close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Scoala mea toleranta



| Organizator:
    Fundatia Agentia de Dezvoltare Comunitara
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    În România, romii sunt judecați de cele mai multe ori pe baza stereotipurilor pe care le are majoritatea populației; aceste stereotipuri demonstrează lipsa de cunoaștere sau ignoranță în ceea ce privește istoria romilor în spațiul românesc. În programele școlare nu există lecții specifice despre romi, astfel imaginea pe care populația romă o are în România este creată în principal prin intermediul mijloacelor media și al altor canale care favorizează o imagine negativă. În același timp, profesorii nu promovează atitudinile anti-gypsiste, astfel discriminarea, discursul de ură și stereotipurile sunt recreate în școli. Acest proiect a vizat dezvoltarea unui mecanism de prevenire a atitudinilor și stereotipurilor anti-țigănești în mediul școlar - prin intermediul unui kit pedagogic, instruirea profesorilor și atelierelor pentru elevi.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost acela de a crește gradul de conștientizare pentru (1) profesori, (2) studenți, (3) părinți și (4) publicul larg, explicand stereotipurile despre minoritatea roma prin promovarea istoriei acesteia, pentru a contribui la o mai bună integrare socială a minoritatii rome in școli și, de asemenea, la nivel general, să promoveze diversitatea și toleranța și, de asemenea, să determine o schimbare a discursului general referitor la minoritatea romă.

Scoala mea toleranta Scoala mea toleranta Scoala mea toleranta

| Aria geografica
    Cele 41 judete si municipiul Bucuresti

| Rezumat
    ”Şcoala mea tolerantă” reprezintă o inițiativă prin care ne-am propus să explicăm stereotipurile sociale despre romi, prin promovarea istoriei și punând sub semnul întrebării ipotezele actuale referitoare la această minoritate etnică, fiind finanțat de Fundația “Remembrance, Responsibility and Future” din Berlin, Germania. În cadrul programului au fost organizate 5 sesiuni de formare în domeniile Robia Romilor în Țările Române și Holocaust, la care au participat 103 profesori de istorie de la nivel național. De asemenea, acestia au realizat activitati de diseminare:
1.Activitate de diseminare a informațiilor despre Robia Romilor în Țările Române și Holocaust în cadrul zilei metodice la care vor participa cel puțin 10 profesori de istorie de la nivel județean
2.Lecție de istorie la clasă privind Robia Romilor în Țările Române și/ sau Holocaust.
La începutul anului 2016, Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației au lansat un proces de schimbare a proiectelor de programe școlare pentru clasele V-VIII, iar draftul a fost disponibil pentru dezbaterea publică, conform Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3593 / 18.06.2014. Ca urmare a acestui proces, începând cu anul şcolar 2017-2018, Ministerul Educaţiei a agreat că studierea robiei romilor şi a Holocaustului, atât a romilor cât şi a evreilor, să devină obligatorie în cadrul curriculei de istorie a clasei a VIII-a. Suntem de părere că a venit timpul în care studierea realităților robiei înseamnă nu doar un act de cunoaștere a istoriei, extrem de necesară creării unui sentiment de valorizare etnică şi „stimă de sine”, ci mai ales o modalitate eficientă prin care putem găsi cele mai bune căi pentru a promova o incluziune socio-economică reală a romilor din România.


| Date beneficiari
    103 profesori de istorie

| Date beneficiari
    2144 elevi de liceu care au participat la lectiile care au avut ca si tematica Robia Romilor si Holocaustul Romilor;767 profesori de istorie care au fost informati cu privire la istoria romilor si materialele pe care le pot folosi la clasa pentru abordarea acestui subiect.

| Activitati
    La inceputul lunii octombrie 2016, a fost semnat un protocol de colaborare intre Ministerul Educatiei Nationale, Centrul National de Cultura a Romilor – Romano Kher (CNCR) si Fundatia Agentia de Dezvoltare Comunitara „Impreuna”. Scopul acestui protocol a fost de a dezvolta, in comun, un set de materiale educationale, sub forma de kit pedagogic, care sa sprijine formarea cadrelor didactice si informarea elevilor, parintilor si publicului larg, asupra realitatilor din perioada robiei romilor si a Holocaustului.
In urma activitatilor desfasurate, aproximativ 100 de profesori au participat la cursul cu tema Istoria Romilor – Robia romilor si Holocaust, iar alți 700 au fost informați cu privire la această tema. Prin intermediul acestor profesori, informații despre Robia romilor si Holocaust au ajuns la peste 2200 de elevi.
La începutul anului 2016, Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației au lansat un proces de schimbare a proiectelor de programe școlare pentru clasele V-VIII, iar draftul a fost disponibil pentru dezbaterea publică, conform Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3593 / 18.06.2014. Ca urmare a acestui proces, începând cu anul şcolar 2017-2018, Ministerul Educaţiei a agreat că studierea robiei romilor şi a Holocaustului, atât a romilor cât şi a evreilor, să devină obligatorie în cadrul curriculei de istorie a clasei a VIII-a.


| Rezultatele proiectului
    În ultimii ani, Fundația Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună” alături de alți parteneri a pus în practică o campanie majoră de advocacy pentru a introduce în curricula de Istorie elemente din istoria romilor.
La începutul anului 2016, Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației au lansat un proces de schimbare a proiectelor de programe școlare pentru clasele V-VIII, iar draftul a fost disponibil pentru dezbaterea publică, conform Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3593 / 18.06.2014. Ca urmare a acestui proces, începând cu anul şcolar 2017-2018, Ministerul Educaţiei a agreat că studierea robiei romilor şi a Holocaustului, atât a romilor cât şi a evreilor, să devină obligatorie în cadrul curriculei de istorie a clasei a VIII-a. Suntem de părere că a venit timpul în care studierea realităților robiei înseamnă nu doar un act de cunoaștere a istoriei, extrem de necesară creării unui sentiment de valorizare etnică şi „stimă de sine”, ci mai ales o modalitate eficientă prin care putem găsi cele mai bune căi pentru a promova o incluziune socio-economică reală a romilor din România.


| Bugetul
    211275

| Parteneri
    Ministerul Educatiei Nationale si Centrul National de Cultura a Romilor-Romano Kher

| Website proiect
    http://agentiaimpreuna.ro/?page_id=3199





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes