pentru economia României, dar și a consilierii și dezvoltării personale pentru sănătatea emoțională a tinerilor și profesorilor.
Urmărim de asemenea:Creșterea stimei de sine și combaterea stereotipurilor sociale;Prevenirea violenței și promovarea egalității de gen în școli; Îmbunătățirea comunicării între elevi, profesori, directori și părinți;Dezvoltarea de strategii educaționale la nivel local și național.
Rezultate:Peste 1.168 de elevi și 400 de profesori au urmat activități de consiliere și dezvoltare personală, au beneficiat direct de program.Campaniile noastre online și offline au ajuns la peste 1.000.000 de persoane în 3 ani.
Prin aceste acțiuni, contribuim la o schimbare de perspectivă în educație, sprijinind tinerii să-și găsească un drum profesional potrivit și să depășească obstacolele sociale și emoționale.
| Date beneficiari direcţi
1168 elevi; 400 profesori; Peste 7000 de persoane care au participat la activități directe de conștientizare în cadrul campaniilor desfășurate (elevi, profesori, părinți, companii, ONG-uri, instituții publice).
| Activitati
Analiză de nevoi în rândul elevilor și profesorilor, realizarea unei radiografii la nivelul liceului tehnologic;
Activități de dezvoltare personală cu un grup de 15 elevi, cel puțin 6 luni, 2 ședințe/lună;
Activități de dezvoltare personală cu un grup de 15 profesori, cel puțin 6 luni, 2 ședințe/lună;
Activități de consiliere individuală și crearea de planuri individuale de dezvoltare personală;
Workshopuri Affirmative Art pentru identificarea obiectivelor pe termen scurt, mediu și lung;
Vizionarea filmului documentar “Ce ai făcut la școală?” în cadrul liceului (începând cu aprilie 2024);
Măsurarea impactului prin analiza percepției pre și post implementarea proiectului, inclusiv realizarea de studii;
Prezentarea planurilor de acțiune către factorii de decizie de la nivel local și activități de advocacy;
Asigurarea accesului tinerilor la Comunitatea Dream - Un spațiu online pe Discord dedicat elevilor din ÎPT pentru a învăța, colabora și a-și dezvolta competențe cu sprijinul unor mentori (începând cu octombrie 2024);
Organizarea de evenimente anuale dedicate tinerilor din ÎPT (https://go-ahead.ro/categorie/conferinte/, https://go-ahead.ro/proiect-eduright4girls/ );
Desfășurarea unor campanii de conștientizare online și la fața locului pentru pentru îmbunătățirea opiniei publice despre ÎPT, necesitatea consilierii;
Atragerea de donatori, voluntari, mentori, ambasadori, influenceri pentru creșterea comunității de tineri, vizibilitate și strângere de fonduri.
| Rezultatele proiectului
1168 elevi și 400 profesori care au participat la activități de dezvoltare personală, consiliere și terapie;
4060 ore de consiliere individuală și dezvoltare personală cu elevii și 294 cu profesorii;
campanii, online și offline care au ajuns la peste 1.000.000 persoane în 3 ani;
stima de sine a crescut cu 15.39% în cazul elevilor, șicu 2.6% la profesori (ei având deja o stimă ridicată);
98% din participanți au obținut un scor mai mare la testul privind inteligența emoțională;
Am reușit să creștem empatia între elevi cu procente între 5-9%;
Pentru 27.66% dintre participanți motivația este acum intrinsecă, în loc de extrinsecă. În cazul elevilor schimbarea este de 40.43% În cazul cadrelor didactice schimbarea este de 14.89%;
Anxietatea a scăzut cu 18.69%. În cazul elevilor cu 16.97%, iar în cazul cadrelor didactice cu 22.08%;
Dacă ne uităm la valori,după cele 6 luni, ambiția a trecut în fața familiei;
A fost redus numărul de absențe, au crescut rezultatele școlare;
Au scăzut nr. de acte de violență, cazurile de depresie și izolare socială, riscul de consum de droguri;
A crezut coeziunea la nivelul echipei de profesori;
Comunicarea între elevi și profesori, în ambele sensuri, a devenit mai asertivă.
| Parteneri
Inspectoratul Școlar Județean Neamț, Asociația Școlară Suceveană pentru Educație și Dezvoltare, Art for Change Foundation, Adobe Romania, liceele tehnologice implicate.
| Despre organizator
Misiunea noastră este sa integram dezvoltarea socio-emoțională și consilierea in procesul educațional din România și să creștem astfel calitatea actului educațional, incluziunea socială și șansele egale la educație. Am lucrat direct cu peste 15.000 de beneficiari (profesori, elevi, studenți, părinți) și am realizat peste 583.000 ore de activități cu beneficiarii (formare, consiliere si orientare, dezvoltare personală, educație parentala, mentorat, coaching):https://linktr.ee/as ociatia.goahead
| Website proiect
https://go-ahead.ro/dezvoltare-personala-si-terapie/