close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Grupuri vulnerabile in actiune pentru o viata mai buna



| Organizator:
    Fundatia de Sprijin Comunitar
| Sectiune:
    Incluziune socială
| Problema de fond
    Proiectul și-a propus să dezvolte activitățile educative derulate de FSC în cele 3 centre educaționale prin care se urmărește constant îmbunătățirea accesului la educație și activități de dezvoltare personală și pregătire pentru viață a aproximativ 150 de copii și tineri din mediul rural, dar și a 50 dintre părinții lor, prin activități educaționale în centru de zi, de educare a spiritului civic și a implicării comunitare, de dezvoltare a abilităților de viață independentă. În acest fel, pregătirea lor școlară și pentru viață independentă se va îmbunătăți și vor scădea abandonul școlar, apatia socială și discrepanțele sociale față de copiii de la oraș.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost creșterea capacității de incluziune socială și participare la viața publică a unui grup țintă de 150 copii și tineri defavorizați, dar și ale părinților acestora prin activități de educație nonformală.
Obiective
Prevenirea abandonului școlar și creșterea implicării civice a unui număr de 100 de copii prin oferirea de activități zilnice de educație non-formală.
Sprijinirea unui număr de 50 de tineri liceeni în educație și creșterea șanselor de integrare pe piața muncii.
Dezvoltarea abilităților de parenting prin educație civică și implicare comunitară a 50 de părinți


Grupuri vulnerabile in actiune pentru o viata mai buna Grupuri vulnerabile in actiune pentru o viata mai buna Grupuri vulnerabile in actiune pentru o viata mai buna

| Acoperire
    jud. Bacău

| Rezumat
    În continuare, România ocupă locuri fruntașe în clasamentul abandonului școlar, a analfabetismului funcțional și a șomajului în rândul tinerilor între țările membre ale UE. Conform datelor oficiale ale Ministerului Muncii, la finele anului 2018, Bacău era pe locul doi în țară la numărul de asistați sociali. Proiectul a dezvoltat activitățile derulate de FSC în 3 centre socio-educative prin implementarea unei componente de educație civică și implicare comunitară, activități de dezvoltare personală etc., a aproximativ 150 de copii și tineri din mediul rural, prin activități educaționale în centru de zi, de educare a spiritului civic și a implicării comunitare, de dezvoltare a abilităților de viață independentă. Astfel, pregătirea lor școlară și spiritul civic s-au îmbunătățit și au scăzut rata abandonului școlar, apatia socială și discrepanțele față de mediul urban.
Scopul proiectului a fost creșterea capacității de incluziune socială și participare la viața publică, prin îmbunătățirea rezultatelor școlare și dobândirea abilităților de viață independentă, a unui grup țintă de 150 copii și tineri defavorizați, din mediul rural al județului Bacău, dar și ale părinților acestora prin activități de educație nonformală derulate timp de 24 luni. Obiectivele proiectului au vizat prevenirea abandonului școlar și creșterea implicării civice a unui număr de 100 de copii de clasele I-VIII din 3 localități rurale sărace, sprijinirea unui număr de 50 de tineri liceeni provenind din familii sărace din mediul rural și dezvoltarea abilităților de parenting, educație civică și implicare comunitară, dar și a cunoștințelor de cultură civică și drepturi cetățenești a 50 de părinți ai copiilor incluși în program prin organizarea unor sesiuni lunare de școală a părinților.


| Date beneficiari direcţi
    
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt:

100 de copii cu vârsta cuprinsă între 5-15 ani;
50 de tineri cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani;
50 părinți / aparținători ai copiilor și tinerilor;
Beneficiarii provin din satele din estul județului Bacău care se confruntă, pe lângă sărăcia specifică zonei, cu un nivel scăzut al învățământului și cu probleme de comunicare și autoreprezentare socială, dezorientare privind viața profesională, dezinteres și pesimism privind implicarea socială. Statisticile naționale arată că aceste categorii sociale sunt cele mai afectate de abandonul școlar, șomaj și sărăcie.


| Activitati
    Activitățile desfășurate în cadrul proiectului:
Creștem noi, creștem și satul nostru: Cei 100 de copii au desfășurat zilnic activități educative de tip after school cu ajutorul specialiștilor locali din echipa FSC.
Școala democrației în satul meu: O activitate cu multiple valențe educative ce și-a propus reducerea abandonului școlar din zona rurală, dobândirea unor valori democratice și civice sănătoase, cunoașterea reciprocă, stabilirea de viitoare contacte și proiecte realizate de voluntari și copiii beneficiari.
Tineri pregătiți pentru viitor: Am oferit celor 50 de tineri activități educative non-formale menite să-i sprijine în orientarea școlară și profesională, depășirea diferențelor sociale și educaționale, să-i ajute la dezvoltarea abilităților de viață independentă și activă civic.
Școala părinților: Părinții copiilor de la cele 3 centre educaționale au fost invitați să ia parte la sesiuni interactive, atractive, de training, unde se vor discuta subiecte importante pentru formarea unei atitudini cetățenești active, implicare în problemele comunității, drepturi și obligații cetățenești, relația societății civile cu autoritățile etc.
Studiu referitor la dezvoltarea sustenabilă a comunităților rurale din România
Pe lângă susținerea de traininguri și aportul la diseminarea informațiilor despre democrație, societate civilă și implicare civică, partenerul norvegian al proiectului va realiza un studiu referitor la dezvoltarea sustenabilă a comunităților rurale românești.


| Rezultatele proiectului
    În cadrul proiectului am reușit creionarea unui context prin care să prevenim abandonul școlar și să creștem implicarea civică a unui număr de 120 de copii din clasele gimnaziale din comunele Dealu-Morii, Motoșeni și Podu Turcului în cadrul centrelor educaționale – Cluburile cu Lipici. Activitățile au generat un model de lucru standardizat replicabil în orice comunitate defavorizată, atât pentru copii, cât și pentru tineri. Am sprijinit un număr de 60 de liceeni din mediul rural, provenind din familii care se confruntă cu dificultăți economice, în vederea depășirii discrepanțelor față de colegii lor din mediul urban și creșterea șanselor de integrare pe piața muncii.
Cei 300 de copii proveniți atât din grupul țintă, cât și dintre ceilalți copii din comunitățile în care s-au desfășurat activitățile au participat la Școala de vară tematică „Democrația și drepturile mele”, învățând despre drepturile și obligațiile lor cetațenești prin metode și activități interactive. Campania photovoice și expozițiile organizate în comunitățile locale au fost un bun prilej pentru cei mici de a-și prezenta viziunea asupra problemelor și aspectelor ce trebuie îmbunătățite pentru creșterea calității vietii locuitorilor. Prin intermediul imaginilor ei au transmis celor mari si factorilor decidenți un mesaj clar: Viitorul comunității depinde de noi toți!
De asemenea, școala de parenting, adresată unui număr de 60 de părinți ai copiilor de la Cluburile cu Lipici, bazată pe educația civică și drepturile cetățenești, s-a axat pe dezvoltarea și armonizarea comunicării dintre părinte și copil.


| Parteneri
    Change de World

| Despre organizator
    Fundația de Sprijin Comunitar, Bacău (F.S.C.) este una dintre cele mai mari si mai bine organizate O.N/G.-uri din România, ce își desfășoară activitatea într-o zonă cu mari probleme sociale, regiunea estica a Județului Bacău. Prin cele opt proiecte derulate la ora actuală, venim în sprijinul celor mai defavorizate categorii ale comunității: bătrâni și bolnavi, copii și familii defavorizate, comunități rurale izolate.

| Website proiect
    https://construimcomunitati.ro/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes