close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Debate in the Neighborhood



| Organizator:
    Asociatia Romana de Dezbateri, Oratorie si Retorica
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    Clubul de Educatie Alternativa coordonat de partenerii de la Policy Center ofera activitati de after school, sportive, artistice (teatru, dans, arte plastice), care s-au dovedit foarte utile in a-i tine pe copii aproape de club (si departe de pericolele din strada) si a le dezvolta abilitati variate. Tinand cont de experienta educationala formala limitata, insa, si a unui mediu care este recunoscut ca fiind unul riscant si lipsit de modele/motivatie, copiii din Ferentari au un nivel modest de comunicare scrisa si orala, exprimare in public, sustinere a unor idei si proiecte sau lucru in echipa. Tinand cont ca aceste abilitati le sunt necesare atat la scoala cat si in viitor, proiectul Debate in the Neighborhood realizat in parteneriat ARDOR/Policy isi propune sa se concentreze pe aceste minusuri in educatia copiilor din aceste trei scoli.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este de contribui la educatia copiilor din Ferentari prin metode informale care le permit sa-si imbunatateasca abilitatile generale de comunicare. Obiectivele au in vedere imbunatatirea abilitatilor de comunicare orala, capcitatea de sustinere coerenta a unor idei, abilitati de prezentare, inclusiv in fata unei audiente, incurajarea lucrului in echipa si a asumarii de responsabilitati in cadrul grupului.

Debate in the Neighborhood Debate in the Neighborhood Debate in the Neighborhood

| Aria geografica
    Bucuresti (cartierul Ferentari)

| Rezumat
    Debate in the Neighborhood Ferentari completeaza eforturile depuse de Policy Center for Roma and Minorities,prin Clubul de Educatia Alternativa, de a oferi sanse reale de educare, dezvoltare personala si socializare pentru copiii de 10-13 ani, intr-unul dintre cele mai problematice cartiere din Bucuresti. Activitatile sunt derulate cu aproximativ 60 de copii de la scolile 2, 136 si 148 din Ferentari. Nevoia esentiala in acest mediu este de a reduce pe cat posibil timpul pe care acesti copii il petrec pe strada, nesupravegheati sau in compania unor persoane care pot avea o influenta negativa asupra lor. Tinerii de aici sunt permanent in pericolul de a renunta la scoala datorita dificultatilor financiare sau unei atitudini defectuoase a parintilor, de a fi victime ale abuzului de substante sau activitatilor la limita infractionalitatii. In acest context, obiectivul principal e de a la oferi acestor copii sanse reale de a-si petrece timpul intr-o maniera benefica pentru ei, prin activitati care intaresc si completeaza educatia formala, de multa ori foarte modesta. In mod specific, proiectul isi propune sa dezvoltae abilitati precum comunicarea eficienta, dialogul non-violent, abilitati de prezentare si argumenatre, alaturi de incredere in sine, creativitatea si capacitatea de a lucru in echipa. Pentru a le insufla aceste abilitati, combinam in mod ingenios exercitiile de comunicare cu cele de street dance, care s-au dovedit a fi liantul acestui grup si care sunt terenul potrivit pentru a le dezvolta simtul artistic, o doza necesara de competitivitate, simtul responsabilitatii si disciplina. Rezultatele se vad atat in performantele lor cu dansul (exemple http://goo.gl/je5EK si http://goo.gl/oPAcz) cat si in imbunatatirea abilitatilor de comunicare (http://goo.gl/DiWUz)

| Date beneficiari
    

| Rezultatele proiectului
    Rezultatele sunt, in primul rand, din sfera crearii unei atmosfere de incredere si deschidere, care permite trainerilor sa propuna exercitii variate, uneori dificile pentru copii care nu s-au "antrenat" in activitati de comunicare, public speaking, argumentare, lucru in echipa pe teme de lucru mai complexe. In prelungirea acestui rezultat, sunt altele mai concrete, legate de modul in care, de la saptamana la saptamana, copiii inteleg mai bine indicatiile legate de teme, sunt mai constiinciosi in a le pregati si prezenta convigator, inteleg ca echipa lucreaza impreuna pentru a se remarca, ca trebuie sa se incurajeze si sprijine reciproc. Recepteaza mai eficient feedback-ul si sunt capabili la randul lor sa evalueaza din ce in ce mai coerent prestatia colegilor in situatii diverse. In ceea ce priveste pregatirea de la street dance, ei evolueaza, desigur, in ritm diferit, insa se remarca prin perseverenta cu care exerseaza si la scoala si acasa. Scolile 2 si 136 au impreuna o grupa de performanta, care participa la un antrenament suplimentar, cu rezultate frumoase, reusind sa pregateasca in curs de cateva saptamani astfel de momente de dans: http://goo.gl/ZghsS si http://goo.gl/oPAcz). Tot in decurs de cateva intalniri copiii au reusit sa compuna un imn pentru dans, in care isi exprima daruirea pentru street dance (vezi attach). Inclusiv faptul ca vin in mod regulat la curs in fiecare dintre scoli reprezinta un indicator ca propunerea pe care o avem pentru ei este una care este importanta si valorizata. De asemenea, si parintii sunt implicati si receptivi la feedback&discutii.

| Argument
    Solutia educationala pe care am prezentat-o pe parcursul aplicatiei credem ca este originala datorita catorva caracteristici: ideea de baza de asociere a doua tipuri de activitati educationale diferite (dansul si vorbirea/comunicarea). De asemenea, proiectul se poate remarca prin gasirea unor legaturi de tip motivare/captare a atentiei intre cele doua componente. E important de remarcat felul in care adolescentii reactioneaza pozitiv la intalnirea cu tinerii dansatori inclusiv datorita faptului ca pentru ei, acestia sunt foarte celebri (apar la TV, sunt campioni, pot fi gasiti pe internet). Ideea aceasta a captarii unor resurse extra-scolare care sa aiba credibilitate si experienta in domenii care pe adolescenti ii pasioneaza poate fi replicata si pentru alte domenii (teatru, sport) si este deja aplicata in Clubul de educatie alternativa din Ferentari. De asemenea, poate fi considerat demn de remarcat sensibilizarea comunitatii locale scolare si de parinti in sensul acceptarii si venirii ca parteneri in acest acest demers educational (si aici experienta in comunitate a partenerilor nostri au fost esentiale). Sumarizand, este o idee ingenioasa care este pusa in aplicare avand parteneri cu credibilitate, intr-o comunitate in care adolescentii (ca in multe locuri din Romania) sunt dezavantajati, neavand un spatiu sigur de invatare si dezvoltare si nici sanse reale de a cunoaste si a se putea afirma.

| Bugetul proiectului (in RON)
    40795,00

| Parteneri
    Asociatia Romana de Dezbateri, Oratorie si Retorica, Policy Center for Roma and Minorities, Trouble Dance Studio

| Website-ul proiectului
    Pagina de Facebook - http://www.facebook.com/DIN.Ferentari?fref=ts





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes