close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Sacosa de Panza 2010



| Organizator:
    ViitorPlus - asociatia pentru dezvoltare durabila
| Categorie:
    Dezvoltare economica si sociala
| Problema de fond
    Situatia Romaniei in privinta consumului de pungi de plastic este una ingrijoratoare: un roman foloseste in medie 250 de pungi de plastic, intr-un an, conform statisticilor Ministerului Mediului din 2008. Proiectul a aparut ca o necesitate de a da un exemplu si de a oferi o alternativa la aceasta situatie. De asemenea, un studiu realizat de GfK pentru a testa conceptul Sacosa de Panza pentru supermarketuri, a evidentiat dorinta cumparatorilor de a putea achizitiona o sacosa de panza ca sacosa de cumparaturi.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este de a oferi o alternativa ecologica pungilor de plastic, prin angajarea unor persoane aflate in dificultate, pentru producerea lor. Obiectivele pentru 2010 au fost: cresterea numarului de sacose vandute, lansarea unei campanii educationale, angajarea in atelierul Sacosa de Panza a 8 persoane aflate in dificultate, lansarea unui atelier de serigrafie pe textile.

Sacosa de Panza 2010 Sacosa de Panza 2010 Sacosa de Panza 2010

| Aria geografica
    Partea de productie are loc in Bucuresti. Partea de distributie acopera o arie mai extinsa, cuprinzand mai multe orase din tara: Constanta, Iasi, Targu-mures, Cluj, Chisinau si Bucuresti

| Rezumat
    Sacosa de Panza este un proiect ce urmareste sa ofere o alternativa ecologica la pungile plastic, creand un spatiu de productie unde sunt angajate persoane aflate in dificultate. Proiectul este o replica la folosirea excesiva a pungilor de plastic nebiodegradabile, care sunt utilizate in Romania in numar de 5 miliarde, conform Statisticilor Ministerului Mediului din 2008, fara a fi reciclate. Solutia propusa, crearea unei sacose din bumbac organic cu resurse locale, atrage oamenii in problemele de mediu si prin vanzarea sacoselor asigura un loc de munca persoanelor defavorizate. Ele au posibilitatea de a deprinde o meserie, de a dobandi experienta si de a intra mai usor pe piata muncii. Raspunzand unei situatii locale, de impact negativ asupra mediului, proiectul se autosustine din vanzarea sacoselor, reusind sa ofere locuri de munca unui numar cat mai mare de persoane aflate in dificultate sau cu dizabilitati fizice. In anul 2010, au fost produse 11.900 de sacose si au fost angajate 8 persoane aflate in dificultate. S-au folosit resurse locale (tesatura obtinuta in Romania, eticheta din hartie reciclata) si s-a urmarit ca in urma procesul de productie sa nu ramana resturi sau deseuri.

| Date beneficiari
    Angajatii din atelier au primit constant consiliere profesionala si psihologica. In acelasi timp, munca a lor a fost supravegheata de doamnele maistru, dobandind experienta si reusind sa respecte termenele limita, atunci cand comenzile au fost mari. Relatia cu beneficiarii indirecti a fost mentinuta prin diferite stiri in presa scrisa si online,aparitii TV si radio, prin intermediul paginii de facebook si al blogului, cat si prin pagina dedicata proiectului de pe site-ul ViitorPlus. Prin intermediul lor si al companiilor cliente, proiectul a fost promovat, iar feedback-ul primit a fost unul pozitiv.

| Rezultatele proiectului
    In anul 2010, au fost vandute 11.900 sacose din bumbac organic si iuta, ceea ce inseamna, daca consideram ca o sacosa elimina 3 pungi de plastic pe saptamana, timp de un an, indepartarea a 1.713.600 pungi de plastic. La productie s-au folosit resurse locale, cu resturi de productie 0 si materiale cat mai putin daunatoare mediului (vopsea pe baza de apa, eticheta din hartie reciclata). In cadrul atelierului, au fost angajate 8 persoane, care au deprins o meserie, au dobandit experienta, au beneficiat de consiliere sociala si orientare profesionala si au realizat un venit personal. In total, in aceasta perioada, au fost platite salarii si contributii la stat in valoare de 134.000 lei. Din punct de vedere educational, 20.000 de persoane au fost atinse de mesajul proiectului, prin diferite canale de comunicare( presa scrisa, presa online, emisiuni radio, TV) si în cadrul atelierelor educationale. In ceea ce priveste partea economica, s-au generat venituri de 205.630 lei, din care 31.000 lei granturi si sponsorizari (The Body Shop Foundation, NESsT) si 174.630 lei din vanzarea de sacose.

| Bugetul proiectului (in RON)
    218631

| Parteneri
    Ateliere Fara Frontiere, NESsT(Nonprofit Enterprise and Self-sustainable Team

| Website-ul proiectului
    http://www.viitorplus.ro/sacosadepanza , http://www.sacosadepanza.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes