close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Viata e stiinta



| Organizator:
    Asociatia pentru Educatie Practica si Creativa
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Suntem parinti si ne ingrijoreaza faptul ca peste 45% din copiii romani sunt analfabeti functionali si ignora complet stiintele. Ajung copiii sa faca meditatii ca sa treaca clasa la matematica, fizica, chimie si nu inteleg "la ce le trebuie toate astea?". Am avut in centrul nostru educational copii care credeau ca Nordul e "in sus" pentru ca asa este la scoala pe harta pusa pe perete. Am avut copii care nu intelegeau de ce exista numere negative si le-am explicat ca nu e tot una sa vorbesti despre un munte inalt cu 2000m si o mare adanca de 2000m, am avut copii de clasa a VI-a care nu au reusit sa identifice un triunghi in sediul nostru desi rezolvasera caiete intregi de probleme de geometrie. Am vrut sa simplificam lucrurile si sa ii ajutam pe copii sa descopere stiinta din viata de zi cu zi, sa folosim cat mai mult teoria de la scoala.

| Scopul proiectului
    O1: Cresterea capacitatii a aproximativ 40 de copii din Brasov de a intelege mediul inconjurator prin activitati stiintifice practice din domeniul biologiei, meteorologiei, fizicii si chimiei.
O2: Crearea unei comunitati formate din 60 de parinti si 10 specialisti in educatie si in stiinte ale naturii care sa sustina activitatile de outdoor teaching si invatare experimentala pentru predarea integrata a stiintelor pentru copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 12 ani


Viata e stiinta Viata e stiinta Viata e stiinta

| Aria geografica
    Brasov

| Rezumat
    Pentru ca peste 45% din elevii romani sunt analfabeti functionali si nu au notiuni elementare stiintifice, am vrut sa ajutam copiii sa inteleaga faptul ca stiinta face parte din viata lor. Am vrut sa cream o comunitat formate din parinti si specialisti in educatie care sa sustina activitatile de outdoor teaching si invatare experimentala pentru predarea integrata a stiintelor pentru copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 12 ani. Proiectul a demonstrat ca este posibil sa predai stiinte exacte copiilor de varsta mica (peste 90% dintre copiii implicati au avut varsta cuprinsa intre 5 si 8 ani), daca metodele sunt non-formale, bazate pe activitati in aer liber, iar notiunile stiintifice sunt explicate intr-un limbaj accesibil lor. Jucariile stiintifice sunt mult mai atractive pentru copiii decat celelalte jucarii. Proiectul a reusit sa adune si o comunitate de parinti si bunici in jurul copiiilor pentru ca principala provocare este siguranta copiilor in conditiile in care se lucreaza cu grupuri mari (peste 30 de copii) cu varste destul de mici. Copiii mai mari (cei de 9-13 ani) sunt foarte importanti pentru procesul de invatare. Ei inteleg mai usor notiunile abstracte si au o capacitate extraordinara de a le explica celor mici in cuvinte simple. Au inventat ei un joculet prin care le-au explicat copiilor mici cum sunt punctele cardinale: 4 copii erau cele 4 puncte cardinale si ceilalti erau “vantul” si cand ei ziceau “acum vantul bate catre Sud”, toti copiii mici trebuiau sa alerge spre copilul mare cu rol de Sud, etc. In plus, copiii au invatat sa functioneze ca grup, sa se ajute, sa colaboreze inclusiv pentru “treburile administrative”. Au inteles cu totii ca se pot face multe activitati frumoase si interesante, daca reusim cu totii sa ne simtim bi

| Date beneficiari
    98 de copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 13 ani

| Date beneficiari
    65 de parinti si 10 cadre didactice care au avut ocazia sa vada efectele pozitive ale educatiei nonformale pentru copii

| Activitati
    A1: Meteorologie practica - s-a cumparat o statie meteo mobila care functioneaza permanent in curtea centrului nostru educational si care este luata in excursii si tabere de eplorare in jurul Brasovului. Copiii completeaza fise de observatie, invata sa analizeze principalii parametrii care ne spun "starea vremii", invata sa deseneze grafice si sa le interpreteze.
A2: Ecologie practica - copiii invata ce este mediul inconjurator, care sunt elementele si legaturile dintre acestea care fac ecosistemul sa functioneze si sa se adapteze permanent, invata ce este poluarea, invata sa faca analiza bio-chimica a apei, sa interpreteze datele si sa compare acesti parametri pentru apa din diferite medii (apa de la robinet, apa de ploaie, apa din balta de pe strada, apa din lac, apa din diverse rauri, apa de izvor de munte, etc), invata sa analizeze solul, sa identifice tipurile de sol si sa coreleze aceste informatii cu flora si fauna din zona respectiva
A3: Activitati de explorare a mediului - o tabara cu durata de 4 zile (3 nopti) pe platoul Bucegi care include vizita la statia meteo de la Vf. Omu si 5 excursii de o zi in jurul Brasovului, in anotimpuri diferite pentru a observa variatia parametrilor care descriu starea vremii, apa, solul si ecosistemul.
A4: Intalniri cu specialisti in domeniile vizate care sa le explice copiilor fenomenele studiate de ei (meteorologi, specialisti in conservarea mediului, etc)
Toate activitatile proiectului au devenit activitati permanente.


| Rezultatele proiectului
    Au participat la aceste activitati peste 70 de copii in loc de 30 cati erau prevazuti initial, iar cumpararea corturilor ne permite sa asiguram continuitatea activitatilor. In anii urmatori vom organiza in fiecare vara cel putin doua tabere de corturi pentru minim 30 de copii/tabara pentru a explora si alte zone. Astfel, activitatile vor continua si cunostintele copiilor se vor imbogati. Copiii au invatat ca pot masura si cu altceva in afara de “rigla”, au inteles ca aproape orice din mediul inconjurator poate fi descris in cifre, au inteles de ce avem nevoie de matematica pe care o invatam la scoala si au invatat sa isi construiasca singuri probleme colectand datele cu aparatele de masura achizitionate si documentandu-se din cartile stiintifice achizitionate. Toate activitatile proeictului au devenit activitati permanente ale Asociatiei pentru Educatie Practica si Creativa. In fiecare zi, copiii fac buletin meteo, studiaza la microscopul optic si la microscopul digital frunze, pietre, gaze si masoara aciditatea apei cu PH-metrul. Copiii au observat ca in jurul orei 9.00 apa de la robinet are PH aproximativ 6, iar in jurul orei 11.00 PH-ul coboara spre 5. Nu stim de ce, dar am observat asta aproape in fiecare zi. Vara urmatoare se vor organiza doua tabere de corturi cu teme stiintifice (una in Fagaras si una in Jud. Neamt) in care copiii vor utiliza toate echipamentele cumparate prin proiect.
In plus, copiii isi doresc foarte tare sa facem niste mici documentare video despre locurile pe care le studiem, despre experimentele pe care le facem.


| Bugetul
    12000

| Parteneri
    Fundatia Comunitara Brasov, Asociatia Bucuria Vietii, The European Nature Trust Romania

| Website proiect
    https://www.facebook.com/ViataEStiinta/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes