close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Opriti bullying-ul sau desfiintati recreatiile



| Organizator:
    Salvati Copiii Romania
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Conform primului studiu national dedicat bullying-ului: 1 din 4 copii era umilit in mod repetat la scoala, in fata colegilor; 1 din 6 copii era batut in mod repetat; 1 din 5 copii umilea in mod repetat un alt copil la scoala; 73% dintre copii afirmau ca au fost martorii unei situaţii de bullying in mediul scolar.
De ce o campanie despre bullying? Diferit de alte forme de violenta intre copii, bullying-ul ascunde comportamente variate, stabile in timp, ascunse de adulti, ce continua in absenta unor masuri specifice de interventie; este un factor de risc major pentru sanatatea si protectia copiilor, care prin caracteristicile sale (dezechilibru de putere, regularitate, intentia de a provoca suferinta, prezenta intr-un mediu pe care copilul nu il poate evita, cum este scoala), devine greu de gestionat doar de catre un copii.


| Scopul proiectului
    Obiective: constientizarea nivelului crescut de manifestare a comportamentelor de bullying intre copii si a consecintelor negative pe care bulluing-ul il are asupra sanatatii si dezvoltarii acestora; constientizarea nevoii de interventie integrata scoala – familie, cadru didactic – copil – parinte, pentru gestionarea corecta si sanatoasa a comportamentelor de bullying; creşterea capacitaţii de raspuns a şcolilor in situaţii de bullying intre elevi; promovarea unor metode pozitive de educare socio-emotionala a copiilor, in spiritul valorilor de toleranta, respect, incluziune si curaj;


Opriti bullying-ul sau desfiintati recreatiile Opriti bullying-ul sau desfiintati recreatiile Opriti bullying-ul sau desfiintati recreatiile

| Aria geografica
    Campania s-a derulat cu precadere in mediul online si a beneficiat de acoperie nationala. Evenimentul de lansare a campaniei s-a desfasurat in Bucuresti.

| Rezumat
    

| Date beneficiari
    Grupuri tinta: 1200 de elevi, beneficiari ai workshopurilor, in scoli si licee; parinti constientizati cu privire la efectele bullying-ului asupra copiilor si educati in vederea recunoasterii timpurii a semnelor acestuia; cadre didactice constientizate asupra nevoii de interventie rapida si complexa in situatiile de bullying, care sa ia in calcul si grupul de martori, nu doar victima si agresorul; publicul general, atins prin continutul generat in media online – contul de FB, site precum și articolele media generate urmare a conferintei de presa și postarile elaborate de catre cei 30 de influnceri implicati in derularea campaniei. Un beneficiar indirect este Ministerul Educatiei, care a acceptat invitatia initierii unui grup de lucru pentru revizuirea strategiei nationale cu privire la combaterea violentei impotriva copiiilor.


| Date beneficiari
    

| Activitati
    Inca din titlu campania a fost construita astfel incat sa traga un puternic semnal de alarma cu orivire la impactul negativ al bullying-ului asupra copiilor. Asimilat copilarie, bullying-ul este considerat de foarte multi adulti ca “facand parte din viata”, ca “strategie de supravietuire in jungla sociala” in care fiecare copil este nevoit sa se adapteze sau sa renunte.
De ce am ales tocmai recreatiile scolare si mesajul-teaser atat de puternic, vizand absurdul, referitor la desfiintarea acestora. Ce este recreația? Intervalul apropierii, al socializării, al relaxării după o oră grea de curs, intervalul râsului, zbenguielii și prieteniei. Dar pentru 1 din 4 copii, care e umilit în mod repetat în recreație, în fața colegilor, evident, pauza se transformă în altceva - intervalul fricii, al izolării și al plânsului. Sunt 10 minute de umilință care, repetate zi de zi, pot duce la depresie, traume greu de vindecat și, în cazuri extreme, suicid. Sunt 10 minute ori 5, adică 50 de minute zilnic de “Grasule!”, “Balenă!”, “Ratato!”, “Tocilar obosit!”, “Aragaz cu 4 ochi!”, “Iar te-mbraci de la solduri!”, “Nimeni nu te place!”, “Penalo!”, “Ciudatule!”, “Jegoaso!” și asta ca să ne rezumăm doar la bullying-ul verbal.
Mesajele cheie ale campaniei: intr-o situatie de bullying, toti copiii sunt victime; bullying-ul nu este o joaca de copii, nici strategie de supravietuire; nu este nevoie de curaj sa faci bullying. Este nevoie de curaj ca sa opresti bullying-ul; bullying-ul nu este despre copii rai, nici despre copii slabi. Este despre relatii lipsite de grija, toleranta, respect si empatie; este esential ca scoala sa devina un mediu sigur, cu instrumente eficiente prin care sa putem garanta ca toti copiii au sanse egale si se dezvolte armonios.
Acestea au fost transmise catre grupurile tinta astfel: implicarea in campaniei a 30 de media infleunceri care au postat regulat in social media continut menit sa faciliteze atingerea obiectivelor de campanie; elaaborarea de clipuri de campanie inspirate din situatiile pe care copiii le traiesc zi de zi; construire de site si cont de FB dedicat, cu content variat - scris, video, pe teme diverse din jurul subiectului bullying. In offline, s-au desfasura workshopuri educationale cu peste 1200 de elevi, precum si intalniri-dezbatere cu influencerii din social media, pentru a le creste nivelul de constientizare in raport cu acest fenomen.
http://desfiintatirecreatiile.ro/
https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/


| Rezultatele proiectului
    Cateva dintre rezultatetele campaniei:
Urmare a conferintei de presa, campania a fost reflectata in 13 stiri TV, 9 reportaje radio, 161 articole online. Cei 30 de influenceri implicati in campnaie au generat 100 de postari in social media, 16 postari originale pe blogguri.
Contul de FB a inregistrat 1693 Likes si 1857 Followers. Cele opt episoade educationale disponibile pe contul de FB (https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/videos/153803925249983/ , https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/videos/155733288390380/ , https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/videos/157575284872847/ , https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/videos/161030864527289/ , https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/videos/162309347732774/ , https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/videos/164394500857592/ , https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/videos/175303016433407/ , https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/videos/177210726242636/ ) au atins un maximum de 223.161 Reach si 65.000 vizionari (chiar primul episod, ce clarifica continutul conceptului de bullying).
Peste 1200 de copii au beneficiat de workshop-uri de constientizare cu privire la consecintele negative ale bullying-ului si peste 60 de scoli la nivel national au solicitat formarea cadrelor didactice in managementul acestui comportament, ca parte a programelor de formare profesionala derulate de Salvati Copiii. In acest moment, colaboram cu autoritatile pentru imbunatatirea documentelor strategice care reglementeaza activitatile educationale astfel incat scoala sa devina un mediu sigur si propice pentru educarea si dezvoltarea tuturor copiilor. Ne propunem analiza si revizuirea: Strategiei nationale pentru combaterea si eliminarea violentei in scoli, Regulamentului-cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, Statutului elevului, care nu doar ca nu contin referinte specifice la bullying ca o forma speciala si cu risc ridicat de violenta in randul copiilor, dar inca promoveaza o viziune limitata asupra violentei intre copii, ce face putin probabila o abordare complexa a fenomenului, dincolo de sanctiuni si masuri disciplionare, cu analiza intregului climat educational si a dinamicii de grup in care apare de obicei bullyingul. Toate aceste masuri au ca obiectiv cresterea capacitatii de raspuns a scolilor in situatii de bullying.


| Bugetul
    10.000 - 25.000 Euro

| Parteneri
    Cu un an in urma, Salvati Copiii lansa primul studiu national dedicat fenomenului de bullying din Romania. Statisticile erau mai mult decat ingrijoratoare: 1 din 4 copii era umilit in mod repetat la scoala, in fata colegilor; 1 din 6 copii era batut in mod repetat; 1 din 5 copii umilea in mod repetat un alt copil la scoala; 73% dintre copii afirmau ca au fost martorii unei situaţii de bullying in mediul scolar. In noiembrie 2017 am lansat campania ”Opriti bullying-ul sau desfiintati recreatiile!” – o campanie nationala ce urmareste sa constientizeze, sa genereze o schimbare de atitudine si astfel sa previna comportamentele de bullying intre copii, in mediul scolar. De ce sa desfiintam recreatiile? Recreatia este intervalul apropierii, al socializarii, al relaxarii dupa o ora grea de curs. Altfel spus, intervalul rasului, zbenguielii si prieteniei. Dar pentru 1 din 4 copii, care e umilit in mod repetat in recreatie, in fata colegilor, evident, pauza se transforma in altceva - intervalul fricii, al izolarii si al plansului. Desfiintarea recreatiilor e alternativa absurda la problema bullying-ului. Ea ar putea, intr-un mod absurd, sa inlature umilinta si abuzul fizic si emotional pe care le suporta victimele bullying-ului.
Strategia si rezultate: cont Facebook https://www.facebook.com/desfiintatirecreatiile/ ; 4 spoturi video inspirate din realitatile traite de copii in scoala; 30 de bloggeri si vloggeri ce ne-au fost alaturi pentru a duce mesajul mai departe; dezbateri directe cu 1200 de elevi in scoli si licee la nivel national; site http://desfiintatirecreatiile.ro/ ; workshop-uri educationale cu bloggeri din zona de educatie si parenting; conferinta de presa; peste 300 de articole print, online, TV, radio.


| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes