close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



#IAmMyAdvocate



| Organizator:
    Asociația Yuppi Camp
| Sectiune:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Social media prezintă adesea, în mod nerealist, doar aspectele pozitive despre cum este să trăiești cu o boală cronică. Prin campania #IAmMyAdvocate ne-am dorit să dăm voce și spațiu tinerilor pentru a putea vorbi, onest și nefiltrat, despre cum este într-adevăr viața lor cu boala, despre greutățile întâmpinate, despre suișuri și coborâșuri, despre realitatea și normalitatea lor. Scopul campaniei a fost acela de a da voce acestor tineri și de a prezenta în social media realitatea lor pentru a atrage atenția asupra realităților vieții cu o boală cronică, pentru a sublinia, în acest context, necesitatea empatiei și acceptării și pentru a oferi susținere tinerilor în situații similare.

| Obiectivele campaniei
    Campania și-a propus, așa cum am precizat anterior, ca prin mesajele conținutului creat să atragă atenția asupra realităților vieții tinerilor cu o boală cronică - astfel contribuind la modificarea percepțiilor în comunitatea lor imediată, inclusiv la creșterea gradului de acceptare și de empatie. Un alt obiectiv esențial al campaniei a fost cel de a oferi susținere emoțională și tinerilor aflați în situații similare care s-au regăsit în poveștile de viață publicate. Nu în ultimul rând, un obiectiv strategic a constat în a oferi un prilej de autoreprezentare, de self-advocacy pentru tineri.

#IAmMyAdvocate #IAmMyAdvocate #IAmMyAdvocate #IAmMyAdvocate #IAmMyAdvocate

| Acoperire
    Epicentrul campaniei a fost Cluj-Napoca și orașele de proveniență ale tinerilor participanți în campanie: Petroșani, Târgu Mureș, Miercurea-Ciuc, Târgu Secuiesc, Satu Mare, Constanța.

| Rezumat
    ”Mult timp am negat că am cancer. Chiar dacă eram la Oncologie, în fața hematoloagei care mi-a spus că este cancer, pentru mine era «ok, și care este următorul pas». Pentru că era un cuvânt foarte greu, cu o tonalitate foarte dificilă pe umerii mei și nu voiam să mă las afectată. Eu chiar spuneam că nu am cancer, ci doar fac o perfuzie din două în două săptămâni și o să fie bine, o să fie suficient”, a mărturisit Bia Poenaru, diagnosticată în urmă cu doi ani cu un tip de cancer de sânge. Alături de Bia alți nouă tineri din România, cu vârste cuprinse între 17 și 34 de ani, cu boli precum cancer, diabet, lupus eritematos sistemic, boala Crohn, epilepsie sau sindrom de activare mastocitară, participanți în proiectul #IAmMyAdvocate, inițiat de Yuppi Camp, au avut curajul de a vorbi public despre boala lor în cadrul unei campanii video derulate în social media.
Din discuțiile avute cu comunitatea de tineri din jurul Yuppi Camp, ne-am dat seama că ceea ce-i leagă pe acești tineri este faptul că au reușit să-și depășească greutățile în momentul în care au reușit să se accepte pe sine, au început să aibă încredere în ei înșiși. Momentul în care au conștientizat și acceptat că viața poate fi trăită împreună cu boala și au învățat să aibă curajul să vorbească despre ea la școală, facultate, printre prieteni, în relația de cuplu, la servici. Prin campania social media #IAmMyAdvocate am vrut să împărtășim povestea acestor tineri și să contribuim la schimbarea modului în care este percepută viața cu boala. Campania a constat în 11 videouri - 10 mărturii și un aftervideo, o componentă de AD-uri și un eveniment de presă. Yuppi Camp sunt tabere gratuite de terapie prin experiență pentru copii și adolescenți cu cancer, diabet sau alte boli autoimune și grave, alături de familiile lor.


| Public țintă
    În campania #IAmMyAdvocate ne-am dorit să sensibilizăm un public cât mai larg la nivel național. Videourile tinerilor au avut un reach de peste 316.000 și un engagement de peste 303.000 de useri. Audiența a curpins și urmăritorii paginilor Facebook și Instagram Yuppi Camp, în total 11.300 de utilizatori.
La acestea s-a adăugat și publicul format din anturajele online ale tinerilor, deoarece videourile au fost publicate și pe canalele de social media ale tinerilor.
Beneficiarii direcți au fost tinerii-personaje, cu vârste între 16 și 34 de ani, din orașe precum Cluj-Napoca, Constanța, Petroșani, Târgu Mureș, Satu-Mare sau Miercurea-Ciuc. Tinerii au fost și români și maghiari, cu diferite tipuri de boli cronice.
Beneficiarii indirecți au fost tinerii în situații similare care s-au regăsit și au găsit soluții și în materialele publicate.


| Activitati
    Elementele esențiale ale ideii creative au constat într-o campanie de social media și un eveniment media. Ne-am propus ca în campanie să apară vocile și prezența proprie a tinerilor, deoarece în spațiul public se vorbește mult despre experiența bolii la persoana a treia (voci medici, specialiști etc) și am considerat empowering și autentic să schimbăm perspectiva, să le oferim ocazia să-și facă vocea auzită. Acest shift este mai eficient și din punct de vedere al impactului emoțional asupra potențialilor stakeholderi (alți tineri cu probleme similare, posibili donatori, posibili voluntari, profesori, prieteni) și mai relevant din punct de vedere al realismului reprezentării bolii.
Pentru implementare am optat ca videourile să fie filmate de tinerii înșiși în format selfie-videos pentru un aer mai personal, onest și nefiltrat. Astfel, în centrul poveștii au fost personajele principale și povestea, fără elemente ce ar putea distrage atenția de la ele. Unica editare a videourilor a constat în adăugarea intro-ului, a outro-ului și a subtitrării.
Ne-am dorit ca videourile să fie scurte, de maximum 1’30”, pentru a fi potrivite pentru social media, vizionate mai ușor de cât mai mulți oameni.
Am publicat videourile pe paginile de social media, Facebook și Instagram și Youtube Yuppi Camp în decursul a 5 luni, cu o frecvență de aproximativ 2 videouri pe lună.
Ne-am dorit să avem voci variate, astfel am abordat tineri cu vârste, background, stil și tip de boală diferite, pentru a arăta similaritățile, dar și diferențele în cum se simte boala în anumite situații de viață. Și-au spus povestea tineri mai extrovertiți - care s-au simțit foarte confortabil în fața camerei -, dar și tineri introverți, care și-au împărtășit povestea pentru prima dată și care au făcut un efort imens pentru a putea vorbi în fața camerei.
La finalul campaniei a avut loc un eveniment media organizat într-un cadru relaxat, departe de formalismul unei conferințe clasice de presă. La eveniment au fost prezenți, online și offline, și trei dintre tinerii participanți ai campaniei, care și-au împărtășit povestea cu boala și experiența din campanie cu reprezentanții presei locale și naționale prezenți la eveniment. În urma acestuia au apărut numeroase materiale de presă, atât presă scrisă cât și TV și radio, de ex: https://www.facebook.com/tvrcluj/videos/445224347845694/, https://www.ziarul21.ro/actualitate/marturiile-unor-tineri-cu-boli-cronice-si-grave-intr-o-campanie-social-media/.


| Rezultatele campaniei
    Cele 11 videouri publicate au avut un reach de peste 316.000 și un engagement de peste 303.000. În urma evenimentului de presă organizat la Cluj-Napoca s-au publicat 10 materiale scrise și video care au abordat poveștile tinerilor.
Pe lângă rezultatele cantitative ne-a interesat impactul emoțional al campaniei atât asupra tinerilor care au creat conținuturile cât și al persoanelor din jurul lor. E important pentru noi faptul că le-am insuflat curaj tinerilor, le-am oferit spațiu și susținere pentru a-și spune povestea, a vorbi despre boala lor. E la fel de important faptul că pentru unii dintre ei a fost prima dată când au găsit curajul să-și spună deschis povestea.
Videourile au constat într-o serie de mărturii emoționante: ”De multe ori oamenii spuneau că «nu se vede că ai avea ceva», dar, ca orice boală cronică, de cele mai multe ori durerile sunt în interior”, s-a confesat Andreea Popescu, de 34 de ani, care trăiește cu o boală rară ─ sindrom de activare mastocitară.
Chiar după ce tinerii au publicat poveștile lor în social media, i-am întrebat cum a fost experiența aceasta pentru ei, iar Robert, care are epilepsie, ne-a scris: “A fost cea mai mare mișcare. Adică deja eram la nivelul de a spune, dar așa mai aveam rețineri. A fost impulsul de care aveam nevoie.”
Astfel de feedbackuri ne dovedesc că proiectul pe care l-am implementat a avut un impact pozitiv asupra vieții acestor tineri.
Campania a avut un efect pozitiv și în ceea ce privește deschiderea tinerilor spre cei din jur. Spunându-și povestea au prins curaj pentru a se expune și a vorbi și cu alte ocazii despre boala lor.
Ca și extensie offline a acestei campanii am organizat un eveniment de presă de închidere a proiectului. Aici jurnaliștii au vizionat o selecție a videourilor și au stat de vorbă cu trei dintre protagoniștii campaniei, astfel au luat naștere mai multe materiale de presă reprezentative.
Faptul că tinerii participanți ai campaniei au participat și la acest eveniment pentru a vorbi despre viața lor cu boala dovedește impactul campaniei asupra vieții lor: ei au prins curaj și au reușit să treacă peste inhibiții și să arate lumii realitatea lor alături de boală.
În jurul lor s-a format o adevărată comunitate de suport, tinerii au primit comentarii încurajatoare, precum: ”Nu ești singur, felicitări că ne-ai vorbit despre acest subiect.” sau ”Sunt foarte mândru de tine! Și îți mulțumesc pentru că m-ai ajutat să înțeleg epilepsia mai bine!”.


| Parteneri
    Asociația Yuppi Camp și tinerii cu boli cronice care au realizat materiale video cu poveștile lor legate de boală.


| Despre organizator
    Yuppi Camp sunt tabere și activități de terapie prin experiență adresate copiilor și adolescenților cu cancer, diabet sau alte boli autoimune și grave, precum și familiilor lor. Ei participă la activități prin care își pot descoperi abilitățile și talentele, își îmbunătățesc încrederea în sine și pot trece mai ușor peste greutățile cauzate de boală. În timpul activităților, copiii îi au mereu alături pe voluntarii taberelor, iar sănătatea le e vegheată zi și noapte de medici și dieteticieni.

| Website proiect
    https://www.facebook.com/watch/100064311747146/1145662256819375



Copyright © Gala Societății Civile - 2025
Site dezvoltat de Netvibes

-->