close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Mentorat Ajungem MARI



| Organizator:
    Asociatia Lindenfeld - Ajungem Mari
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    Copiii institutionalizati prezinta traume care ii fac sa aiba un comportament diferit de cel al copiilor din familii (agresivitate, dezinteres pentru scoala sau planuri pe termen lung, rezistenta mica la frustrare, consum de alcool, tutun, droguri, comportament sexual riscant etc), sa aiba intarzieri in dezvoltare, sa fie foarte vulnerabili pentru ca nu au avut o baza sigura de relationare. Adolescentii institutionalizati au nevoie de sustinere si incurajare pe termen lung, de modele, de siguranta si de oportunitati de dezvoltare.
Cei 14 adolescenti din proiect sunt deja implicati de mai multi ani in programul educational Ajungem MARI si au dezvoltat relatii de atasament cu cate un voluntar inscris initial pentru pregatire scolara. Astfel de relatii sunt greu de construit si merita fructificate pentru a veni in sprijinul adolecentilor.


| Scopul proiectului
    Ne-am propus sa sustinem 14 adolescenti institutionalizati sa se dezvolte si integreze mai usor in societate alaturi de mentori care ii indruma si de un psiholog formator. Obiective:
Oferirea de suport individual prin activitati saptamanele adolescenti si mentori – pregatire scolara, iesiri recreative si educative, insotire la cursuri vocationale si vizite de orientare profesionala
Oferirea de suport de grup de catre un psiholog prin ateliere bilunare de dezvoltare personala pentru adolescenti.
Formarea voluntarilor pentru a deveni mentori
Organizarea unei tabere de dezvoltare personala


Mentorat Ajungem MARI Mentorat Ajungem MARI Mentorat Ajungem MARI

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Obiectivul principal al proiectului a fost cresterea rezilientei, adaptabilitatii adolescentilor si a sansei de reusita in viata, prin dezvoltarea de abilitati cognitive si socio-emotionale, dobandite si exersate in legatura directa cu un mentor.
14 adolescenti au participat saptamanal la activitati cu un voluntar mentor cu care stabilisera dinainte o relatie de incredere, o data la doua saptamani au participat la sedinte de grup cu un psiholog cu experienta in lucrul cu adolescentii, iar pe perioada verii au participat intr-o tabara de dezvoltare personala la munte alaturi de psiholog si o parte din mentori.
Mentorii i-au ascultat, inteles si acceptat pe adolescenti asa cum sunt, iar schimbarile acestora de comportament si atitudine au venit pe parcurs, observand modelul si valorile mentorilor si apreciand relatia dintre ei bazata pe incredere si respect reciproc.
In cadrul intalnirilor cu mentorii si psihologul, avand sustinerea permanenta a acestora si un cadru sigur, adolescentii s-au simtit liberi sa se exprime si sa se cunoasca mai bine si au putut sa isi dezvolte abilitatile de comunicare, de gestionare a emotiilor, au devenit mai increzatori, si-au putut seta obiective si si-au imbunatatit semnificativ situatia scolara si relatiile cu cei din jur, colegi, educatori si profesori. Adolescentii au fost implicati in diverse activitati si experiente (cursuri vocationale, iesiri educative, vizite de orientare profesionala in diverse locuri de munca, atelierele si tabara de dezvoltare personala)care le-au deschis noi optiuni de viata.


| Date beneficiari
    14 adolescenti institutionalizati

| Date beneficiari
    14 voluntari mentori

| Activitati
    Formarea mentorilor – martie – 11 ore de training initial cu psiholog si coordonator de voluntari Laura Spinu. Mentorii au fost recrutati din randul voluntarilor Ajungem MARI care aveau relatii apropiate cu adolescentii din Bucuresti.

Activitati saptamanale cu mentorii – aprilie-decembrie - Activitati individuale copil-mentor, in functie de nevoile si interesele copiilor: sedinte de pregatire scolara, iesiri educative si recreative, insotire la cursuri vocationale, la vizite de orientare profesionala in diverse locuri de munca. . Cu rabdare si perseverenta, mentorii i-au acceptat pe adolescenti asa cum sunt, i-au ascultat si i-au inteles, nu le-au dat lectii si nu i-au judecat.

Ateliere bilunare de grup de dezvoltare personala – aprilie-decembrie - adolescentii s-au intalnit cu psihologul la sediul Ajungem MARI sau in parc pentru jocuri de dezvoltare personala (de echipa, de incredere, de comunicare, de autocunoastere); Adolescentii initial timizi si neincrezatori pe parcursul intalnirilor individuale si de grup, mai putin formale, si-au descoperit propriile resurse, au invatat sa aiba incredere unii in ceilalti, sa comunice, sa gandeasca logic, critic, sa analizeze si sa ia decizii.

Consilierea mentorilor pe parcursul activitatilor – aprilie-decembrie - psihologul a oferit constant sfaturi mentorilor pentru lucrul cu fiecare copil.

Tabara de dezvoltare personala la munte – o saptamana 25-31 august cu excursii, drumetii, jocuri, vizita de orientare profesionala.


| Rezultatele proiectului
    Adolescentii au avut ocazia sa cunoasca un cadru sigur si securizant in care toata lumea sa fie respectata si tratata la fel indiferent de varsta, sex, etnie sau istoric familial. In acest cadru s-au putut deschide si au dobandit deprinderi si abilitati care le vor asigura accesul catre un trai independent si le vor permite sa se adapteze la nevoile vietii adulte. Avand exemplul si indrumarea adultilor prezenti ei stiu sa relationeze mult mai bine cu toate categoriile de varsta si aplica noi metode de rezolvare a conflictelor.
Prin sprijinul constant al mentorilor care au primit indrumare la randul lor, adolescentii au invatat sa isi controleze emotiile (frica, furia, dezgustul etc) in relatia cu colegii si profesorii, au gestionat mult mai bine conflictele la scoala si la centru, si-au imbunatatit performantele scolare (de la corijente, la promovarea clasei, note de 8 sau 9), au depasit situatii de risc (consum de substante), au mai multa incredere in sine, se cunosc mai bine pe ei insisi, au legat prietenii, au devenit mai responsabili, mai toleranti si mai altruisti, se comporta mai bine si se simt mai confortabil in societate, isi pot face planuri de viitor pe termen lung.
Reprezentand o categorie de risc importanta, prin existenta unor modele de comportament in viata lor, prin faptul ca le-au fost prezentate numeroase posibilitati de a duce un trai independent si onest, prin continua incurajare, validare si sustinere, adolescentii vor fi capabili sa relationeze sanatos, sa-si intemeieze propriile familii echilibrate si functionale.


| Bugetul
    20500

| Parteneri
    DGASPC Sector 2, 3, Fundatia Viata si Lumina, Fundatia Casa Iosif, sponsori: Pepco, OMV-Petrom

| Website proiect
    https://www.ajungemmari.ro/tabara-de-mentorat-ajungem-mari/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes