close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



EUROEDU



| Organizator:
    Scoala de Valori
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    Pentru a identifica nevoile grupului tinta s-a efectuat un studiu calitativ in perioada 30 septembrie – 1 octombrie. S-au realizat 5 focus-grupuri a cate 10 participanti din randul liceenilor selectati, respectand metodologia realizata de grupul de experti contractati.

Scopul cercetarii a fost de a ne facilita cunoasterea grupului tinta, a tipologiei elevilor si de a ne
permite sa pliem programul de formare in concordanta cu nevoile acestora. De asemenea un obiectiv adiacent l-a reprezentat evidentierea problemelor specifice cu care se confrunta grupul tinta in alegerea unei universitati, valorile cu care se identifica, imaginea pe care o
au asupra Romaniei.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost de a afla care sunt valorile acestei generatii de elevi (cu performante deosebite in diferite domenii si in cadrul dar si/sau in afara scolii - ex. voluntari de exceptie, artisti talentati, sportivi performanti etc.) si de a ii ajuta pe acestia sa faca legatura intre valorile personale si alegerile pe care le fac pentru viitor.

Scopul s-a concretizat prin obiectivele mentionate la o intrebare anterioara.

In afara de obiectivele explicite pe care ni le-am asumat, am contribuit la crearea unei comunitati de elevi talentati ce au ramas in contact si dupa proiect.


EUROEDU EUROEDU EUROEDU

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Am remarcat în randul liceenilor lipsa unui set de valori bine definit si a unei direcții de urmat in viata, am creat proiectul EUROEDU – Valorile Romaniei pentru Romania. Acesta si-a propus sa afle care sunt valorile acestei generatii de
elevi si să-i ajute pe acestia să facă legatura intre valorile personale si alegerile pe care le fac pentru viitor.

Pentru a realiza acest scop, ne-am propus urmatoarele obiective in cadrul proiectului:
1. Realizarea unui studiu calitativ pentru a plia programul de formare pe nevoile specifice grupului tinta si a afla care este tipologia elevilor performanti;
2. Participarea elevilor la un pachet de cursuri (training) de orientare in cariera ce vor avea la baza elementele cheie în alegerea carierei: valorile, modul de gandire, pasiunea, talentul, scopul in viată si piata locala. Cursurile au fost special personalizate în functie de cunostiintele si asteptarile participantilor;
3. Facilitarea unui eveniment de tip „Biblioteca vie” cu participarea unor modele de succes care sa impartaseasca elevilor din experienta lor;
4. Organizarea unei conferinte de presa pentru diseminarea rezultatelor;
5. Realizarea unei pagini web care sa administreze o comunitate locala dedicata proiectului, pentru sustinerea comunicarii în timpul si dupa finalizarea programului.

Rezultatele proiectului:
1. s-a publicat studiul de nevoi efectuat pentru adolescenti (http://issuu.com/scoaladevalori/docs/studiu_euroedu_vf)
2. elevii sunt mai constienti de valorile lor si cum le influenteaza viata si au o imagine mai clara a drumului de urmat in viata si cariera.


| Date beneficiari
    Asociatia Scoala de Valori este de asemenea un beneficiar indirect prin faptul ca informatiile din studiul efectuat sunt si vor fi folosite in crearea de proiecte educationale pentru elevi/adolescenti. De asemenea organizatia a decis ca impactul proiectului este semnificativ si de aceea va atrage parteneri si va repeta proiectul si in anul 2012.

| Rezultatele proiectului
    Produse realizate: studiul mentionat anterior
Beneficiile grupului tinta: 2 zile de educatie non-formala, 1 zi de eveniment tip "biblioteca vie" (detaliate pe larg anterior)
Beneficii neintentionate: crearea unei comunitati de adolescenti talentati ce impartasesc aceleasi valori si ce au ramas in contact si dupa finalizarea proiectului, "planuind" sa faca proiectele proprii, impreuna


| Argument
    Proiectul este original datorita combinatiei de activitati care il face sa trateze nevoile liceenilor. Este ceea ce un CEO ar numi "proiect customizat/tailor-made" pentru un grup tinta foarte bine definit. Proiectul ofera cel mai customizat model de identificare a nevoilor si de acoperire a acestora. Acoperirea nevoilor este facuta intr-un mod inovativ, printr-o COMBINATIE de metode ce nu a mai fost folosita anterior in Romania pentru elevi si anume:
1. focus grup cu studiu aprofundat al nevoilor, context in care pe langa obiectivul principal s-a reusit cunoasterea acestor participanti
2. creare a 2 zile (10 ore de sesiuni de educatie non-formala) customizate/pe comanda conform celor mai acute nevoi din cele identificate anterior
3. desfasurarea sesiunilor intr-un mediu prietenos cu formatori profesionisti si tineri, folosind invatarea experientiala si ateliere de lucru in cadrul carora participantii au reusit sa se cunoasca mai bine si sa lege prietenii ce ulterior vor genera proiecte comune
4. "Biblioteca vie", desi nu este un concept nou, este un eveniment foarte valoros ce intregeste experienta participantilor in proiect, dandu-le acestora ocazia sa interactioneze cu persoane model care "intrupeaza" conceptele si exercitiile practicate in sesiunile de formare
5. conferinta de presa ce disemineaza studiul despre nevoile elevilor ce raspunde la nevoia oricarui furnizor de educatie sau parinte ce doreste sa inteleaga mai multe despre liceenii talentati de AZI.


| Bugetul proiectului (in RON)
    23660,49

| Parteneri
    Sustinut de Petrom prin Tara lui Andrei

| Website-ul proiectului
    http://www.scoaladevalori.ro/ro/impact/projects/euroedu/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes