close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Scoala pentru noi



| Organizator:
    Asociatia Sfanta Ana
| Categorie:
    Servicii de asistenta sociala
| Problema de fond
    Pentru persoanele cu dizabilitati din Romania, peste 713.000 in 2014, dintre care cele cu
dizabilitate mintala reprezentand cca 35%, serviciile sociale sunt rare. Asociatia Sf. Ana, unul dintre
putinii furnizori din Romania, a oferit servicii de recuperare si integrare pentru tineri cu
dizabilitati mintale si asociate, pentru care a infiintat 3 clase si un atelier lucrativ, in paralel
cu activitatile de educatie scolara. Începând din anul 2015, ca urmare a depasirii de catre
tineri a varstei admise in Scolile de stat (18 ani), Asociatia a ramas fara aceste servicii, pe
care timp de 14 ani le-a asigurat Scoala speciala nr. 10 sect 1. Tinerii cu dizabilitati mintale
nu puteau fi insa lipsiti de educatia scolara, ea fiindu-le necesara pe tot parcursul vietii, din
cauza retardului lor sever


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost acela de a creste sansele de recuperare si integrare familiala si sociala pentru tineri cu dizabilitati mintale si asocate severe, care nu mai puteau fi cuprinsi in nici o forma de invatamant de stat.
Obiectivele principale au fost:
• pregătirea tinerilor cu dizabilitate mintala severa pentru o viaţă autonomă în cadrul familiei sau în locuinţe protejate, prin dezvoltarea de abilităţi, deprinderi şi cunoştinţe într-un cadru special organizat şi cu personal specializat
• prevenirea abandonului tinerilor cu dizabilitati mintale severe în instituţii rezidenţiale


Scoala pentru noi Scoala pentru noi Scoala pentru noi

| Aria geografica
    Bucuresti/Ilfov/Dambovita

| Rezumat
    Pentru persoanele cu dizabilitati din Romania, peste 713.000 in 2014, dintre care cele cu
dizabilitate mintala reprezentand cca 35%, serviciile sociale sunt rare. Asociatia Sf. Ana, unul dintre
putinii furnizori din Romania, a oferit servicii de recuperare si integrare pentru tineri cu
dizabilitati mintale si asociate, pentru care a infiintat 3 clase si un atelier lucrativ, in paralel
cu activitatile de educatie scolara. Începând din anul 2015, ca urmare a depasirii de catre
tineri a varstei admise in Scolile de stat (18 ani), Asociatia a ramas fara aceste servicii, pe
care timp de 14 ani le-a asigurat Scoala speciala nr. 10 sect 1. Tinerii cu dizabilitati mintale
nu puteau fi insa lipsiti de educatia scolara, ea fiindu-le necesara pe tot parcursul vietii, din
cauza retardului lor sever. Scopul proiectului a fost acela de a creste sansele de recuperare si integrare familiala si sociala pentru tineri cu dizabilitati mintale si asocate severe, care nu mai puteau fi cuprinsi in nici o forma de invatamant de stat, asigurand continuitatea educatiei scolare, a planurilor de recuperare prin logopedie, kinetoterapie si consiliere terapeutica si dezvoltarea abilitatilor de viata independenta atat prin participarea zilnica la activitati in atelierul de recilat hartie cat si prin implicarea acestora in activitati uzuale de autogospodarire.
Unul dintre cele mai mari rezultate a fost acela de crestere semnificativa a gradului de autonomie personala a tinerilor cu dizabilitati mintale si asociate severe, dezvoltarea de abilitati, deprinderi si cunostinte atat de necesare traitului zilnic. Datorita progeselor obtinute s-a reusit prevenirea abandonului tinerilor in insitutii rezidentiale.


| Date beneficiari
    24 tineri cu dizabilitati mintale si asociate severe

| Date beneficiari
    87 de persoane; parinti, rude, apartinatori, voluntari

| Activitati
    Activitati care au contribuit direct la atingerea obiectivelor propuse:
a)Identificare beneficiarilor;
24 tineri cu dizabilitati mintale si asociate, selectati dupa urmatoarele criterii: varsta intre 18 si 35 de ani; domiciliul in Bucuresti sau in judete limitrofe care detineau certificat medical de handicap, actualizat, provenienta din familii in majoritate modeste, monoparentale; care au demonstrat capacitatea de relationare si dorinta de a desfasura un minim de activitati educative si lucrative;
b)Alcatuirea echipei;
Echipa a fost formata din: coordonator de proiect, responsabil financiar, psihopedagog, ergoterapeut, instructor activitati practice, asistent social, educator, kinetoterapeut, logoped, psiholog, ingrijitor, bucatar, sofer;
c) Asigurarea materialelor didactice si a dotarilor necesare fiecarei clase
d)Evaluare beneficiarilor si intocmirea programelor de interventie personalizate;
f)Instruirea parintilor si voluntarilor, care au continuat lucrul cu beneficiarii si in afara
programului scolar;
g) Furnizarea serviciilor de educatie scolara: scris, citit, desen, sport;
h) Furnizarea serviciilor de recuperare fizica, psihica si logopedica;
i)Furnizarea de activitati practice in atelierul lucrativ;
j) Organizarea de activitati de recreere si relaxare, excursii, tabere lucrative;
k)Furnizarea serviciilor de hrana si transport;
l) Furnizarea de servicii de consultanta pentru familii si apartinatori;


| Rezultatele proiectului
    1. Adolescenti si tineri cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani au beneficiat de servicii de educatie scolara: scris, citit, desen, sport etc., oferite de personal specializat.
2. Fiecare dintre beneficiari, cu sprijinul si sub atenta indrumare a echipei multidisciplinare, au respectat planul de interventie personalizat realizat la inceputul proiectului, beneficiind in mod gratuit de servicii de recuperare specializata - educatie scolara, kinetoterapie, recuperare psihica.
3. Cel putin o data pe saptamana, in cadrul Centrului de Zi, au fost organizate ore interactive de educatie fizica si sport
4. Tinerii au participat in fiecare an la cate o tabara lucrativa unde acestia si-au exersat abilitatile de viata independenta
5. Prin serviciile zilnice oferite toti beneficiarii si-au imbunatatit abilitatile de comunicare, integrare sociala si familiala. Tinand cont de faptul ca beneficiarii acestui proiect sunt tineri cu dizabilitati mintale severe, tinerii au prezentat imbunatatiri cu privire la dezvoltarea limbajului si a comunicarii. De la o luna la alta s-au observat progrese semnificative a comunicarii non-verbale atat intre tineri si echipa de specialisti, cat si intre ei (in conformitate cu diagnosticul fiecaruia). Datorita programului zilnic si activitatilor diverse practicate la centru, beneficiarii au fost mai calmi, mai comunicativi si mai deschisi spre acumularea de noi informatii, toate aceasta mentinandu-se de cele mai multe ori si in familie.


| Bugetul
    474700

| Parteneri
    Unitated Way Romania

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes