close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Educatia incepe in cartier



| Organizator:
    Asociatia Arte dell'Anima
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    COPII RAI este un spectacol de teatru educational ce are ca tema violenta in scoala Relatia abuziva profesor-elev, perpetuarea modelului „pedepsei”, ca metoda de educatie, problema parinților neatenti, problema bullying-ului, a asocierii procesului educațional cu suferinta si rusinea, problema copilului de nivel slab care ajunge sa fie anihilat de un sistem în care doar „eroii” contează, sunt teme prezente în spectacol. Necesitatea realizarii proiectului Educatia incepe in cartier este justificată de situatia actuala din sistemul educational romanesc in ceea ce priveste violenta in scoli, precum si in afara ei, dar si de necesitatea educarii si informarii categoriilor de public vizate în privința riscurilor și consecintelor violentei.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost constientizarea fenomenului violentei in scoala, in toate formele ei printr-un proiect ce potenteaza valoarea educativa a teatrului.
Obiective:
1. Constientizarea fenomenului violentei sub toate formele sale si implicarea publicului din medii defavorizate si institutionalizate;
2. Crearea unei perceptii asupra teatrului ca arta integratoare, ce are potential educativ si de impact social, atat in randul comunitatii de artisti, cat si in randul publicului.


Educatia incepe in cartier Educatia incepe in cartier Educatia incepe in cartier

| Aria geografica
    Bucuresti - sectorul 4

| Rezumat
    „Educația începe în cartier” reprezintă un proiect de teatru social ce include o serie de reprezentații pentru comunitate și pentru elevi din instituții de învățământ din sectorul 4, București, ale spectacolului Copii răi, de Mihaela Michailov, în regia Geaninei Herghelegiu. Reprezentațiile au avut loc în datele de 18, 25, 26, 27 septembrie, 2 și 3 octombrie. Intrarea la spectacol a fost gratuită. Reprezentațiile au fost urmate de dezbateri pe tema violenței în școală, susținute de conf. univ. dr. Ana-Maria Nistor și discuții libere cu echipa artistică, elevii, profesorii, părinții și toate persoanele prezente. Participanții la spectacol au primit chestionare, pe trei categorii: copii, părinți, profesori, pe care le-au completat înainte de începerea spectacolului. În urma discuțiilor, publicul prezent a dat dovadă de receptivitate în recepționarea mesajului și a fragilității cu care se ajunge la un fenomen atât de violent. La fiecare reprezentație, sala a avut minim 80 de locuri ocupate, publicul fiind ales din cadrul instituțiilor de învățământ din sectorul 4 și nu numai. Instituțiile de învățământ au primit invitații în prealabil, mape de presă, urmând ca prezența să fie confirmată cu cel puțin 5 zile înainte cu PR-ul proiectului. Din cele peste 400 de chestionare completate, a rezultat că violența, sub toate formele sale, este un fenomen prezent în școală. După fiecare reprezentație, feed-back-ul primit a fost unul pozitiv, cu dorință de continuitate a proiectului. Unitățile de învățământ prezente la evenimente doresc să împărtășească experiența spectacolului și cu alți elevi, propunându-ne să organizăm spectacole în timpul săptămânii Școala Altfel.


| Date beneficiari
    - copii defavorizați cu vârsta de peste 12 ani din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București (aproximativ 100 copii) - elevi cu vârsta peste 12 ani din școlile din zona de desfășurare a proiectului – sector 4 (aproximativ 200 oameni) - profesori din școlile din sectorul 4 (minim 16) - membri ai comunității din sectorul 4 (copii peste 12 ani, părinți, etc) (aproximativ 200 oameni) - părinți ai elevilor (aproximativ 100) - bătrâni (aproximativ 100 de oameni) - publicul larg (aproximativ 2000 oameni)

| Date beneficiari
    - publicul larg care va fi informat despre derularea proiectului în toate etapele de desfășurare, prin intermediul mai multor canale de comunicare: comunicate de presă, cronici, materiale publicitare, interviuri radio și TV, site-uri, rețele de socializare, etc. - artişti şi operatori culturali care pot crea proiecte asemănătoare cu implicații socio-culturale; - publicul din cartierele bucureștene (unde se va derula proiectul), care nu are acces la o ofertă culturală foarte variată.

| Activitati
    Activitatile intreprinse
- 6 reprezentatii ale spectacolului Copii rai pentru: locuitori din sectorul 4, copii, tineri și persoane in varsta din cadrul Directiei Generale de Asistenta SocialA a Municipiului Bucuresti, elevi si profesori din cadrul institutiilor de invatamant din sectorul 4.
- 6 discutii cu artistii implicati in proiect, la finalul fiecarei reprezentatii;
- 6 dezbateri cu un teatrolog atingand teme precum valoarea educativă a artei si a teatrului si prevenirea violentei in scoli;
- distribuirea de chestionare adresate participantilor privind constientizarea fenomenului de violenta in scoli;
- analiza chestionarelor si formularea de concluzii pe baza acestora;
Proiectul a fost sustinut de activitati specifice de management, de publicitate si PR, precum si de monitorizare, evaluare si raportare.


| Rezultatele proiectului
    Crearea unei perceptii asupra teatrului ca arta integratoare, ce are potential educativ si de impact social, atat in randul comunitatii de artisti, cat si in randul publicului. Discutiile ulterioare reprezentatiilor au avut un rezultat pozitiv, tinerii au fost extrem de deschisi la dialog, impartasind din propriile lor experiențe de viata.
Constientizarea fenomenului violentei sub toate formele sale si implicarea publicului din medii defavorizate si institutionalizate. Scoala nu tine o legatura stransa cu familia in ceea ce priveste orarul elevilor, timpul acordat studiilor, timpul liber, relatia dintre elev si familie, sau dintre elev si scoala. Articolele de presa ante- si post-eveniment au subliniat aceasta necesitate.
Articolele din presa si aparitiile radio-tv sau din mediul on-line de dupa evenimentul cultural, pozitionează realizarea acestui indicator de impact pe o perspectivă mai indelungata, fiind un pas sigur, dar nu suficient pentru atingerea impactului scontat. Acesta poate contribui, prin sinergie, cu alte proiecte cu potential de extindere si reluare atat la nivel national (in scoli din zone in care violenta se manifesta la un nivel ridicat – de exemplu sectorul 5), cat si international (in universitati de arta si stiinte ale educatiei, prin programe de master centrate pe metode alternative si de integrare a teatrului ca metodă de educatie).


| Bugetul
    72875

| Parteneri
     Primaria Capitalei, ARCUB - Centrul Cultural al Municipiului Bucuresti, Centrul European Cultural si de Tineret pentru UNESCO 'Nicolae Balcescu', Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti.

| Website proiect
    https://www.facebook.com/educatiaincepeincartier/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes