close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Profesori Pregatiti-Profesori Motivati!



| Organizator:
    Fundatia Romanian Angel Appeal
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Proiectul se deruleaza in 6 judete (Suceava, Bacau, Vaslui, Prahova, Galati si Braila) din 3 zone defavorizate Nord-Est, Sud Muntenia si Sud–Est in care rata saraciei, rata abandonului scolar si numarul copiilor cu cerinte educationale speciale (CES) in scoli sunt semnificative. RAA a realizat o analiza a nevoilor de formare in randul cadrelor didactice prin intermediul unui chestionar aplicat pe un lot de 16 scoli si gradinite din cele 6 judete mentionate, obtinând 147 de raspunsuri pe durata a trei saptamâni.
Raspunsurile la chestionar au reliefat urmatoarele:
- 34% dintre profesorii chestionati nu au beneficiat de o formare in ultimii 2 ani
- 97,95% dintre respondenti au sau au avut la clasa copii cu CES
- 77,5% considera ca informatiile si cunostintele pe care le detin nu sunt suficiente pentru lucrul cu copii cu CES.


| Scopul proiectului
    Proiectul urmareste cresterea sanselor de incluziune pentru copiii cu CES si la risc de abandon scolar prin capacitarea in urma unui program complex de formare a 400 cadre didactice, 80 persoane din randul personalului de sprijin si 26 manageri scolari.
Proiectul si-a propus de asemenea sa piloteze un program complex de training cuprinzand formare online, 7 module fata in fata (4 adresate cadrelor didactice, 2 managerilor scolari si 1 personalului de sprijin) si practica monitorizata online, un program sustinut de o echipa de 17 formatori si acreditat de Ministerul Educatiei si Cercetarii.


Profesori Pregatiti-Profesori Motivati! Profesori Pregatiti-Profesori Motivati! Profesori Pregatiti-Profesori Motivati!

| Aria geografica
    regional : proiectul acopera 16 localitati din 6 judete: Bacau, Suceava, Vaslui, Galati, Braila, Prahova

| Rezumat
    Proiectul raspunde nevoii de resurse si formare in randul cadrelor didactice, nevoie identificata de RAA printr-un studiu realizat in 2016 pe un numar de 147 profesori din scoli de masa, pentru integrarea scolara a copiilor cu cerinte educationale speciale (CES) si la risc de abandon.
Obiectivul proiectului consta in dezvoltarea, prin formare continua, a abilitatilor de lucru cu copii cu CES pentru 400 de cadre didactice, 80 persoane din randul personalului de sprijin si 26 membri ai echipelor manageriale din 16 școli speciale si de masa. Cele 16 scoli au fost selectate din 6 judete acoperind astfel, 3 zone defavorizate (Nord-Est, Sud Muntenia si Sud-Est).
Proiectul propune un program complex de formare cu durata de 18 luni constand in formare la distanta – curs online, o serie de cursuri fata in fata cu durata de 18 ore fiecare (4 adresate cadrelor didactice, 1 personalului de sprijin si 2 managerilor scolari), urmate de practica monitorizata online. Programul de formare este acreditat de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Pana la data de 30 decembrie 2020, 360 cadre didactice au fost inscrise in programul de formare.


| Date beneficiari
    Au fost vizate peste 400 cadre didactice din scoli de masa si speciale, peste 80 persoane din randul personalului de sprijin si 26 manageri scolari (directori si directori adjuncti)

| Date beneficiari
    Peste 150 factori interesati din cele 6 judete si peste 100000 parinti si copii care vor beneficia de competentele dobandite de cadreel didactice ca urmare a formarii

| Activitati
    Proiectul este derulat de RAA si cei doi parteneri pe durata a 30 luni.
Programul adresat cadrelor didactice, personalului de sprijin si managerilor scolari a fost derulat cu suportul a 16 scoli asociate si a unei echipe de 21 traineri.
Principalele activitati pe langa management si monitorizarea proiectului, au constat in: realizarea curriculei de formare si acreditarea cursurilor de catre Ministerul Educatiei, realizarea platformei online de formare pentru cursul online si practica monitorizata, organizarea si derularea cursurilor fata in fata in cadrul unui calendar complex pe durata a peste 12 luni. Pe langa aceste activitati pricipale, echipa proiectului a derulat o serie de actiuni de comunicare si diseminare la nivel local prin intermediul unor seminarii participative cu factorii interesati (5 seminarii cu peste 150 participanti).


| Rezultatele proiectului
    Rezultatele proiectului constau in primul rand in cresterea competentelor de lucru cu copii cu cerinte educationale speciale si la risc de abandon pentru peste 300 cadre didactice din cele 400 incluse in grupul tinta (proiectul este in curs de derulare dar cursurile sunt suspendate pana la ridicarea starii de urgenta si alerta). Conform unui raport de evaluare realizat pe baza unui chestionar adresat cadrelor didactice care au finalizat programul de formare complet din 177 respondenti, 89,8% au mentionat ca programul de formare a raspuns in mare si foarte mare masura asteptarilor lor, apreciind interactivitatea, structurarea si diversitatea informatiilor, echipele de formatori.
In al doilea rand, proiectul a construit o echipa dimanica si implicata de lectori, cu experiente diverse si foarte motivati in a lucra cu profesorii pentru imbunatatirea performantelor acestora.


| Bugetul
    3915221,65

| Parteneri
    Fundatia Romanian Angel Appeal este lider de proiect, Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romanian (APCCR) si Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari din Spectrul Autist (FEDRA) sunt parteneri

| Website proiect
    www.profesormotivat.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes