close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Casuta cu povesti muzicale



| Organizator:
    Alumnus Club UNESCO
| Categorie:
    Premiul Special pentru INOVATIE
| Problema de fond
    Alumnus Club UNESCO a creat conceptul original “Casuta cu povesti muzicale” pentru a ajuta scolile din zonele defavorizate sa garanteze acces la proiecte culturale de inalta calitate artistica tuturor elevilor. Proiectul este itinerant si se desfasoara in incinta scolilor tocmai pentru a garanta acces facil pentru toti elevii. Exista numeroase zone dezavantajate care nu beneficiaza de o sala de spectacole in care activitatile culturale de orice fel se desfasoara foarte rar. De asemenea, multe familii intampina dificultati financiare majore si nu isi pot permite sa trimita copiii la spectacole sau sa-I implice in activitati extracuriculare. Proiectul imbina cultura cu joaca si ii incurajeaza pe cei mici sa priveasca actul cultural ca pe o modalitate placuta de petrecere a timpului liber.

| Scopul programului
    Proiectul are ca scop promovarea activitatilor culturale in randul copiiilor din clasele 1-4 care provin din medii dezavantajate din punct de vedere cultural, social sau economic. Printre obiectivele specifice amintim promovarea muzicii culte romanesti in randul elevilor, utilizarea metodelor interactive in vederea prezentarii unor notiuni de cultura generala, crearea unei relatii de cooperare intre mediul academic si ONG-uri in vederea implementarii cu regularitate a proiectelor culturale in incinta scolilor si promovarea productiilor artistice mici dedicate copiilor.

Casuta cu povesti muzicale Casuta cu povesti muzicale Casuta cu povesti muzicale

| Aria geografica
    Cluj Napoca, Sibiu, Alba Iulia, Bucuresti si Iasi

| Rezumat
    In cei 18 ani de activitate dedicati proiectelor educationale, Alumnus Club UNESCO a realizat mai multe cercetari referitor la problematici educationale si culturale. Asociatia a descoperit ca foarte putini copii pana in 16 ani au acces la programe educational-culturale, mai ales programe de inalta calitate artistica. Aceasta situatie este deosebit de grava in zonele defavorizate cultural – orase fara teatre sau biblioteci sau zone cu copii foarte saraci care provin din familii aflate in situatii dificile. Proiectul educational-cultural „Casuta cu povesti muzicale” se adreseaza copiilor dezavantajati din clasele 1-4 si are ca scop prezentarea unei solutii concrete si usor implementabile in vederea garantarii educatiei prin cultura. Proiectul are forma unui spectacol muzical, interactiv si itinerant care se desfasoara de fiecare data in incinta unei scoli. Spectacolul se adapteaza de fiecare data la tipul de sala – de sport, de clasa sau scena – si se remarca prin structura dinamica si interactiva care mentine viu interesul celor mici. Jucandu-se acestia asimileaza notiuni de cultura generala aferente mai multor domenii: literatura, istoria muzicii clasice romanesti, notiuni de dans, canto si regie. Spectacolul prezinta fragmente din 3 opere a caror partitura este semnata de catre compozitori romani (“Fata mosului si fata babei”, “Motanul incaltat”, “Peter Pan”) iar la sfarsitul fiecarui fragment este prezentata o morala educativa. Artistii si moderatorul sunt deschisi intrebarilor elevilor si vorbesc liber cu acestia. Costumele si machiajul de specialitate contribuie la crearea unei atmosfere de poveste. Elementele sugestive de decor constituie un cadru unic, cu structuri modulare, care se schimba cu usurinta intre scene - exact ca in jocurile de cuburi pentru copii.

| Date beneficiari
    Copiii din clasele 1-4, scolile in cadrul carora se desfasoara proiectul, tinerii artisti care participa in cadrul proiectului. In total, de proiect au beneficiat aproximativ 10.000 de copii.

| Date beneficiari
    Artistii care lucreaza cu copii, familiile copiilor, initiatorii productiilor artistice de mici dimensiuni, comunitatea educationala romaneasca

| Activitati
    Activitati:
1. Management – realizarea planului de lucru, incheierea contractelor cu colaboratorii, managementul riscului
2. Organizare – contactarea scolilor si rezervarea ferma a spatiilor destinate sustinerii spectacolului, asigurarea materialelor necesare: recuzita, décor, costume, necesar makeup, inchiriere de instrumente muzicale si partituri, contractare transport, sonorizare si fotograf
3. Sustinerea repetitiilor –dureaza o luna si sunt impartite dupa cum urmeaza: compartiment solisti, compartiment orchestra, compartiment solisti, snururi cu regie si pian, snur cu regie si orchestra si repetitii generale
4. Desfasurarea spectacolelor - Salile sunt amenajate cu 4 ore inainte de catre echipa de proiect si dureaza intre 90 si 120 de minute, in functie de cate intrebari pun copiii. Spectacolul porneste de la "Fata mosului si fata babei", lucrare scrisa de Florin Comisel, cu o muzica cu un puternic iz folcloric. "Motanul incaltat" compusa de Cornel Trailescu are o muzica cu puternice influente din mediul creatiilor europene. Urmeaza Peter Pan, lucrare a compozitorului Laurentiu Profeta o imbinare unica de clasic si modern
5. Evaluare – analizarea feedbackului cadrelor didactice
Metode:
- elaborarea si respectarea planului de actiune prin intermediul diagramei Gnatt
- abordare de tip sumativ: coroborarea obectivelor in raport cu rezultatele propuse si activitatile proiectului
- divizarea proiectului in 3 activitati principale cu mai multe sub-activitati


| Rezultatele programului
    Proiectul “Casuta cu Povesti muzicale” a fost apreciat atat de cadrele didactice cat si de copii. In urma discutiilor avute cu elevii si cu profesorii si in urma analizarii formularelor de feedback pe care le-am primit din partea fiecarei scoli am inteles ca astfel de proiecte sunt necesare, urgente si au un impact puternic asupra copiilor. Pentru multi copii, “Casuta cu povesti muzicale” a fost primul spectacol la care au asistat. Un exemplu in acest sens sunt elevii din Comunitatea Pata-Rat. Pata-Rat este groapa de deseuri a orasului Cluj Napoca,o zona unde locuiesc aproximativ 2500 de persoane. Comunitatea este caracterizata prin saracie extrema, un nivel de criminalitate foarte ridicat, lipsa actelor de identitate si un nivel de educatie foarte scazut. Dintre cei 1500 de copii care traiesc in aceasta zona 30,1% nu frecventeaza scoala. Ceilalti sunt inscrisi la Scoala Gimnaziala “Traian Darjan” situata in cartierul Someseni. Micutii au fost fascinati de spectacol, de muzica clasica si au fost exptrem de impresionati cand au interactionat cu actorii. Astfel de proiecte demonstreaza comunitatilor dezavantajate ca nu sunt uitate si ii ajuta pe copii sa nu se mai simta marginalizati, exclusi din societate.
Proiectul are un impact benefic si in scolile cu elevi ce provin din familii cu un potential economic mai crescut intrucat ii expune la creatii romanesti de inalta calitate si incurajeaza scolile sa incorporeze spectacolele culturale ca parte integranta a curriculei, indemandu0i astfel pe cei mici sa consume produse culturale pe tot parcursul vietii.


| Buget
    80000

| Parteneri
    Primaria Municipiului Sibiu, Primaria Municipiului Alba Iulia, Ateneul din Iasi, Scoala Gimnaziala “Ferdinand I” - Bucuresti, Scoala Gimnaziala numarul 2 - Bucuresti, Scoala Gimnaziala numarul 194 Bucuresti, Scoala Gimnaziala numarul 195. - Bucuresti, Liceul Teoretic “Nicolae Balcescu”- Cluj, Scoala Gimnaziala “Gheorghe Sincai” Floresti – Cluj, Scoala “Liviu Rebreanu” – Cluj, Scoala Gimnaziala ”Traian Darjan” - Cluj, Scoala Gimnaziala "Elena Cuza" - Iasi, Scoala Gimnaziala "Bogdan Petriceicu Hasdeu" - Iasi,

| Website program
    http://alumnus-unesco.club/casuta-cu-povesti-muzicale-bucuresti/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes