close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



10 ani, un milion de kilometri, 15 mii de copii



| Organizator:
    Asociatia OvidiuRo
| Categorie:
    Proiecte si campanii de Responsabilitate Sociala
| Problema de fond
    Studiile internationale incurajeaza programele de educatie timpurie pentru ca au cea mai mare rata de recuperare a investitiei. Rompetrol a sustinut echipa OvidiuRo in demersurile sale de a identifica instrumentul de interventie cel mai potrivit pentru copiii saraci. Maria Gheorghiu si Leslie Hawke, cofondatoare OvidiuRo, au lansat programele de integrare scolara a copiilor saraci care cerseau pe strada Gata Dispus si Capabil, apoi Fiecare Copil in Scoala. Dupa ani, copiii mai mari abandonasera dupa doua-trei clase pentru ca pornisera cu un mare decalaj fata de colegii lor si nu reuseau sa ii ajunga din urma. Insa fratii lor mai mici, care fusesera ajutati de la 3-4 ani, erau inca acolo. Astfel a luat nastere Fiecare Copil in Gradinita ce ofera parintilor tichete sociale de 50 de lei pe luna conditionate de prezenta zilnica a copiilor.

| Scopul proiectului
    FCG este conceput pentru a preveni abandonul scolar timpuriu. Educatia prescolara de calitate ajuta copiii saraci sa se integreze cu succes in scoala la aceeasi varsta si cu aceleasi aptitudini ca ceilalti copii. Stimularea intelectuala din copilaria timpurie este strans legata de succesul in scoala. Scopul pe termen lung al OvidiuRo este de a transforma educatia timpurie in politica publica prin extinderea programului la nivel national si finantarea sa din bani publici. Primul pas a fost facut in Cluj, unde Consiliul Judetean plateste costul tichetelor sociale pentru 100 de copii.

10 ani, un milion de kilometri, 15 mii de copii 10 ani, un milion de kilometri, 15 mii de copii 10 ani, un milion de kilometri, 15 mii de copii

| Aria geografica
    20 de comunitati sarace din 11 judete: Alba, Bacau, Brasov, Cluj, Constanta, Covasna, Dambovita, Dolj, Mures, Sibiu, Vaslui

| Rezumat
    Viitorul Romaniei depinde de ridicarea nivelului educational al celor mai saraci locuitori. Daca patura de jos a societatii nu devine, in timp, o patura de mijloc, rata somajului va fi din ce in ce mai mare si veniturile din impozite sau contributiile la fondul de pensii din ce in ce mai mici. Acest lucru afecteaza intreaga societate. Asociatia OvidiuRo (OvR) si Rompetrol cred ca educatia celor mai saraci copii este esentiala pentru evolutia tarii si cresterea accesului la locuri de munca. O forta de munca educata este vitala pentru viitorul economic al tarii. De aceea, de 10 ani investesc impreuna in programe de integrare scolara a copiilor dezavantajati. Rompetrol a fost primul Investitor Major al programelor OvidiuRo (2004) si a asigurat transportul echipelor de proiect in toata tara, o contributie esentiala pentru cei 15000 de copii sprijiniti in acesti ani. Fara a se putea deplasa cu lejeritate in cele mai izolate colturi ale tarii, programele asociatiei nu ar fi luat amploare si OvidiuRo nu ar fi avut resursele pentru a contura metodologia programului Fiecare Copil in Gradinita (FCG) care a reusit sa creasca prezenta zilnica a copiilor saraci la gradinita de la o medie de 45% la 80-85%. Contributia Rompetrol a facut posibila parcurgerea a peste un milion de kilometri in toata tara, in special in sate izolate. Astfel, echipa OvidiuRo s-a asigurat ca metodologia de lucru a fost respectata si a putut furniza date importante care sa sustina necesitatea transformarii FCG in politica publica, scopul pe termen lung al asociatiei, pe care Rompetrol il sustine cunoscand eficienta programului si rezultatele sale in timp.

| Date beneficiari
    Parintii au obligatia sa vina la "Ziua Parintilor" o data pe luna, coordonatorii tin legatura cu OvR, profesorii lucreaza cu copiii, inspectorii scolari normeaza posturi noi cand este nevoie, primarul si consiliul local aproba fonduri pentru haine si incaltaminte si solutioneaza probleme cand este cazul si aloca fonduri suplimentare pentru diverse solutii. De exemplu, in Gura Sutii, unde OvR a mobilizat sponsori pentru a finaliza constructia unei noi gradinite, primaria a alocat fonduri pentru materiale de constructie. In alta comunitate, unde in gradinita nu erau locuri pentru toti copiii adusi de proiect, s-a amenajat o clasa intr-un alt sat si primaria a alocat fonduri pentru carburant si a platit salariul unui sofer care sa-i duca si sa-i aduca pe copii la gradinita.

| Rezultatele proiectului
    In 10 ani de activitate au fost sprijiniti 15000 de copii pentru care au fost parcursi peste un milion de kilometri.
Pentru a intelege impactul programului FCG, iata rezultatele sale in anul scolar 2012-2013:
- 80% (1040) de copii din program au avut prezenta zilnica la gradinita
- 1300 de copii (3-5 ani) sunt mult mai bine pregatiti sa inceapa scoala primara cand implinesc 6 ani
- au fost angajati 6 asistenti de profesori si 3 mediatori sanitari
- 170 de copii (2-4 ani) si parintii lor au participat la sesiuni saptamanale de familiarizare cu mediul scolar Sotron Doi
- 200 de membri ai echipelor locale au lucrat pentru un scop comun-aducerea celor mai saraci copii la gradinita
- Profesorii cunosc mai bine parintii si lucreaza mai usor cu ei.
- 1500 de copii (3-14 ani) au participat la atelierele de vara care au avut ca tema principala sanatatea
- Consiliul Judetean Cluj a extins programul cu fonduri de la bugetul propriu si alte judete iau in considerare extinderea.
- Mentalitatea parintilor si a copiilor cu privire la frecventa la gradinita si scoala s-a schimbat treptat din „ocazional” in „zi de zi”
-1000 de parinti si-au adus copiii la gradinita zilnic
- Educatoarele si mediatorii scolari sunt mai pregatiti pentru a crea in gradinita un mediu prietenos de invatare.
- Profesorii cunosc mai bine parintii si lucreaza mai usor cu ei.
- S-au gasit solutii originale pentru a aduce copiii la gradinita: grupe de dupa-amiaza, amenajari de noi spatii, transport scolar.


| Argument
    Rompetrol construieste parteneriate pe termen lung cu organizatii ce obtin rezultate semnificative, precum OvR. Reprezentantii top managementului companiei au participat la intalnirile Consiliului Consultativ unde s-au discutat rezultatele asociatiei, provocarile din teren si strategia de dezvoltare. Reprezentantii Rompetrol au cunoscut si o parte dintre partenerii locali efectuand vizite in teren precum comunitatea din Castelu de ,,Ziua Portilor Deschise’’. Implicarea personala le ofera celor care iau deciziile de finantare o idee mai buna asupra necesitatii sprijinului lor. Evolutia programului, parteneriatele incheiate cu autoritatile locale si progresele inregistrate de OvR in demersul de a transforma Fiecare Copil in Gradinita in politica publica, au fost principalele motive pentru care Rompetrol si-a continuat angajamentul timp de zece ani. De aceea credem ca parteneriatul se califica in categoria Proiecte si Campanii de CSR.

| Bugetul proiectului (in RON)
    2350800

| Parteneri
    Rompetrol si Asociatia OvidiuRo, cat si Ministerul Educatiei, autoritatile locale din cele 20 de comunitati (primarii, gradinite, scoli), Consiliile Judetene, donatorii precum British Embassy si alti Investitorii Majori precum ProTv, Athenee Palace Hilton, BRD Societe Generale, Carrefour Romania si Fundatia Carrefour Franta, GlaxoSmithKline, Porsche, GDF Suez, Raiffeissen Bank, parteneri in-kind precum KPMG sau Rcs-Rds si parteneri media – ProTv, TVR, Zenith Media, Cocor Media Channel, Saatchi&Saatchi, Cinema City, reviste si ziare (ex:Tango, Viva, The One, Romania Libera, Catavencii, Forbes, Business Review) site-urile MediaPro si alte publicatii online, ProFm, Radio Romania si mass-media locale

| Website-ul proiectului
    www.ovid.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes