close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Gift Matching Unicredit Bank pentru HOSPICE Casa Sperantei



| Organizator:
    HOSPICE Casa Sperantei
| Categorie:
    Proiecte si campanii de CSR
| Problema de fond
    Copiii cu boli incurabile, ca si famiile acestora, au nevoie de servicii de terapia durerii si consiliere psiho-emotionala, terapie ocupationala, consiliere duhovniceasca, suport social si program de educatie adaptat la nevoile fiecaruia. Identificarea acestor nevoi s-a facut prin intermediul echipei interdisciplinare si serviciului social al Hospice Casa Sperantei.
Terapia durerii presupune o medicatie si instrumentar si aparatura specifice, foarte eficiente, dar costisitoare. Numai o seringa automata care dozeaza morfina costa 5000 lei.
Acest proiect a fost prezentat in fata unei comisii Unicredit de catre un Manager de proiect (angajat al Unicredit Bank, amabasador al cauzei Stanislav Georgiev – CFO & Executive VP) si a fost acceptat, alaturi de alte 4 proiecte.


| Scopul proiectului
    HOSPICE intenţioneaza sa ofere copiilor cu boli incurabile, ingrijire socio-medicala, achiziţionarea de echipament si cresterea numarului de consultaţii la domiciliu. Beneficiarii proiectului sunt copiii si familiile lor, aflati în grija echipei de pediatrie. Numarul beneficiarilor este 35 de copii, pacienti de o perioada de cel putin 2 luni.
Ambasadorul cauzei si-a propus sa stranga 10.000 de euro + 100% gift matching din partea Fundatiei Unicredit


Gift Matching Unicredit Bank pentru HOSPICE Casa Sperantei Gift Matching Unicredit Bank pentru HOSPICE Casa Sperantei Gift Matching Unicredit Bank pentru HOSPICE Casa Sperantei

| Aria geografica
    national

| Rezumat
    Programul Gift Matching este o invitatie la voluntariat si implicare civica, angajaţii sunt invitati pe termen scurt sa ajute acolo unde este nevoie si sa demonstreze spirit civic si solidaritate. Pe termen lung, dorinţa este aceea de a crea impreună o cultura a voluntariatului propunand astfel un exemplu puternic care sa fie urmat de cat mai multe persoane si companii.
Astfel, angajatii UniCredit Tiriac Bank pot deveni “ambasadori” ai acelor cauze ale comunitatii in care cred, pot propune si sutine proiecte ale unor organizaţii si asociatii active la nivel national intr-unul din domeniile: sanatate, educatie, asistenta sociala, cooperare internationala si implicare civica. In fiecare an, Fundaţia UniCredit vine sa completeze suma totala colectata de angajati.
Programul se desfasoara in Romania din 2005, iar numarul de cauze sprijinite a crescut in fiecare an, la fel ca si numarul angajatilor-donatori.
Ambasadorul cauzei a organizat o serie de evenimente, din arii diverse, care sa atraga cat mai multi colegi si in acelasi timp sa ii faca sensibili la nevoile copiilor cu boli incurabile si sa-i determine sa doneze. Fiind motivati astfel, angajatii parteneriaza cu compania in schimbarile de la nivelul comunitatii in care activeaza. Dintre activitati se remarca: ultramaraton nocturn, 177 km, Brasov – Bucuresti, Andrei Rosu, alergare sustinuta financiar de suporterii sai in contul Hospice, 70 km ultra-marathon Ploiesti-Bucuresti, Stanislav Georgiev, alergare sustinuta financiar de suporterii sai in contul Hospice.


| Date beneficiari
    Hospice Casa Sperantei s-a implicat in proiect prin promovarea evenimentelor pe canele de comunicare proprii, conferinta de presa la start in Brasov, asistenta pe parcursul alergarilor,chip-ul de alergare, furnizare energizante si tricouri Hospice, invitatie catre publicul larg sa se alature, totul pentru un stil de viata sanatos. In permanenta echipa Hospice s-a implicat in sustinerea programului, a participat activ in evenimentele gandite in proiect, a dat declaratii de presa, a pus in legatura alergatorii cu beneficiarii directi ai proiectului.
Angajatii Unicredit s-au implicat in organizarea fiecarei activitati, in participarea la unele din evenimentele proiectului, au donat obiecte care sa fie vandute, au facut prajituri de casa, si-au folosit propriile talente (gatit, alergat, cantat) in scopuri caritabile.


| Rezultatele proiectului
    Proiectul a reusit sa capteze atentia si implicarea atat a publicului intern din companie, cat si a stakeholderilor externi (media, cluburi sportive, donatori individuali), dar si publicul larg care a urmarit cu interes, in special la ultramaraton.
Mesajul perceput de comunitate in urma proiectului se refera la acceptarea unui stil de viata sanatos, implicarea in sprijinul persoanelor cu boli incurabile, in special copii. De asemenea, compania este perceputa de clientii sai drept o companie responsabila, implicata activ in actiuni de voluntariat, actiune civica, care pe termen lung produce schimbari importante la nivel national. Ca efect al proiectului, angajatii au simtit: “I am proud of it. This gives me sense of purpose, satisfaction and energy to continue working for society. It was a hard work, challenge and fun.
We succeeded since we built a network, we were active and structured, we were innovative with a vast variety of fund raising events and initiatives – and finally succeeded.”
Cantitativ, proiectul a adus urmatoarele rezultate: 8 evenimente, 150 donatori din companie, peste 180 persoane beneficiare, reportaje pe Protv, KanalD, Europa Fm, televiziunile locale din Bv (RTT, MIX TV, TVS, Nova Tv), Adevarul, Buna Ziua Brasov, Monitorul Expres, si media online. Fondurile atrase au fost 48,172 lei( EUR 11,074) care prin matching au ajuns peste 86.000 de lei, iar in acest mod obiectivele propuse au fost depasite.


| Argument
    UniCredit Tiriac Bank abordeaza activitatile de CSR din perspectiva dezvoltarii durabile si sociale. Pe langa donatii si sponsorizari, se da valoare voluntariatului, acesta fiind un indicator al faptului ca angajatii impartasesc viziunea de CSR a bancii. Gift Matching este un program intern, ce creeaza valoare pe termen lung si contribuie la dezvoltarea durabila si implicarea sociala, dar si educatia spre a deprinde obiceiuri de viata active si sanatoasa, intr-o maniera care raspunde asteptarilor stakeholderilor. Proiectul a facut parte din editia 2011 a programului, alaturi de alte 4 proiecte ale unor organizatii non-profit. Pe termen lung, dorinta este aceea de a crea impreuna o cultura a voluntariatului propunând astfel un exemplu puternic care sa fie urmat de cat mai multe persoane si companii.

| Bugetul proiectului (in RON)
    800

| Parteneri
    RO Club Marathon, Fundatia Unicredit, Bibchip Romania, HOSPICE Casa Sperantei, UniCredit Tiriac Bank, UniCredit Leasing, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Business Integrated Solutions SCpA

| Website-ul proiectului
    www.hospice.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes