close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Tabara de leadership pentru profesori si instructori de dezbateri (editia a II-a, 2017)



| Organizator:
    Asociatia Romana de Dezbateri, Oratorie si Retorica
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    In contextul in care viteza cu care activitatile se succed creste si antrenamentul pentru gandirea critica nu se educa inca, fenomene ca alternative facts si fake news cunosc o ascensiune ingrijoratoare. De aceea dezvoltam proiecte care sa stimuleze tinerii sa gandeasca independent, fiindca aceasta este abilitatea ce va putea sa influenteze calitatea alegerilor pe care, ca viitori adulti, le vor face. Specific in cazul "Taberei de leadership", ne-am concentrat pe capacitatea cadrelor didactice de a fi multiplicatori de bune practici si pe nevoia lor de a deveni mai pregatiti pentru cerintele clasei moderne. Astfel, am reusit sa adresam ambele nevoi, oferind instrumentele de care beneficiarii directi au nevoie pentru a-i apropia pe elevi si a-i stimula sa deprinda abilitati vitale pentru functionarea in societatea din care vor face parte.

| Scopul proiectului
    Scopul: generarea de entuziasm in randul beneficiarilor si echiparea lor cu cunostinte de baza pentru aplicarea in practica a tehnicilor de educatie deliberativa prin: 1. integrarea la clasa de lectii in care se folosesc dezbaterile; 2. propunerea optionalului “Dezbatere, Oratorie si Retorica” catre scolile lor; 3. deschiderea unui club de dezbateri in scoala in care predau. Obiectivele specifice au fost: 3 cluburi noi de dezbateri deschise pana la finalul anului 2017 si 60% din toti participantii la tabara sa foloseasca dezbaterile la clasa de cel putin 1 data pana in decembrie 2017.

Tabara de leadership pentru profesori si instructori de dezbateri (editia a II-a, 2017) Tabara de leadership pentru profesori si instructori de dezbateri (editia a II-a, 2017) Tabara de leadership pentru profesori si instructori de dezbateri (editia a II-a, 2017)

| Aria geografica
    33 judete: Bucuresti, Prahova, Galati, Iasi, Arges, Ilfov, Sibiu, Vaslui, Alba, Bacau, Brasov, Buzau, Harghita, Olt, Salaj, Cluj, Dambovita, Ialomita, Oradea, Satu-Mare, Suceava, Timis, Botosani, Caras Severin, Constanta, Dolj, Mehedinti, Mures, Teleorman, Valcea, Vrancea, Gorj, Hunedoara

| Rezumat
    Ideea proiectului s-a nascut din realizarea ca abilitati precum capacitatea de gandire independenta si critica, exprimarea opiniei si comunicarea eficienta sunt esentiale pentru viitorii cetateni, insa sunt putin stimulate azi in sistemul de educatie formal. Stiam ca multe lectii se bazeaza inca pe formula predare-memorare-recitare si ca debate-ul este una dintre cele mai transformationale metode pedagogice, avand exemple adunate in 20 de ani de activitate cu aceasta metoda. De aceea in 2016 ne-am hotarat sa organizam o tabara de instruire in metoda pedagogiei deliberative pentru 100 de profesori din toata tara. Rezultatele ei au fost imbucuratoare, asa incat in 2017 am organizat o a doua editie in cadrul careia am adus imbunatatiri programei, am diversificat plaja de traineri si am monitorizat mai atent impactul post-eveniment asupra beneficiarilor. Prin trainingurile din cadrul Taberei dar si prin sprijinul oferit participantilor in perioada de implementarea ulterioara am reusit sa obtinem rezultate cu 100% pana la 200% mai bune decat anticipat pe toate cele 3 linii urmarite de proiect: integrarea la clasa a lectiilor in care sunt folosite dezbaterile, propunerea optionalului „Dezbateri, Oratorie si Retorica” in scoala si deschiderea de cluburi noi de dezbateri sau continuarea celor existente. Astfel ca, desi impactul a fost masurat doar in masura de 79% (din cei 98 de participanti am avut acces la rezultatele a doar 77 dintre ei), in urma celor 5 zile de formare, proiectul a dat nastere la 7 noi cluburi de debate si 75 de profesori care au aplicat metoda in cel putin 633 de lectii. Deci, daca profesorii respondenti din program au acces la 527 de clase, o estimare conservatoare (25 elevi/clasa) ne arata ca 13175 elevi au beneficiat de tehnici deliberative de predare.

| Date beneficiari
    Beneficiarii directi sunt cele 98 de cadre didactice din 33 de judete diferite care predau 25 de materii diferite (predominant socio-umane dar si stiinte) care au participat la Tabara (2 inscrisi s-au retras in ultimul moment si nu au putut fi inlocuiti).

| Date beneficiari
    Beneficiarii indirecti sunt toti elevii pe care aceste cadre didactice le au: -la ore -in cadrul cursului optional “Dezbateri, Oratorie si Retorica” -in clubul de dezbateri pe care profesorii le coordoneaza. Doar profesorii care au raspuns la chestionarul nostru de impact (77) au acces la 527 => (la o estimare conservatoare de 25 elevi per clasa) ca 13175 elevi au beneficiat de tehnici deliberative de predare. Acestora li se adauga toti elevii din cluburile de debate ale profesorilor => inca 531 de elevi.

| Activitati
    A.Selectia aplicantilor. In baza experientei lor in dezbateri si avand drept criteriu suplimentar o distributie cat mai uniforma dpdv geografic au fost selectate 50 de cadre didactice cu experienta si 50 fara (dintre care s-au retras 2)
B.Activitati de ajustare a programei conform cu pregatirea celor selectati
C.Alegerea trainerilor si activitati de coaching pentru alinierea lor cu nevoile cursantilor. In timpul Taberei (5 zile):
D.1 teambuilding
E.20 de ore de curs personalizat: fiecare grupa a lucrat in sesiuni de 90 min in cadrul carora formatorul le-a antrenat abilitati generale de debate. In doua dintre sesiuni, fiecare grupa a beneficiat de prezenta unui alt trainer care a tinut un curs de metode deliberative adaptate materiilor participantilor. Grupa cu nivelul cel mai avansat a beneficiat de 4 formatori diferiti care au lucrat abilitati conexe dezbaterilor:leadership situational si coaching
F.Sesiuni de discutii deschise cu 2 invitati: Valentin Voinescu fost debater, actual partener la Casa de Avocatura NNDKP si Daniela Visoianu, presedinte al Coalitiei pentru Educatie
G.Oportunitati de socializare pentru a stimula crearea unei retele
H.Post eveniment participantii au beneficiat de toate resursele create si folosite in cadrul atelierelor, dar si de acelea create de ARDOR anterior
I.Directorul nostru de training a fost la dispozitia lor cu sfaturi pentru o implementare cat mai eficienta
J.Pentru masurarea impactului am creat un formular online tip chestionar


| Rezultatele proiectului
    Dincolo de cresterea numarului de cluburi de debate si de capacitatea cadrelor didactice de a fi multiplicatori, dovedita de acest proiect, ne-am bucurat sa probam si eficienta metodelor in a-i face pe beneficiarii indirecti mai interesati de orele de curs si in a facilita discutii, altfel complicate, intre cele doua grupuri. Ceea ce ne face sa ne dorim sa continuam proiectul este faptul ca participantii la Tabara au impartasit cu noi situatii precum: „La intrebarea "Daca putea fi evitata criza in Europa?" s-au prezentat argumente pro si contra, apoi un juriu format din 5 elevi a apreciat ca fiind convingatoare argumentarea cum ca aceasta criza economica din 2008 nu putea fi evitata. Elevii au fost activi, au cautat informatii, au argumentat, au combatut, au fost captivati de acest subiect tocmai datorita modului de abordare.” sau „La clasa a XII-a, am discutat cu ei nivelul la care se afla si la care vor ajunge pregatindu-se, cat de periculos este sa regresezi daca nu-ti dozezi energia.”. Nu in ultimul rand, Tabara reprezinta prilejul a aduce laolalta oamenii din intreaga tara care contribuie la stimularea dezbaterilor. Profesorii sunt resursa cea mai importanta pe o avem momentan si, prin intermediul acestui eveniment, am reusit, dincolo de coordonata de formare, sa le oferim participantilor un prilej de reflectie asupra diferentei pozitive pe care o fac prin munca pe care o depun. Entuziasmul aratat de catre ei este rezultatul cel mai graitor, acela care ne intareste increderea ca schimbarea modului de predare este benefic atat pentru profesori cat si pentru elevi.

| Bugetul
    79875

| Parteneri
    LIDL Romania, Romanian-American Foundation, Ciclaton, Asociatia pentru Relatii Comunitare, Universitatea Romano-Americana

| Website proiect
    http://ardor.org.ro/events-page/tabara-de-leadership-pentru-instructori-si-profesori-de-dezbateri-2/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes