close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Note pentru viitor



| Organizator:
    Asociatia REACT
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Com. Biertan este inclusa in Atlasul zonelor marginalizate, iar scoala si gradinita din Biertan se regasesc in clasa de defavorizare 1, conform Ierarhizarii unitatilor scolare in functie de niv. de defavorizare. De asemenea, scoala si gradinita din Izvoarele sunt incadrate la clasa de defavorizare 2. O buna parte dintre locuitorii comunelor au o sit. materiala precara, un nivel scazut al educatiei, sit. familiale complicate. Elevii se confrunta cu dificultati de invatare, nivel ridicat de absenteism, risc crescut de repetentie si abandon scolar, descurajare. Nu exista consilier scolar in niciuna dintre comune, scolile nu beneficiaza de cadre didactice de sprijin pentru elevii cu dificultati de invatare, nu exista serviciu de scoala dupa scoala, iar adultii se simt depasiti de complexitatea temelor pe care le primesc copiii.

| Scopul proiectului
    Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea sistemica a spatiului educational in cele doua comune, materializat prin crearea de mecanisme pentru reducerea si prevenirea abandonului scolar si prin intreprinderea de masuri pentru promovarea accesului egal la educatie de calitate pentru 735 de copii. Obiectivul va fi realizat prin activitati concrete dedicate copiilor, prin masuri care vizeaza familiile copiilor, precum si prin actiuni care au ca target intreaga comunitate din zona de interventie, in scopul constientizarii importantei educatiei.

Note pentru viitor Note pentru viitor Note pentru viitor

| Aria geografica
    Comuna Biertan, judetul Sibiu si comuna Izvoarele, judetul Giurgiu

| Rezumat
    In Biertan si Izvoarele sit. educationala si chiar la nivel familial este dramatica si reclama masuri sistemice sustinute. Copiii cresc in mare parte in gospodarii sarace, se confrunta cu un risc mare de saracie si perspective sumbre de viitor. Adeseori nu frecventeaza gradinita sau abandoneaza scoala mai devreme, nefiind incurajati si sustinuti de parinti din cauza lipsurilor materiale, a lipsei de educatie sau a lipsei efective, multi dintre ei fiind plecati in alte tari pentru a munci. In cadrul proiectului “Note pentru viitor” venim in sprijinul copiilor prin actiuni concrete care vizeaza cresterea accesului la educatie de calitate, respectiv activitati directe cu copiii: ateliere de ceramica, muzica, pictura, croitorie, robotica, educatie sanitara si prim ajutor, meditatii la matematica si romana, activitati de tip Scoala dupa Scoala, excursii si serbari cu premii constand in carti, rechizite scolare sau imbracaminte, precum si prin imbunatatirea spatiului educational: dotarea scolilor cu mobilier si calculatoare, infiintarea a doua Centre educationale pentru desfasurarea activitatilor extracurriculare, unde am creat si dotat si cate o biblioteca. Prin aceste activitati copiii isi pot exprima creativitatea, isi dezvolta abilitati practice, isi pot descoperi talente sau poate chiar viitoarea profesie. In functie de interesele si hobby-urile lor, ne straduim sa le oferim si alte activitati antrenante si educative. De asemenea, derulam o campanie de promovare a educatiei la nivelul ambelor comune si organizam activitati de tip “Scoala parintilor”, pentru a creste implicarea parintilor in educatia copiilor. In plus, atat copiii cat si parintii beneficiaza de consiliere psihologica astfel incat sa asiguram o abordare holistica a rolului familiei in educatia copilului.

| Date beneficiari
    Grupul tinta al proiectului este format din 735 de copii cu varste intre 2-16 ani din cele doua comune, dintre care 25 de anteprescolari, 210 prescolari si 500 de scolari. Dpdv etnic, avem 185 de beneficiari de etnie roma. De asemenea, parintii sau tutorii copiilor inscrisi in proiect beneficiaza de consiliere psihologica, activitati de informare si parenting. Acestia sunt in general persoane cu venituri scazute, unii dintre ei aflati la limita saraciei, familii cu situatii dificile (monoparentale – de obicei mama si uneori mai multi copii cu tati diferiti, fara venituri stabilie, copii aflati in ingrijirea bunicilor deoarece parintii sunt plecati din tara, nivel educational scazut etc.).

| Date beneficiari
    Grupurile tinta beneficiare directe precum si comunitatea marginalizata in ansamblu, care este sprijinita direct si indirect, sunt 100% rurale.

| Activitati
    Dotarea scolilor din cele doua comune cu mobilier scolar nou (50 de pupitre cu scaune la Izvoarele si 100 la Biertan), dotarea laboratoarelor de informatica cu cate 15 calculatoare.
Activ. extracurriculare pentru elevi: ateliere de ceramica, muzica, pictura, croitorie, experimentare stiintifica in cadrul carora copiii au construit si programat roboti, cursuri de educatia sanitara si prim ajutor, serbari scolare cu premii (rechizite si imbracaminte).
Program tip “Scoala dupa scoala” in cadrul caruia elevii primesc suport in realizarea temelor si desfasoara activitati destinate orientarii vocationale si utilizarii tehnologiilor moderne.
Infiintarea unui Centru comunitar educational in fiecare comuna, unde se org. activitatile extracurriculare. Printr-o campanie publica, in 2019 in cadrul celor doua centre au fost infiintate si biblioteci unde copiii si parintii pot sa vina sa citeasca si sa se relaxeze. Datorita unor donatii private, am obtinut mobilierul necesar pentru a crea un spatiu prietenos pentru copii si parinti.
Pt implicarea parintilor in educatia copiilor si constientizarea importantei acesteia, implementam un program de educatie parentala tip „Scoala parintilor”, sustinut de o campanie locala de promovare a educatiei si a colaborarii dintre parinti si profesori in beneficiul copiilor.
Consiliere psihologica pentru copii si parinti, pentru a identifica la timp situatiile problematice si petru a interveni astfel incat acestea sa nu produca pierderi irecuperabile.


| Rezultatele proiectului
    In anul 2019, 363 de copii au fost inscrisi in grupul tinta si au beneficiat de activitati in cadrul proiectului, respectiv: 292 scolari, 60 prescolari, 11 anteprescolari. Dintre acestia, 189 de elevi si 75 de parinti au beneficiat de consiliere psihologica din partea psihoterapeutului angajat in proiect. Cu parintii ne-am intalnit si in cadrul unor evenimente de informare in legatura cu importanta educatiei precum si in cadrul sedintelor cu parintii.
De asemenea, 120 de copii din comuna Biertan au participat la cursurile de prim ajutor organizate prin proiect si 30 de elevi din clasa a 8-a au invatat sa construiasca si sa programeze roboti, cu ajutorul unor kituri speciale.
In 2019 am infiintat cate un Centru comunitar educational in fiecare comuna, unde am desfasurat activitati extracurriculare cu copiii inscrisi in proiect (ateliere de ceramica, muzica, pictura, croitorie, serbari). Datorita unei campanii publice desfasurata in lunile noiembrie si decembrie, am reusit sa strangem carti si mobilier pentru dotarea unei biblioteci in fiecare centru. In aceste centre s-au desfasurat activitati extracurriculare cu copiii (ateliere si serbari).
Toti copiii inscrisi in proiect au primit premii constand in rechizite scolare, carti, articole vestimentare, articole de igiena si dulciuri, in cadrul serbarilor scolare organizate pe parcursul anului si cu ocazia Craciunului.


| Bugetul
    1953050

| Parteneri
    Asociatia React in parteneriat cu Primaria comunei Biertan

| Website proiect
    http://asociatiareact.ro/note-pentru-viitor.html





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes