close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



CUNOSCANDU-NE DREPTURILE - COMBATEM DISCRIMINAREA



| Organizator:
    ASOCIATIA IHTIS
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    Proiectul s-a conturat pe baza raspunsurilor unui sondaj, 50 tineri cu si fara dizabilitati ilustrand faptul ca: multe persoane vulnerabile asteapta sa fie implicate in actiuni menite a le schimba/imbunatati viata personala, insa perceptia si acceptarea acestora in comunitate este abia vizibila. Psih. M. Grama a desprins urmatoarea cauza: “Exista o dezinformare in masa, confundandu-se handicapul fizic cu cel intelectual, astfel anihilandu-se sansele de afirmare si adaptare. O astfel de respingere “schilodeste” intreaga populatie, intrucat la nivel de inconstient colectiv, psihlogic si spiritual omul traieste intr-un tot unitar ale carui componente se inter-influenteaza – iar respingerea afecteaza intregul”. Asadar, “insanatosirea intregului” este nevoia identificata, care sta la baza dezvoltarii proiectului propus.

| Scopul proiectului
    SCOP: Crearea cadrului specific corectarii situatiilor discriminatorii cu care se confrunta semenii cu dizabilitati, apararea valorilor civile și exercitarea drepturilor fundamentale.
OBIECTIVE: Crearea unei Pagini online de Legislatie / Realizarea unui sondaj in randul a 50 liceeni cu/fara dizabilitati / Semnalarea situatiei a 1.621 tineri din Jud. Botosani ramasi in afara sistemului educational / Ilustrarea gradului de accesibilizare a Mun. Dorohoi si constientizarea dreptului la libera circulatie al utilizatorilor de fotolii rulante / Evaluarea abilitatilor a cca 100 elevi cu/fara handicap.


CUNOSCANDU-NE DREPTURILE - COMBATEM DISCRIMINAREA CUNOSCANDU-NE DREPTURILE - COMBATEM DISCRIMINAREA CUNOSCANDU-NE DREPTURILE - COMBATEM DISCRIMINAREA

| Aria geografica
    BOTOSANI si alte judete (indirect)

| Rezumat
    Motivatie: Asociatia IHTIS, gestionata direct de persoane cu dizabilitati, considera ca participarea publica si utilizarea resurselor umane pot genera dezvoltarea societatii civile chiar si atunci cand fondurile lipsesc. Din proprie initiativa, am ales sa contribuim la crearea cadrului activitatilor comune, rolul asumat reflectand o deplina responsabilitate in identificarea problemelor trecute cu vederea de autoritati.
Nevoi: Copiii si tinerii apartinand grupurilor vulnerabile asteapta sa fie implicati in actiuni menite a le imbunatati viata personala, insa perceptia si acceptarea acestora in comunitate este abia vizibila. La nivelul Judetului Botosani, statistica arata ca: dintre 10.564 adulti cu dizabilitati, doar 250 apar active pe piata muncii, iar dintre 1.984 copii, doar 363 sunt inclusi intr-o forma de educatie.
Obiective:
1. Crearea unei Pagini de Legislatie pe Blogul IHTIS si mediatizarea situatiilor semnalate de beneficiari in presa judetana.
2. Realizare sondaj in randul a 50 liceeni cu/fara dizabilitati.
3. Semnalarea situatiei a 1.621 tineri din Judetul Botosani, ramasi in afara sistemului educational.
4. Ilustrarea gradului de accesibilizare in 50 locatii din Mun. Dorohoi si constientizarea dreptului la libera circulatie.
5. Evaluarea abilitatilor artistice (cu sanse egale) a cca. 100 elevi cu / fara dizabilitati.
Rezultate:
7 subiecte legislative abordate.
Un tanar inscris in invatamantul gimnazial la domiciliu.
Doua campanii de informare si sensibilizare; 4000 participanti; 1200 Adeziuni gestionate; 10 Parteneriate.
850 ore voluntariat; 25 elevi voluntari cu CES.
15 Comunicate / 25 aparitii media.
150 concurenti in festival.
1 volum de versuri editat / lansat, autor tanar cu dizabilitati.
3 Premii in concursuri nationale pentru participare publica.


| Date beneficiari
    - 25 de voluntari cu Cerinte Educative Speciale, depasindu-si prin voluntariat propria conditie sociala.
- 150 elevi cu si fara dizabilitati, prin promovarea abilitatilor artistice in festival.
- 1 tanar inscris in invatamantul gimnazial la domiciliu - monitorizat dar indemnat sa isi solutioneze problema in nume propriu.
- 1 autor cu dizabilitati sustinut sa editeze / lanseze un volum de versuri.
- Peste 1200 cetateni – semnatari ai Memoriului IHTIS, in cadrul Campaniei ABSENT - dar - NU DIN VINA MEA.
- 4 voluntari cu si fara dizabilitati, care au surprins in imagini gradul de accesibilitate al Municipiului Dorohoi.


| Rezultatele proiectului
    - O pagina de Legislatie pe Blogul IHTIS / 7 subiecte legislative abordate.
- 15 Comunicate / 25 aparitii media.
- Un tanar integrat in invatamantul gimnazial, educatie speciala la domiciliu.
- Evaluarea raspunsurilor sondajului din luna mai, a constituit un punct de referinta pentru un nou proiect IHTIS ce va fi implementat în 2014, o finantare de 10.000 RON.
- Doua campanii de informare / sensibilizare; 4000 participanti; 1200 Adeziuni.
- 10 parteneriate cu scoli si licee din Judetul Botosani / cca. 2000 de elevi informati despre problema educationala a semenilor nedeplasabili.
- 25 elevi cu Cerinte Educative Speciale implicati in actiuni de voluntariat, ce au generat:
a. 7 zile de actiuni stradale, 3 – 4 ore / zi de voluntariat; Cca 680 de Adeziuni;
b. 30 de interviuri stradal si in institutii;
c. 300 de fotografii, diseminate pe site-uri de socializare, mass-media si Blogul IHTIS.
d. 4 dintre clipurile amintite - desemnate castigatoare (locul I dupa votul juriului si locul IV prin like-urile cititorilor) in Concursul National “Si pe noi nu ne intrebati?” - organizat de Asociația Romano ButiQ, în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Participare Publică – CeRe.
e. Manifestarea dorintei si reusita celor 25 tineri cu CES de a experimenta singuri, timp de o zi, voluntariatul.
f. SNV 2013 a fost reflectata in presa judeteana prin Articolul “Scoala Vietii sau Despre copilariile tarzii”, fiind accesat de 2712 cititori.
150 concurenti in festival.
1 volum de versuri editat / lansat, autor - tanar cu dizabilitati.
2 Premii in concursuri nationale pentru participare publica.


| Argument
    Integrarea inseamna sa ti se permita sa fii tu insuti printre ceilalti. Faptul ca de multe ori nu se intampla asa, a determinat grupurile “vulnerabile” sa ia atitudine, semnaland comunitatii imperfectiunile sociale existente. Tendinta functionarilor publici de a limita libertatile persoanelor cu dizabilitati, a fost combatuta prin ilustrarea realitatii de catre insisi beneficiarii serviciilor sociale. Accesibilitatea mediului fizic a fost ilustrata prin fotografie - optime, impracticabile si inexistente fiind definite institutiile dorohoiene, Diploma “SEMAPHOR DOROHOIAN” acordandu-se reprezentantilor institutiilor publice care au respectat indicatorii legali. Dreptul la educatie a fost semnalat prin unitatile de invatamant, considerand ca elevii nedeplasabili se confrunta indeosebi cu reticenta cadrelor didactice si a colegilor fara dizabilitati. Constientizarea situatiei in randul acestora, poate fi considerata o solutie sociala de acceptare si toleranta. Buna relationare dintre elevii cu si fara dizabilitati a fost reliefata in cadrul festivalului de colinde, prin evolutia grupurilor mixte de datini si obiceiuri, unde mastile si evolutia scenica au exprimat eliminarea oricarei forme discriminatorii. Intregul proiect a constituit pentru membrii IHTIS o forma de activism civic, care a atras si motivat implicarea unui numar semnificativ de voluntari. Originalitatea proiectului nostru consta in a spune exact ceea ce gandim, afisandu-ne ca cetateni activi si responsabili.

| Bugetul proiectului (in RON)
    2000,00

| Parteneri
    ASOCIATIA ATELIERE FARA FRONTIERE; APC EUROPE DIRECT BT; DJST BT; TIPOGRAFIA SHIK&STEFAN BUCURESTI; DOROHOI NEWS; SCOALA GIMNAZIALA “I. MURARIU” CRISTINESTI; SCOALA GIMNAZIALA “ELENA RARES”; SCOALA GIMNAZIALA NR.1 VORNICENI; SCOALA GIMNAZIALA “ION CREANGA”; LICEUL TEHNOLOGIC “ELIE RADU”; ASOCIATIA UMANITARA “INIMI LA UNISON” si LICEUL TEHNOLOGIC SPECIAL “SF. STELIAN” BOTOSANI.

| Website-ul proiectului
    http://asociatia-ihtis.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes