close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



PASAPORT CULTURAL



| Organizator:
    ASOCIAȚIA CULTURALĂ KRATIMA
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    1. Educația culturală lipsește cu desăvârșire din politica culturală actuală, în România.
2. Astăzi, consumul cultural se află la cote scăzute, iar cultura este, adesea, considerată „ceva” fără de care se poate, foarte bine, trăi.
3.Prezența într-o sală de spectacol este condiţionată, în mare măsură, de preţul biletului de intrare.
4.Acolo unde se intuiește nevoia de cultură, o generație de părinți debusolați se zbate într-o inflaţie absolută a activităţilor artistice în viaţa copiilor, alese, de cele mai multe ori, după criterii superficiale și comerciale.
5.Practicarea unei activităţi artistice este o opțiune care, din păcate, lipsește aproape cu desăvârşire, la ora actuală, din învățământul primar şi secundar.
6.Nivelul școlilor vocaționale de artă este în continuă scădere din pricina absenței educației culturale


| Scopul proiectului
    SCOP: promovarea educației culturale și prin cultură, susținerea culturii în educație, pentru a crește generații cu deschidere culturală, discernământ cultural și apetit pentru cultura de calitate nu doar în centre, ci și în zone defavorizate cultural.

OBIECTIVE
-Dezvoltarea publicului şi diversificarea expresiilor culturale, cu ajutorul educației culturale
-Transformarea culturii într-un motor de dezvoltare durabilă a societăţii, creând abilităţi pozitive în rândul celor tineri
-Creşterea consumului cultural în rândul tinerilor şi dezvoltarea unei educaţii pentru cultură


PASAPORT CULTURAL PASAPORT CULTURAL PASAPORT CULTURAL

| Aria geografica
    TIMISOARA/jud. Timis, ORAVITA/jud. Caras-Severin

| Rezumat
    PAȘAPORT CULTURAL este un proiect de educație culturală și prin cultură, concretizat ca și concept coerent, care își propune să continue sensibilizarea publicului tânăr față de cultura de calitate.

NEVOI IDENTIFICATE
1.Definirea educației culturale ca și componentă nelipsită a politicii culturale actuale în România
2.Definirea culturii ca și necesitate a unei societăți sănătoase, nu ca bun de consum
3.Dezvoltarea unei oferta culturale DE CALITATE pentru copii şi tineri

OBIECTIVE
-Dezvoltarea publicului şi diversificarea expresiilor culturale, cu ajutorul educației culturale
-Transformarea culturii într-un motor de dezvoltare durabilă a societăţii, conservând resurse şi creând abilităţi pozitive în rândul celor tineri
-Creşterea consumului cultural în rândul tinerilor şi dezvoltarea unei educaţii pentru cultură
-Promovarea regenerării urbane prin cultură
-Asigurarea unei preocupări permanente pentru o imagine culturală urbană de calitate
-Corelarea formulelor culturale clasice cu forme contemporane, adaptate publicului actual
-Încurajarea parteneriatului interdisciplinar, între instituții publice, operatori economici și ONG-uri cu specific cultural

ACTIVITĂȚI ȘI REZULTATE
PAȘAPORT CULTURAL a fost gândit pe 3 axe:
Axa I, destinată copiilor din învățământul primar și secundar (2815 beneficiari)
Aceasta își propune abordarea educației prin cultură, prin contactul direct și constant al copiilor cu artiștii, informația culturală și actul cultural de calitate
Axa II, destinată liceenilor, care își propune familiarizarea adolescenților cu lectura, cu sprijinul unor resurse umane și profesionale de excepție (1800 liceeni și profesori)
Axa III, destinată elevilor provenind din medii educaționale defavorizate, pe care i-am îndrumat către meseriile spectacolului (50 elevi/an).


| Date beneficiari
    Grupurile ţintă ale proiectului cultural sunt: publicul de vârstă școlară (învățământul primar, gimnazial și liceal) din Oravița și Reșița; liceenii din cadrul Colegiului Tehnic „Emanuil Ungureanu” din Timișoara; cadrele didactice care lucrează cu aceste categorii de elevi. (vezi impact cifrabil mai sus)

| Date beneficiari
    Copii, tineri, educatori, părinți, bunici - toți cei care au intrat în contact cu acest proiect sau cu rezultatele lui prin intermediul participanților direcți sau al metodelor de promovare a proiectului: internet, Facebook, emisiuni TV, înregistrări etc. (necifrabil)

| Activitati
    Întreaga activitate în cadrul proiectului se bazează pe 3 piloni:
CERCETARE, absolut necesară în definirea conținutului proiectului.
EVENIMENTE ȘI ACTIVITĂȚI, gândite atât punctual, la date precise, cât și durativ, adică pe tot parcursul derulării proiectului.
NETWORKING. Kratima – Facultatea de Muzică și Teatru (conținut artistic) – Colegiul Tehnic „Emanuil Ungureanu” (implementare internă formare) - Asociația Culturală Banatin (promovare și diseminare proiect) - Școala Gimnazială nr.19 „Avram Iancu” Timișoara (coordonare pedagogică și facilitare a relațiilor cu Inspectoratul Școlar și Casa Corpului Didactic)
Construirea unei rețele profesionale și de parteneri solide, în jurul proiectului, este, în același timp, un obiectiv important, dar și o metodă indiscutabilă de a crește proiectul.

ALTE METODE de implementare a proiectului sunt:
- Stabilirea unor obiective coerente;
- Trasarea unei distincţii clare între obiective şi mijloacele prin care acestea pot fi îndeplinite;
- Asigurarea că obiectivele la diferite nivele sunt interconectate din punct de vedere logic;
- Luarea în considerare a factorilor externi majori care pot afecta semnificativ reuşita proiectului;
- Fezabilitatea proiectului;
- Identificarea sarcinilor şi atribuirea precisă a resurselor adecvate fiecǎrei sarcini;
- Efecte măsurabile;
- Definirea unor criterii realiste de evaluare a efectelor intervenţiei la diferite nivele de obiective;
- Diseminarea unei metode de lucru, pe model „open source”.


| Rezultatele proiectului
    REZULTATE TANGIBILE
- atelierele destinate educatorilor;
- atelierele destinate copiilor/tinerilor din învățământul preuniversitar;
- expoziție itinerantă „Made in Banat. Cine sunt eu?”
- material video „E sau nu cultura cool?”, realizat ca și concluzie a proiectului; alte materiale video (de tip teaser);
- materiale tipărite realizate în cadrul atelierelor destinate educatorilor.

REZULTATE INTANGIBILE
- Dezvoltarea unei educaţii pentru și prin cultură;
- Creşterea participării culturale şi a consumului cultural în zonele izolate și/sau defavorizate cultural;
- Dezvoltarea discernământului cultural în rândul publicului tânăr;
- O mai bună înțelegere a meseriilor spectacolului de către elevii dintr-un colegiu tehnic, dezvoltarea diversității ofertei acestuia spre domeniul culturii;
- Dezvoltarea de noi categorii de public pentru actul cultural;
- Interpretarea contemporană a literaturii și muzicii clasice;
- Folosirea unor spaţii neconvenționale ca spaţii culturale;
- Realizarea unor partenariate solide, de lungă durată;
- Creșterea gradului de participare a copiilor, a tinerilor, precum şi a familiilor lor, la activități artistice (la școală sau în afara școlii);
- Definirea culturii ca strategie secundară a oraşelor;
- Găsirea unor modalităţi moderne de reîmprospătare a elementelor culturale cu caracter clasic;
- Creşterea gradului de conştientizare a importanței educației culturale.

La acestea, se adaugă metode, procedee, experienţe artistice, legături profesionale şi umane, ca simbol al dialogului şi al înţelegerii reciproce, dincolo de frontierele geografice, sociale,


| Bugetul
    162500

| Parteneri
    ASOCIAȚIA CULTURALĂ KRATIMA, ARHIEPISCOPIA TIMIȘOAREI, PRIMĂRIA TIMIȘOARA, PRIMĂRIA ORAVIȚA, CONTINENTAL AUTOMOTIVE, ȘCOLI ȘI LICEE DIN TIMIȘOARA ȘI DIN BANAT

| Website proiect
    ---





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes