close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



manzmic.ro



| Organizator:
    Asociatia Miscarea pentru Actiune si Initiativa Europeana
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Efectele sociale ale artei și patrimoniului
Autorul Dick Stanley, spune că arta are funcția socială de a da oamenilor soluții de îmbunătăţire a înţelegerii lumii, a vieții, dobândire de nivele crescute de toleranță și acceptare față de cei din jur. Arta devine instrument de încurajare a incluziunii sociale, reducere a conflictelor sociale și a inegalităților.
Înclinația către consum cultural casnic, prin tehnologie
Din Barometrul de consum cultural (2017, INCFC) am aflat că în România consumul cultural casnic are cele mai mari valori și depinde de o infrastructură maleabilă, cu acces la tehnologie, iar gradul de dotare al gospodăriilor şi modul în care sunt folosite este în creștere. Tinerii români (18-24 ani), folosesc internetul în proporție de 93%, 25-29 ani: 83%, 30-39 ani: 81%. În aceste condiții, digitalul s-a dovedit metoda ideală.


| Scopul proiectului
    
Scopul este promovarea patrimoniului cultural, european și național, în rândul publicului tânăr din România, utilizarea artei în creșterea gradului de acceptare a diversității și în diminuarea lipsei de toleranță în rândul publicului vizat.

Obiective specifice:

- dezvoltare platformă digitală cu conținut original privind cultura și arta europeană (texte, foto, video)
- minim 20 de materiale scrise (editoriale, interviuri însoțite de conținut foto, grafică, ilustrație, animație)
- 6 video-uri (docu-interviuri cu artiști români)
- comunicare (a asigurat continuitatea și succesul proiectului)


manzmic.ro manzmic.ro manzmic.ro

| Aria geografica
     Proiectul se adresează publicului tânăr din România și diaspora (prin mediile digitale).

| Rezumat
    mânz mic promovează, în rândul publicului tânăr din România, componente care țin de patrimoniul cultural (național și european, clasic și contemporan) și de arta contemporană, prin dezvoltarea unei platforme digitale cu conținut artistic și educativ original (editorial, foto, video și grafică), cu scopul de a le stârni tinerilor din România apetitul pentru consum cultural.

Proiectul abordează atât artiștii tineri, debutanți, și formele de artă pe care le practică, ideea de artă ca meserie sustenabilă, cât și arta veche, din alte vremuri, care este, de multe ori, uitată sau mai greu de descifrat.

Pentru că actul artistic îmbracă forme atât de variate, proiectul avea nevoie de un curator care să le adune pe toate sub aceeași umbrelă, să le sorteze, demonteze și analizeze, iar apoi să le realcătuiască și înfățișeze într-o lumină proaspătă. Mânzul mic s-a dovedit a fi cel mai calificat pentru această slujbă.

Ideea de mânz pe post de curator și editorialist a răsărit dintr-o necesitate de a încuraja consumul cultural al tinerilor din România, care au o apetență sporită de recepționare a mesajelor primite în interacțiune cu noile tehnologii, mediile digitale, personaje fictive digitalizate. Totodată, mânzul, murgul sau calul este un element regăsit într-o varietate de culturi europene și internaționale. Astfel, devine un simbol care conectează diversitatea culturilor și a formelor de artă.

Prin metodele folosite și temele lansate, proiectul contribuie la îndeplinirea unui obiectiv social extrem de relevant pentru societatea contemporană: acceptarea diversității și minimalizarea lipsei de toleranță în rândul audienței. Produsele au parte de o promovare eficientă, adaptată nevoilor și preferințelor publicului său, iar rezultatele sunt foarte bune, cantitativ și calitativ.


| Date beneficiari
    - 8 artiști contemporani au beneficiat de vizibilitate prin intervenția în materialele video și peste 20 de artiști au avut parte de vizibilitate în partea editorială - peste 3000 de vizitatori unici ai website-ului în prima lună de la lansare - peste 850.000 de persoane care au fost informate despre existența, scopul, obiectivele și resursele puse la dispoziție de proiect, prin paginile de social media ale proiectului și ale partenerilor - 91,400 de utilizatori unici care au vizionat filmele în prima lună pe YouTube

| Date beneficiari
    - Publicul larg, informat prin intermediul mass media și a partenerilor, inclusiv prin parteneriate media - Elevi de liceu și studenți ai universităților din domeniile relevante - Profesori și formatori informați despre existența platformei de educație alternativă privind patrimoniul cultural, național și european

| Activitati
    Activități:
1. Creare identitate de brand (iulie 2018)
-Definitivare concept (iulie 2018)
-Design logo (iulie 2018)
2. Web development (iulie-august 2018)
-Achiziție domeniu și servicii hosting (iulie 2018)
-Definire structură platformă digitală (iulie 2018)
-Creare conținut grafic pentru platformă (iulie-august 2018)
-Dezvoltare platformă (august 2018)
3. Elaborare conținut editorial (iulie-noiembrie 2018)
-Selecție subiecte abordate editorial (iulie 2018)
-Elaborare conținut editorial (iulie-noiembrie 2018)
4. Dezvoltare conținut video (iulie - noiembrie 2018)
-Pre-productie (iulie 2018)
-Producție (iulie – noiembrie 2018)
5. Promovarea proiectului (august - noiembrie 2018)
-Strategie și plan comunicare (august 2018)
-Campanie de comunicare și promovare a platformei și a conținutului (august-noiembrie 2018)
6. Management și evaluare (iulie - noiembrie 2018)
Metoda principală - stimularea apetitului tinerilor față de patrimoniu prin instrumente digitale adaptate la nevoile și preferințele lor de consum.
Metodă secundară - alegerea neobișnuită de a prezenta conținutul printr-un actor fictiv, personificat, cu caracteristici distincte, reliefate prin stilul editorial și artistic și prezentate în pagina dedicată poveștii proiectului.
Pe lângă accesul la informație sintetizată și decodată după nevoile și preferințele lor, tinerii testează experiența de învățare printr-o metodă alternativă, relaxantă, plăcută și amuzantă, contribuind inclusiv la promovare, prin activarea publicul


| Rezultatele proiectului
    Un obiectiv al proiectului a fost intersectarea comunităților de fani din diferite zone culturale. Cu ajutorul artiștilor selectați, în 5 luni de la lansarea proiectului, am reușit să îl îndeplinim și să atingem un reach considerabil: 5000 de vizitatori unici pe website, în 7897 sesiuni și 22.582 de vizualizări de pagini, peste 198,900 vizualizări a celor 6 materiale video și 4972 fani în YouTube, 957 în Facebook și 463 în Instagram.

Feedback-ul la adresa proiectului și produselor sale este unul foarte bun. Materialele publicate au stârnit reacții pozitive și au dat naștere la dezbateri pe temele culturale și sociale propuse între utilizatorii canalelor de social media ale proiectului. Cea mai aprinsă, dar și pertinentă discuție a pornit de la menționarea rromilor meșteșugari în primul episod din seria celor 6 micro-filme documentare.

Dat fiind că am reușit să închegăm o adevărată comunitate în jurul mânzului mic, ne propunem să continuăm dezvoltarea acestuia, a temelor și instrumentelor pe care le abordează în măsura în care ne permit resursele. Am primit o serie de solicitări de colaborare pe partea editorială și de interviuri scrise pe care am început să le onorăm.

După succesul materialelor video și feedback-ul foarte bun primit din partea utilizatorilor, inclusiv încurajări pentru noi episoade, căutăm modalități pentru continuarea seriei de mini-filme educative care joacă și un rol de cârlige care atrag publicul către produsele editoriale ale proiectului.



| Bugetul
    89623

| Parteneri
    • Administrația Fondului Cultural Național • Asociația Culturală Citatepedia • Asociația Postmodernism Museum • Cărturești • Dilema Veche • Igloo • Modernism • Zeppelin

| Website proiect
    www.manzmiic.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes