close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



1000km Balkan Charity Challenge



| Organizator:
    Fundatia HOSPICE Casa Sperantei
| Categorie:
    Proiecte si campanii de CSR
| Problema de fond
    Copii cu boli incurabile, ca si famiile acestora, au nevoie de servicii de terapia durerii si consiliere psiho-emotionala, terapie, suport social si program de educatie adaptat la nevoile fiecaruia (cu ajutorul echipei interdisciplinare a HCS). Terapia durerii presupune o medicatie, instrumentar si aparatura specifice, si costisitoare. O seringa automata care dozeaza morfina costa 5000 lei. Programul trebuia sa continue si in 2012, si s-a prezentat in fata unei comisii Unicredit de catre un Manager de proiect (angajat al Unicredit Bank, ambasador al cauzei, Sonia Stan) si a fost acceptat, alaturi de alte proiecte. In 2012 s-a dorit ajutarea cat mai multor cauze, cu o puternica latura de colaborare multinationala, romano-bulgara. Astfel 10 ONGuri au fost beneficiarele proiectului.

| Scopul proiectului
    Initiatorii 1000km Balkan Charity Challenge si-au propus sa: parcurga 1000 km de dual-ultramarathon, sa sprijine 10 cauze sociale din Romania si Bulgaria , sa educe pentru sanatate si miscare comunitatea, sa depaseasca granitele prieteniei, sa stranga 10000 EUR + completarea sumelor donate de UniCredit de catre Fundatia UniCredit. Scopul HCS ofera copiilor cu boli incurabile, ingrijire socio-medicala, achiziţionarea de echipament si cresterea numarului de consultaţii la domiciliu. Numarul beneficiarilor este 35 de copii, pacienti de o perioada de cel putin 2 luni

1000km Balkan Charity Challenge 1000km Balkan Charity Challenge 1000km Balkan Charity Challenge

| Aria geografica
    Bucuresti, Romania, Sofia, Bu;garia

| Rezumat
    Programul Gift Matching este o invitatie la voluntariat si implicare civica, angajaţii fiind invitati pe termen scurt sa ajute acolo unde este nevoie si sa demonstreze spirit civic si solidaritate. Pe termen lung, dorinţa este aceea de a crea impreună o cultura a voluntariatului propunand astfel un exemplu puternic care sa fie urmat de cat mai multe persoane si companii. Astfel, angajatii UniCredit Tiriac Bank pot deveni “ambasadori” ai acelor cauze ale comunitatii in care cred, pot propune si sustine proiecte din domeniile: sanatate, educatie, asistenta sociala, cooperare internationala si implicare civica. In fiecare an, Fundaţia UniCredit vine sa completeze suma totala colectata de angajati.
Programul se desfasoara in Romania din 2005, iar numarul de cauze sprijinite a crescut in fiecare an, ca si numarul angajatilor-donatori si perspectiva multinationala a acestuia.
“1000km Balkan Charity Challenge” si-a propus sa aduca inovatia si latura colaborativa, atat la nivelul UniCredit, cat si la nivelul ONG-urilor beneficiare, romane si bulgare. Impactul 1000km Balkan Charity Challenge s-a produs pe mai multe niveluri: transnational, colaborativ (companiile au sprijinit caravana, ONGurile au lucrat impreuna), educative (miscarea inseamna sanatate, educatie pentru alergare), voluntariat, atragere de fonduri (educatie pentru caritate), dezvoltare personala a participantilor (aflarea propriilor limite).



| Date beneficiari
    HCS s-a implicat in proiect prin obtinerea de donatii in produse necesare alergatorilor, obtinerea de logistica pentru caravana auto care insotea participantii, asistenta medicala si masaj pe traseu, promovarea pe canele de comunicare proprii,parteneriate media, promovare pentru strangerea de fonduri, conferinta de presa la start, asistenta pe parcursul proiectului, invitatie catre publicul larg sa se alature, a dat declaratii de presa, a pus in legatura alergatorii cu beneficiarii directi ai proiectului si presa, totul pentru un stil de viata sanatos.
Angajatii Unicredit si Rompetrol s-au implicat in organizarea activitatilor, in participarea la unele din etapele proiectului, au atras fonduri pentru sustinerea participantilor directi la duathlon.



| Rezultatele proiectului
    Proiectul a reusit sa capteze atentia si implicarea atat a publicului intern din companiile participante, cat si a stakeholderilor externi (media, cluburi sportive, donatori individuali), ca si publicul larg,ce a urmarit cu interes duathlonul. Mesajul perceput de comunitate se refera la acceptarea unui stil de viata sanatos, implicarea in caritate. Companiile sunt percepute de clientii sai drept companii responsabile, implicate activ in voluntariat, care pe termen lung produc schimbari importante la nivel national. Ca efect al proiectului: I am happy that I succeeded to do all – the full biking and the full running, I have not dreamt of it. I kept my pledge as well of having no single step of walking but just running and running and running. I would not achieve this w/o the support, dedication and sacrifice of all those friends above. It is over and it was beautiful-Stan (ultra duathlonist); Ne-am alaturat Hospice si UniCredit, doi parteneri de durata ai Grupului Rompetrol, in acest eveniment cu scopul de a promova spiritul caritabil si pentru a strange fonduri pentru o cauza nobila-Alexey Golovin, Director Comunicare Grup Rompetrol.
Cantitativ, proiectul a adus urmatoarele rezultate:1000 km alergati si pe bicicleta, 0 pana la 2.000 de metri altitudine,63 participanti directi din 4 nationalitati diferite, 372 donatori individuali, 10 ONG beneficiare, 27 parteneri, reportaje pe PrimaTV, KanalD, Europa Fm, televiziunile din Bv, social media &online. Fondurile atrase au fost 11402 euro care prin matching vor ajunge peste 22800 euro, obiectivele propuse fiind depasite.



| Argument
    UniCredit Tiriac Bank abordeaza activitatile de CSR din perspectiva dezvoltarii durabile si sociale. Pe langa donatii si sponsorizari, se da valoare voluntariatului, acesta fiind un indicator al faptului ca angajatii impartasesc viziunea de CSR a bancii. Gift Matching este un program intern, ce creeaza valoare pe termen lung si contribuie la dezvoltarea durabila si implicarea sociala, dar si educatia spre a deprinde obiceiuri de viata active si sanatoasa, intr-o maniera care raspunde asteptarilor stakeholderilor. 1000 km Balkan Charity Challengel a facut parte din editia 2012 a programului. Valorile acestea se regasesc si in programul de CSR al Grupului Rompetrol si de aceea parteneriatul pe acest proiect a avut un mare success. Pe termen lung, dorinta este aceea de a crea impreuna o cultura a voluntariatului propunând astfel un exemplu puternic care sa fie urmat de cat mai multe persoane si companii.

| Bugetul proiectului (in RON)
    12000

| Parteneri
    RO Club Marathon, Begach Running Club Sofia, Fundatia Unicredit, Rompetrol, HOSPICE Casa Sperantei, BCAF, Unicredit Tiriac Bank, Unicredit Leasing, Autonom Rent a car, Escapage, Dacris, Pullman, Kyani, 7card, Musat&Asociatii, Isostar, Aventuria, La Fantana, Terranova, Eurostock, Event Design, ISB, Toyota, Digi24, Alerg, Bulgarian Donors Forum, Dnevnik

| Website-ul proiectului
    www.1000balkan.com





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes