close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Programul Naţional de Educaţie Antreprenorială



| Organizator:
    Asociatia Junior Achievement Romania
| Categorie:
    Programe
| Problema de fond
    Prin intermediul programelor JAR, tinerii dobândesc cunoștințe și își dezvoltă aptitudini și competente necesare unei bune inserții în economie, după terminarea unei forme de învățământ, experimentează diferite roluri sociale și atitudini necesare în economia de piață reală.
Prin participarea la programul JA compania, elevii își dezvoltă cele 7 competențe cheie antreprenoriale, certificate so prin susținerea examenului ESP:

• Creativitatea
• Spiritul de echipă
• Perseverența
• Încrederea de sine
• Spiritul de inițiativă
• Responsabilitatea
• Înțelegerea și administrarea resurselor


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului constă în oferirea unor experiențe educaționale de antreprenoriat elevilor, prin intermediul unui program “blending learning”. Prin abordarea 360, elevii au oportunitatea să învețe despre antreprenori și antreprenoriat, dezvoltându-și competențe precum lucrul în echipă, elaborarea proiectelor, analiza datelor, spiritul de inițiativă, asumarea responsabilităților, identificarea de soluții la provocarile apărute și alte competențe antreprenoriale.

Programul Naţional de Educaţie Antreprenorială Programul Naţional de Educaţie Antreprenorială Programul Naţional de Educaţie Antreprenorială

| Aria geografica
    Nivel national - 42 judete

| Rezumat
    Educația antreprenorială joacă un rol important în dezvoltarea individuală și în furnizarea capitalului uman cu înaltă calificare pentru a crea creștere economică și dezvoltare comunitară. Rapoartele care au comparat programele de educație antreprenorială dintre școli și universități au arătat că participanții cu mai multe atitudini antreprenoriale și abordare în cariera lor viitoare, au primit un loc de muncă mai devreme și au avansat mai repede în carieră după terminarea studiilor.

În comparație cu colegii lor, elevii JA au un risc mai mic de șomaj și încep mai multe afaceri mai târziu, datorită capacității de inovare și capacității de creare de locuri de muncă.

Având în vedere atât orașele mici (populație sub 50.000), cât și reședințele județene (populație de peste 250.000), antreprenoriatul ar trebui să fie o soluție importantă viabilă, mai ales că educația antreprenorială a devenit o parte a programelor de bază ale liceului.

Educația antreprenorială și configurarea minții antreprenoriale educă generația tânără pentru a crea locuri de muncă și pentru a fi mai bune la locurile de muncă viitoare. Cunoștințele și abilitățile antreprenoriale dintre studenți și tineri scad din cauza mai multor cauze:
a) Abordarea educațională ineficientă
b) Profesorii fără instruire în acest domeniu, puține cunoștințe și cunoștințe sau experiență practică anterioară, în special în școli din comunități defavorizate (populație cu densitate ridicată și venituri mici per locuitor)
c) Acces redus la programele de „învățare prin practică”
d) Acces la noi materiale educaționale, tehnologie și înțelegerea mediului de afaceri
e) Consultamta din partea angajatolor companiilor partenere


| Date beneficiari
    Elevi de liceu

| Date beneficiari
    Profesori, companii, mediul de afaceri local

| Activitati
    Programul national de Educație antreprenorială pentru elevi, bazat pe Programul JA Compania, va inspira și pregăti studenții tineri (15-24) și profesorii lor, să utilizeze abordarea antreprenorială în rezolvarea problemelor și provocării carierei, creând în același timp o lume mai durabilă din punct de vedere social și ecologic. Programul disponibil în format de învățare mixtă (față în față și online) se va concentra pe studenții din zonele urbane și rurale mici (cu mai puțin de 50000 de locuitori), în comunitățile defavorizate cu o rată mare de abandon și rata șomajului ridicată. Cu sprijinul profesorilor și voluntarilor / mentorilor de afaceri, programul s-a adresat la peste 30.000 de elevi la nivel național oportunitatea de a înțelege mai bine o companie, cum funcționează finanțele, diferite locuri de muncă legate de afaceri, conducerea unei afaceri mici și cum să se potrivească mai bine într-o economie condusă după principii de etică și dezvoltare durabilitate.

Pentru a stimula competitivitatea și competențele elevilor, JA România organizeaza o competiție națională pentru planul de afaceri, o competiție de mini-companie, unde elevii trec de la idee la produse / servicii reale și să o încerce pe piață și un incubator pentru cele mai bune produse / servicii, realizate. de către studenți, în JA Hubs și eHubs. Elevii care vor absolvi programul vor avea opțiunea de a lua testul european de competențe antreprenoriale (ESP).


| Rezultatele proiectului
    Peste 30000 de elevi au beneficiat de program, implementat în sălile de curs în peste 450 de școli din Romania. Elevii au dezvoltat mai mult de 1000 de idei și planuri de afaceri.

Elevii au fost invitați să completeze un pre / post-chestionar pentru evaluarea impactului educațional, precum și feedback-ul general.

Chestionarul de evaluare conținea 18 întrebări cu o singură alegere, structurate astfel:
a) 6 întrebări de cunoștințe cu privire la conceptele de antreprenoriat
b) 6 întrebări cu privire la interesul viitor pentru începerea unei afaceri, care lucrează în managementul afacerii și, în general, sunt implicați în rezolvarea problemelor comunității
c) 6 atitudini generale și viitoare întrebări de dezvoltare personală

Concluziile preliminare sunt:
• Clasa a X-a a fost puternic reprezentată în rândul studenților participanți, reflectând poate faptul că antreprenoriatul este o disciplină obligatorie în programa națională în clasa a X-a;
• Atitudinile față de antreprenoriat sunt predominant pozitive și cresc în post-teste;

Evaluarea programului arată că studenții au devenit mai determinați și au dezvoltat abilități și atitudini antreprenoriale esențiale (munca în echipă, dorința de a lansa un start-up, interesul pentru dezvoltarea comunității, rezolvarea problemelor):
Cunoștințe obținute în domeniul antreprenoriatului:
- 70% dintre participanți au mai multe cunoștințe despre începerea unei afaceri;
Atitudini față de antreprenoriat și cariera viitoare:
- 63% dintre participanți au ținte clare pentru viitor și sunt foarte motivați să înceapă propria afacere;


| Bugetul
    1142200

| Parteneri
    Citi Bank Romania

| Website proiect
    https://www.jaromania.org/program/mini-compania





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes