close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Discuții din inima



| Organizator:
    PEPCO RETAIL
| Sectiune:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Conform statisticilor liniei de helpline depreHUB Teens, 58% dintre adolescenți suferă de anxietate și atacuri de panică, 23% de depresie, iar 32% consumă substanțe. Deși 95% dintre părinți spun că își ascultă frecvent copiii, doar 66% dintre copii se simt înțeleși, iar 35% afirmă că se simt insuficient iubiți sau doriți de familie, conform unui raport Salvati Copiii România (2021). Campania a abordat două direcții esențiale: importanța timpului de calitate petrecut cu copiii și impactul diferențelor de stiluri de comunicare dintre părinți și copii asupra relației lor pe termen lung.

| Obiectivele campaniei
    Campania a avut ca scop sprijinirea părinților în identificarea nevoilor emoționale ale copiilor lor și în ghidarea acestora pentru a răspunde acestor nevoi din poziția unui părinte mai înțelept, mai puternic și mai blând. De asemenea, am oferit un ghid de activități și jocuri pentru părinți, cu exemple diverse pe teme variate, care pot fi folosite în timpul liber alături de copii. În cazul relațiilor deficitare între părinți și copii, am pus la dispoziție o linie helpline gratuită, depreHUB Teens, pentru suport specializat.

Discuții din inima Discuții din inima Discuții din inima Discuții din inima Discuții din inima

| Acoperire
    Cercul Siguranței are acoperire națională (acoperă 39 județe + București). Majoritar, facilitatorii sunt din urban mic și se adresează părinților din aceleași zone geografice în care își desfășoară activitatea profesională (facilitatorii sunt consilieri școlari, cadre didactice, asistenți sociali, psihologi, etc). Linia de helpline depreHUB Teens are acoperire națională. Pe de altă parte, centrele educaționale Salvați Copiii pe care Pepco le susține și care desfășoară activități pentru copiii rămași singuri acasă sunt prezente în 5 județe (Iași, Suceava, Vaslui, Caraș-Severin, Dâmbovița, Mureș, Argeș și Hunedoara). Aceste județe au o pondere a părinților plecați în afaceri foarte mare, conform statisticilor organizației.

| Rezumat
    Campania „Discuții din inimă”, lansată în iunie 2024, în luna dedicată copiilor, abordează o problemă frecvent ignorată: lipsa unei comunicări eficiente între părinți și copii și impactul acesteia asupra sănătății emoționale a celor mici. În ciuda accesului la informații despre atașamentul sigur, părinții din România întâmpină dificultăți în a se conecta cu copiii din cauza ritmului rapid al vieții și a responsabilităților financiare. Astfel, copiii sunt cei care suferă cel mai mult.
Campania a subliniat necesitatea educației parentale pentru a ajuta părinții să înțeleagă nevoile emoționale ale copiilor și să le răspundă cu blândețe. A oferit acces gratuit la linia de helpline Teenline pentru suport psihologic specializat și a diseminat un ghid cu activități și jocuri pentru părinți, în scopul de a petrece timp de calitate cu copiii lor.
Scopul campaniei a fost sensibilizarea publicului privind importanța comunicării eficiente în familie. Campania a abordat două direcții majore: timpul de calitate petrecut cu copiii și cum stilurile de comunicare diferite pot afecta relațiile pe termen lung. Strategia a inclus un spot emoționant, crearea unei rețele naționale de facilitatori pentru cursuri de educație parentală și promovarea ghidului de activități. Campania a atins 623.474 de persoane prin Cinema City și a generat 11.180.000 de impresii pe rețelele sociale.
Parteneriatele cu Fundația Noi Orizonturi și Salvați Copiii România au avut un impact semnificativ, beneficiind 2.070 de copii și 715 părinți de activități directe, iar 3.000 de părinți au participat la cursuri. Linia de helpline a oferit consiliere pentru 1.100 de persoane, abordând diverse probleme emoționale.


| Public țintă
    Publicul țintă al campaniei a fost publicul larg, cu precădere părinții. Campania s-a adresat părinților la modul general, însă a vizat, prin celelalte obiective de implementare, părinți din medii defavorizate, urban mic și rural la nivel național. Beneficiarii indirecti sunt cel puțin 4500 de copii, care își vor îmbunătăți relația cu părinții care au urmat cursurile de educație parentală Cercul Siguranței. Pentru familiile care nu își permit servicii de specialitate, linia gratuită de helpline a oferit consiliere atât părinților, cât și copiilor care au sunat la numărul dedicat.

| Activitati
    Strategia de creație a plecat de la un experiment în care am invitat mai multe cupluri de părinți-copii să scrie într-un jurnal, timp de o săptămână, situații și emoții pe care le trăiesc în viața de zi cu zi. La finalul săptămânii, au fost puși la aceeași masă și rugați să facă schimb de jurnale. Aceștia au fost uimiti să observe câte gânduri și emoții neverbalizate există în relația dintre ei. Acest experiment a stat la baza spotului care a fost filmat ulterior cu actori, tocmai pentru a păstra confidențialitatea persoanelor participante la eveniment, dar și pentru a ne asigura că, la final, spotul va transmite mesajul și emoția de care campania avea nevoie.
Strategia de media a inclus un media plan pe social media, unde au fost diseminate variantele scurte ale spotului, variantele de 20 și 30 de secunde. În același timp, spotul a fost difuzat timp de 3 săptămâni în rețeaua Cinema City, dar și prin intermediul bloggerilor.
Nu în ultimul rând, campania a beneficiat de o serie de 3 podcasturi, realizate cu ajutorul Elei Crăciun. Fiecare podcast a fost dedicat uneia dintre cele trei direcții de implementare ale campaniei. Contentul prezentat în ultimul podcast a beneficiat și de vizibilitate TV la Antena 3.


| Rezultatele campaniei
    Campania s-a remarcat printr-un mix de marketing variat și eficient, incluzând spoturi, podcasturi și articole. Spotul campaniei a fost vizualizat de milioane de persoane pe diverse platforme (Cinema City, SoMe, YouTube). Articolele au fost preluate de publicații importante, iar colaborările cu influenceri precum Ela Crăciun și Prințesa Urbană au extins impactul campaniei, atingând audiențe mari și diversificate. Activitățile organizațiilor partenere (Salvați Copiii, Fundația Noi Orizonturi, Happy Minds) au fost esențiale, oferind sprijin pentru mii de copii, părinți și profesioniști. DepreHUB a avut peste 1 k accesări la lansare, iar contentul de pe SoMe a inclus 36 de Reels IG/FB (peste 400 k vizualizări), 15 videoclipuri YouTube (1,5 k vizualizări) și 17 postări carousel IG/FB (15 k vizualizări).
Fundației Noi Orizonturi a generat 65 k impresii și 58 k reach. Newsletterul a fost citit de 4,8 k dintre cei 5,7 k abonați.
Activările Salvați Copiii România au ajuns la 557 k persoane, desfășurând activități pentru peste 2.070 copii, 715 părinți și 330 profesioniști.

Campania a fost susținută în magazinele Pepco prin distribuirea a 50.000 de broșuri cu fișe de jurnal și a avut un rol important în evenimentele pentru familii, precum Boovie și Festivalul Conil. Impactul general este remarcabil, cu milioane de impresii, reach extins și activități cu rezultate tangibile în viața familiilor.


| Parteneri
    Havas, The Public Advisors

| Despre organizator
    Pepco, un brand dedicat familiilor, oferă produse pentru fiecare membru și pentru locuință, promovând confortul căminului și starea de bine. În 2025, Pepco celebrează 10 ani pe piața din România. DDB România, parte din The Group, lider în industria de comunicare, oferă servicii diverse precum creație, media, digital, branding, PR, producție, marketing experiențial și evenimente speciale.

| Website proiect
    https://discutiidininima.ro/



Copyright © Gala Societății Civile - 2025
Site dezvoltat de Netvibes

-->