close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Educatie Urbana LIVE



| Organizator:
    Urboteca
| Categorie:
    Comportament civic si participare publica
| Problema de fond
    Urboteca promovează si aplica principiile planificări urbane participative si îmbunătățirea proceselor de colaborare între actorii urbani. În acest context, punctele de pornire au fost determinate de nevoia de aprofundare a acestor aspecte prin cercetare academică avansată într-un proiect aplicat la scală cartierelor urbane ca spatii propice pentru transformare urbana. Proiectul Educatie Urbana LIVE este o manifestare propice pentru interesele Urboteca: planificare urbana, incurajare procese civice, planificare participativa, cercetare interdisciplinara si abordare localizata.Identificarea nevoilor beneficiarilor a fost realizata prin proiectarea si desfășurarea cercetării de tip cartare socială și construirea capacității urbane de transformare a spațiilor prin implicarea comunității locale.

| Scopul proiectului
    Scopul UEL în București a fost sa creeze un model de colaborare între universități și comunități urbane ca proces necesar în îmbunătățirea participarii civice. Principalele obiective UEL au fost:
1. Actori din mediul de cercetare sa actioneze ca agenți independenți, curatori și catalizatori ai
dezvoltării urbane la nivel de comunitate urbana;
2. Dezvoltarea cooperării între actorii urbani, inclusiv grupuri marginalizate;
3. Utilizarea inovativă și strategică a instrumentelor de cartare socială;
4. O abordare localizată, cu acţiune 1:1 şi dezvoltarea unor hub-uri locale.


Educatie Urbana LIVE Educatie Urbana LIVE Educatie Urbana LIVE

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Proiectul Educaţie Urbană LIVE (UEL) a dezvoltat pe un model nou de colaborare între actori urbani - universitate, comunități urbane, ONG-uri şi entităţi ale administraţiei publice locale cu scopul de a îmbunătăți viața comunităților locale și de a încuraja co-crearea spațiului și implicarea activa a acestora in dezvotlarea urbana.
Elementele cheie ale proiectului:
1. Actori din mediul de cercetare ca agenți independenți, curatori și catalizatori ai
dezvoltării urbane;
2. Dezvoltarea cooperării între actorii urbani, inclusiv grupuri marginalizate;
3. Utilizarea inovativă și strategică a instrumentelor de cartare socială;
4. O abordare localizată, cu acţiune 1:1 şi dezvoltarea unor hub-uri locale.
Pe perioada de desfășurare a proiectului UEL, Urboteca a dezvoltat la nivel local (București) o abordare trans educațională în procesul creativ de co-creare a spațiului în și pentru comunitatea locală. Pentru desfășurarea acestor procese Urboteca a identificat la finalul anului 2017 unele comunități locale cu care ar putea colabora și unde ar putea aplica principiile urbanismului participativ și al dezvoltării urbane prin încurajarea colaborării actorilor locali și a activităților civice. La nivelul nevoilor locale identificate, criteriile alegerii zonelor urbane au fost determinate de criteriul comunitar pe de-o parte și, de criteriul spațial, pe de alta parte. Criteriul comunitar, mai precis gradul de organizare la nivel de comunitate locală a determinat, după o perioada de documentare, alegerea comunității din zona urbană Bucureștii Noi ca teren de cercetare pentru proiectul Educație Urbană LIVE. Existența grupului de Inițiativă Civică Bucureștii Noi la nivel local, auto-organizat și activ civic în ceea ce privește nevoile și resursele locale dar și a atitudinii civice.


| Date beneficiari
    Universitati locale - 3 Școala Generală nr.184, București Mediul ONG - 2 Comunitati locale - 2 Tineri profesioniști – 25 Specialisti – 10 Grup de Inițiativă Civică -1 Entitati ale Administratiei Locale – 1 Firma privata locala – 1 Elevi ai Scolii Generale nr 184 – 100 elevi

| Date beneficiari
    Locuitorii zonelor urbane/ comunitatile locale de vecinatate urbana - aprox 2000 pers. Comunitati si retele online – 5000 pers

| Activitati
    Urboteca a dezvoltat la nivel local o abordare trans - educațională în procesul creativ de co-creare a spațiului în si pentru două comunități urbane locale, cu scopul de a încuraja participarea civică si implicarea in viața comunității. Principalele activități au fost cercetare de tip cartare sociala integrată in cercetare interdisciplinara in comuntiatile urbane studiate. Transfer educational prin metodele si instrumente ale pedagogiei urbane. S-au proiectat designuri de ateliere educationale adaptate contextului local si targetate catre categorii diverse de profesionisti urbani. O alta activitate a fost încurajarea dinamicilor locale între principalii actori urbani ai zonelor de studiu prin incurajarea participarii civice si prin aplicarea principiilor de planificare urbana participativa. Toate etapele proiectului au fost etapizate secvențial in acord cu îndeplinirea obiectivelor. Metodologia proceselor majore a avut la baza interdisciplinaritatea, folosirea inovativă si contextualizata a metodelor si instrumentelor de lucru din domenii conexe de interes arhitectura, sociologie, antropologie, urbanism, peisagistică, arte vizuale si geografie. Modul de lucru a presupus alternarea pașilor de cercetare cu cei de transfer educational in si cu ajutorul comunității locale, intr-un spatiu ales ca fiind conector pentru cooperarea locala - teatrul din bvd Bucurestii Noi.

| Rezultatele proiectului
    Principalul rezultat scontat al proiectului este întărirea ecologiilor locale prin modelul colaborării dintre universități și comunități urbane. Rolul universității este acela de facilitator pentru dinamicile de tip top-down și bottom up pentru niște actori urbani mult mai vocali, încurajați civic si informați despre procesele participative ale orașului. Pe de alta parte, legătura directă a colaborării dintre al treilea sector (ONG-urile implicate in proiect) si universități este o varianta de lucru in comunitatile urbane mult mai permisiva pentru nevoile civice ale locuitorilor înainte ca ele sa devina subiectele unor perspective si procese operaționale specifice sectoarelor private si publice.Prin prezenta UEL în comunitatile Bucureștii Noi si Traian, beneficiarii direcți ai abordării Urboteca au avut ocazia sa reconsidere rolul spațiului drept nod de interacțiune si conector pentru diverși actori urbani. Astfel, prin concentrarea rezultatelor cercetării UEL in jurul teatrului din Bucureștii Noi, comunitatea locală va putea înțelege mai bine schimbarea pe care o poate aduce un simbol al comunității, adaptat la nevoile actuale ale unei comunități urbane in schimbare. Premisele transformării si amenajari acestuia într-un centrul cultural destinat comunității locale din BUcureștii Noi este cel mai consistent rezultat pe care UEL l-a obtinut prin acest proiect de educatie urbana. Tot pe palier educational, scrierea unui plan comunitar de dezvoltare a zonei urbane Bucureștii Noi in mod participativ este un rezultat transformat in instrumente concrete de încurajare civica.

| Bugetul
    511402,0

| Parteneri
    Urban Education LIVE este un proiect de pedagogie urbană și cercetare avansată aplicată, desfășurat în parteneriat cu următoarelor organizații internaționale: Universitatea Tehnologică din Tampere, Școala de Arhitectură Tampere/ Finlanda Școala de Arhitectură de la Sheffield, Universitatea Sheffiled/ UK Facultatea de Științe Sociale, Universitatea din Ljubljana/ Slovenia (FDV), Institutul de Politici Spațiale IpoP (Institut independent de cercetare urbana aplicată) / Slovenia La nivel local, proiectul a fost posibil prin colaborarea în parteneriat cu UAIM – Universitatea de Arhitectura Ion Mincu, SNSPA – Școala Națională de Studii Politice Aplicate, SAS – Facultatea de Sociologie, Universitatea București, Grupul de Inițiativă Civică Bucureștii Noi, UEFISCDI - Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării / Ministerului Educației Naționale și CeRe, Asociația ANTISTATIC, Net Me On

| Website proiect
    https://urboteca. ro si https://urbedu.live/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes