close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Fă-le casa din Home'Bank



| Organizator:
    ING Bank Romania
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Fiecare proiect prin care propunem comunităților din social media și clienților ING să contribuie pentru o cauză caritabilă vizează 3 obiective: atragerea de donații, awareness (pentru cauza socialasi pentru ING, brand implicat social) și engagement (numărul de participanți în campanie și interacțiunile).
Dincolo de aceste obiective, urmăm 2 principii în alegerea cauzei:
- Cauza sau organizația e una care are nevoie de mai mult awareness sau clarificări?
- Organizatia are nevoie de ”o voce puternică”, un efort suplimentar de comunicare pentru care în acest moment nu are resurse financiare sau umane pe care să le poată aloca?

Provocarea: Să implicăm acei oameni al căror sprijin e important și care pot duce cauza Carpathia. Aceia care sunt interesați de mediu, dar nu cred că pot acționa.


| Scopul campaniei
    Fundația Conservation Carpathia intervine așa încât comunitățile locale și animalele sălbatice să fie ”vecini buni”, pașa încât comunitățile locale și animalele sălbatice să fie ”vecini buni”, prin:
- Montarea de garduri electrice în gospodăriile afectate de urși; 
- Angajarea și pregătirea unor pădurari (rangeri)
- Compensarea fermierilor
- Monitorizarea

ING, creștere:
- top of mind “Bank brands involved in CSR”- 20% (H2 2021 vs. H1 2021)
- asociere cu cauza de mediu by 30% (H2 2021 vs. H1 2021)
- rata de engagement in Facebook and Instagram, cu cel putin 2,5% (vs.1,8% campanii anterioare)


Fă-le casa din Home'Bank Fă-le casa din Home'Bank Fă-le casa din Home'Bank

| Client campanie
    ING Bank, Fundația Conservation Carpathia

| Autor campanie
    Jam Communications

| Acoperire campanie
    National

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Când vine vorba de implicare socială, românii direcționează donațiile cu precădere spre cauze precum sărăcie, acces la educație sau sănătate. Totuși, peste jumătate declară că sunt afectați de problemele de mediu și consideră că acțiunea individuală nu poate face diferența (66%). În plus, așteaptă o implicare puternică din partea brandurilor.

Ca bancă, cel mai mare impact pozitiv asupra mediului îl poți avea prin finanțările pe care le oferi și prin diminuarea amprentei de carbon din operațiuni. Totuși, donațiile prin platforma de internet banking, implicarea clienților și a comunității din social media sau parteneriatele sociale, în general sunt necesare pentru diminuarea efectelor schimbărilor climatice.

Ne-am alăturat forțele cu Fundația Conservation Carpathia care de peste 10 ani are o abordare holistică și un proiect de țară, prin înființarea celei mai mari zone de natură sălbatică, Parcul Național Făgăraș (cumpărare de terenuri, reconstrucție ecologică, sprijin atât pentru fauna sălbatică, cât și pentru comunitatea locală).

Am demarat o campanie de comunicare cu 3 obiective:
- Donații: pentru programul de faună sălbatică și gestionarea conflictelor om-animale sălbatice din comunitățile locale
- Awareness: îmbunătățirea indicatorilor de brand ING, creșterea notorietății proiectului FCC și adresarea unei teme controversate, cea a animalelor sălbatice
- Engagement: 6000 de persoane care folosesc mecanica din social media și peste 10.0000 de interacțiuni

Într-un context în care oamenii cred că implicarea lor individuală nu poate face diferența, ne-am adresat unui public urban pe care l-am îndemnat să se întrebe cum ar fi ca a lor casă să fie devastată.
Am strâns fondurile necesare, am angrenat comunitatea de gaming, iar asocierea brandului ING cu cauza a crescut


| Date beneficiari direcţi
    Cu peste 500.000 de oameni expuși la mesajele campaniei și peste 3000 de clienți ING care au donat,am strâns împreună peste 70.000 EUR, ceea ce va permite FCC să acopere costurile necesare pentru una dintre zonele în care implementează activitățile de monitorizare și protejare a faunei sălbatice, timp de aproape un an.

| Strategia și implementarea campaniei
    Am încurajat strângerea de fonduri și dezbaterea printr-o campanie desfășurată între 15-28 noiembrie 2021 pornind de la următorul insight: pentru oricare dintre noi, acasa e locul în care ne simțim în siguranță.
Deși cauza în sine poate stârni controverse, empatizezi cu victimele atacurilor urșilor, dar înțelegi și animalele înfometate. Iar acesta e un lucru cu care putem fi de acord – ambii merită o casă în care să fie în siguranță.

1. Implicarea comunității de gaming
Imaginează-ți că ai avea casa invadată de oameni care îți taie mobila, ard covoarele sau fac un grătar în mijlocul sufrageriei. Am dus această provocare pe canalele de livestreaming ale gamerilor implicați în campanie. Fiecare donație oferită i-a ajutat pe jucători să scape de “capcanele” reale ce leapăreau în “bârlogul” din care s-au jucat. S-au implicat: Micutzu, Jaxi, Tedereu, Theo Zeciu, Amy Claire, AlexaTV, Palash și Tudor Butan. 
Compania Gameloft s-a alăturat campaniei prin promovarea acesteia pe canalele proprii și introducerea de bannere cu trimitere către  pagina de donații  în jocuri pentru mobil și tabletă. Printre cele mai cunoscute sunt Asphalt 9, Asphalt 8, Minion Rush, Dragon Mania Legends și Gangster Vegas.

2. Filtru în social media
Campania a fost amplificată și în social media. Fiecare folosire a filtrului ”Cu ce animal carpatin te asemeni”, alături de #ParculNationalFagaras genera o donație de 3 EUR din partea ING.
3. Aliați cu clienții ING
Poate cel mai important, pentru această campanie ne-am bazat pe ajutorul clienților care au aflat de campanie prin email, bannere speciale în aplicația de internet banking si un mecanism rapid de donații în HomeBank.

4. Altele
Radio - Medalia verde EuropaFM
PR - media pitching -> presa scrisa, online


| Impactul campaniei
    Cu peste 500.000 de oameni expuși la mesajele campaniei și peste 2500 de clienți ING care au donat,am strâns împreună peste 70.000 EUR, ceea ce va permite FCC să acopere costurile necesare pentru una dintre zonele în care implementează activitățile de monitorizare și protejare a faunei sălbatice, timp de aproape un an.

In ceea ce priveste rezultatele de awareness aferente ING Bank:
- Top of mind "Banks involved in CSR" (31%, H2 2021 vs. H1 2021, fata de obiectivul 20%)
- Asocierea brandului cu cauza de mediu (57% H2 2021 vs. H1 2021, fata de obiectivul 30%)
-Engagement rate 3,68% Facebook, 2,98% Instagram (fata de obiectivul 2,5%)

Alte rezultate:
-190.000 vizualizari totale "Wild Game for Wild Life"
- Peste 3000 de utilizari ale filtrului de Instagram
- Peste 20.000 likes pentru fiecare video al campaniei de pe TikTok


| Buget
    25.000 - 50.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes