close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



YOUTH



| Organizator:
    Asociatia Down Plus Bucuresti
| Sectiune:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Context: in Romania, brandurile & ONG-urile inca nu au pus accent pe promovarea frumusetii atipice a persoanelor cu sindrom Down. Avem nevoie sa ne educam in acest sens, dar si sa ne obisnuim cu conceptul. Conform unor studii relizate, societatea se obisnuieste mai mult cu o dizabilitate intelectuala in momentul in care este expusa mai mult la subiect. Cerinte: reels extrem de calitative, aesthetically pleasing, care sa faca persoana care vizioneaza sa nu simta neaparat ca in cadrul clipurilor sunt persoane cu sindrom Down. Am dorit ca fiecare material sa sublinieze firescul atat in incluziune, cat si in realizarea activitatilor.

| Obiectivele campaniei
    Obiective: promovarea frumusetii atipice a persoanelor cu sindrom Down, educarea societatii cu privire la sindromul Down, promovarea diversitatii si a incluziunii sociale

YOUTH YOUTH YOUTH YOUTH YOUTH

| Acoperire
    București

| Rezumat
    YOUTH este o serie formata din 6 reels, unde activitati din viata unui tanar obisnuit (brunch, picnic, party etc.) sunt realizate de persoane cu sindrom Down.
Context & nevoie identificata: in Romania, brandurile & ONG-urile inca nu au pus accent pe promovarea frumusetii atipice a persoanelor cu sindrom Down.
Obiective: promovarea frumusetii atipice a persoanelor cu sindrom Down, educarea societatii cu privire la sindromul Down, raising awareness pe subiectul dizabilitatii intelectuale, promovarea diversitatii si a incluziunii sociale, sublinierea firescului in realizarea activitatilor incluzive
Rezultate: Clipurile au fost foarte bine primite, mai ales pe Instagram, unde unele dintre episoade au ajuns chiar si la 104 k vizualizari / 117 k vizualizari. Am inregistrat si peste 80 k reach, dar si peste 40 k replay-uri la cate un clip. Pe langa cifrele de pe social media, tinerii cu sindrom Down au capatat o si mai mare incredere in sine, pentru ca s-au simtit valorizati si au simtit ca isi aduc aportul la ceva mare. Din punct de vedere al societatii, s-au facut primii pasi in a include persoanele cu dizabilitati intelectuale in materiale dedicate social media (reel-uri estetice, care nu pun in evidenta aspectele triste ale dizabilitatii, ci care valorizeaza abilitatile si frumusetea lor speciala). Mai mult decat atat, prin prezenta constanta pe SM, construim drumul spre o societate educata.


| Public țintă
    Audienta: femei & barbati cu varste cuprinse intre 20-40 de ani, mediul rural, persoane cu educatie superioara, pasionati de zona fashion, social, arta etc.

| Activitati
    Cele 6 clipuri au fost postate pe toate canalele de social media ale Asociatiei Down Plus Bucuresti (Instagram, Facebook, Tik Tok si LinkedIn). Pe fiecare canal in parte, comunitatea de urmaritori arata putin diferit ca medie de varsta si preocupari. Pe Instagram, pentru fiecare clip am folosit crossed-promo pentru a atinge o categorie cat mai mare de audienta. Toate clipurile au fost postate in colaborare cu Raul Jichici (146 k followers), dar si impreuna cu fiecare Ambasador care aparea in clipuri (Cristina Ciobanasu - 1 M followers, Holy Molly - 48,5 k followers). Toate materialele au fost share-uite apoi si pe story si de catre ceilalti Ambasadori ai asociatiei (Maria Palaria, Luca Antonio, Marian Vasilescu etc.).
Intregul concept a fost realizat de Larisa Bucur (scenariu, regie, make-up, selectia outfiturilor, selectia locatiilor si a participantilor la proiect) si au fost aduse la viata alaturi de Raul Jichici, care a inteles toata viziunea proiectului. Nu a fost cazul clasic al unui brief predat de client, ci, din contra, de aceasta data, atat clientul cat si executantul a fost Asociatia Down Plus Bucuresti, care a inteles cel mai bine cauza si nevoia acestei campanii. Larisa a realizat scenariul in functie de personalitatile tinerilor cu sindrom Down participanti, in urma unei experiente de 11 ani de lucru cu ei. Tot proiectul a fost menit sa le sublinieze frumusetea, dar si sa schimbe TOV-ul prin care ONG-urile comunica in social media. Cu alte cuvinte, acest proiect isi propune sa fie un deschizator de drumuri, pentru a atrage in viitor diverse branduri care doresc sa se asocieze in promovarea tinerilor cu sindrom Down. In urma realizarii scenariului, au avut loc 2 zile de filmari la Fitoceainaria SanThe, pe Calea Victoriei si la Palatul Mogosoaia. Dupa editarea materialelor de catre Raul Jichici, acestea au fost postate la diferenta de aproximativ o saptamana.


| Rezultatele campaniei
    Clipurile au fost foarte bine primite, mai ales pe Instagram, unde unele dintre episoade au ajuns chiar si la 104 k vizualizari / 117 k vizualizari. Am inregistrat si peste 80 k reach, dar si peste 40 k replay-uri la cate un clip. Pe langa cifrele de pe social media, tinerii cu sindrom Down participanti la proiect au capatat o si mai mare incredere in sine, pentru ca s-au simtit frumosi, valorizati si au simtit ca isi aduc aportul la ceva mare. Din punct de vedere al societatii, s-au facut primi pasi in a include persoanele cu dizabilitati intelectuale in materiale dedicate social media (reel-uri estetice, care nu pun in evidenta aspectele triste ale dizabilitatii, ci care valorizeaza abilitatile si frumusetea lor speciala). Mai mult decat atat, prin prezenta constanta pe social media si prin expunerea societatii la astfel de materiale incluzive, construim drumul pentru o societate educata, care stie cum sa se comporte in prezenta persoanelor cu dizabilitati.

| Parteneri
    -

| Despre organizator
    Asociația Down Plus București este un concept fresh care contribuie la progresul permanent al persoanelor cu sindrom Down, dar și cu alte dizabilități intelectuale. Încă de la înființare, am inclus în program o serie cât mai variată de activități și de programe, pentru a aduce un PLUS nu numai în ceea ce privește dezvoltarea abilităților, ci și în modificarea percepției cu privire la realizările persoanelor cu dizabilități.



| Website proiect
    https://drive.google.com/drive/folders/1qFuipiVrjCQv_R9vkGnD9AdRqcTKADWP



Copyright © Gala Societății Civile - 2025
Site dezvoltat de Netvibes

-->